Telecom News - "שוק הטכנולוגיה הלבישה צפוי להתפתח כמו שווקי הסמארטפונים והטאבלטים"

"שוק הטכנולוגיה הלבישה צפוי להתפתח כמו שווקי הסמארטפונים והטאבלטים"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> "שוק הטכנולוגיה הלבישה צפוי להתפתח כמו שווקי הסמארטפונים והטאבלטים"
"שוק הטכנולוגיה הלבישה צפוי להתפתח כמו שוקי הסמארטפונים והטאבלטים"
מאת: מערכת Telecom News, 23.10.13, 22:00לינקס
 
עפ"י מחקר חדש של חברת Visiongain המיוצגת בישראל ע"י לינקס: היקף שוק הטכנולוגיה הלבישה ב-2013: 4.6 מיליארד דולרים. אפל צפויה להציע שעון חכם.
 
שוק הטכנולוגיה הלבישה יתפתח בדפוס דומה לזה של שוקי הסמארטפונים והטאבלטים. היקפו של שוק זה בעולם מסתכם בשנת 2013 ב-4.6 מיליארד דולרים, 1.26 מיליארד דולרים מתוכם באירופה ו-1.55 מיליארד דולרים בצפון אמריקה. כך מגלה מחקר חדש של חברת Visiongain, שמיוצגת בישראל ע"י לינקס – פיתוח תובנות אסטרטגיות.
 
עפ"י המחקר, 5 השנים הבאות מבטיחות הכנסות משמעותיות לכל הגורמים בסביבה העסקית של ענף זה ובכללם יצרנים, מפתחי אפליקציות ונותני שירות. גוגל צפויה להגדיר מחדש את השוק עם השקתם של המשקפים החכמים Google Glass ויריבתה אפל צפויה להציע מוצר משלה, ככל הנראה שעון חכם.
 
'טכנולוגיה לבישה' מתייחסת למכשירים טכנולוגיים המשפרים את חייו של המשתמש ומעוצבים בהתאמה מושלמת לאיבר הגוף או לבגד שעליו הם מולבשים, תוך מקסום הפונקציונאליות שלו. היא כוללת מגוון רחב של מוצרים כגון שעונים חכמים, מכשור רפואי לביש, משקפי מציאות רבודה (Augmented Reality),  התקני כושר וספורט לבישים ועוד.
 
עפ"י המחקר של Visiongain,  עשר החברות המובילות בענף הן: אפל, גוגל, Metawatch, Eurotech, נייק, Motorola Solutions, Oxford Metrics Group, Garmin, Fitbit ו-Pebble.
 
ד"ר שי הרשקוביץ, מנהל המחקר בחברת לינקס: "התחזיות הפיננסיות, שמציג הדו"ח, מנבאות עתיד ורוד ומוצלח ביותר לתחום. כך לדוגמא, שיעור ההכנסות הגולמיות בתעשיית השעונים החכמים בדרום אמריקה צפוי לזנק מ-12 מיליון דולרים ב-2013 לכחצי מיליארד דולרים ב-2018. נתון אופטימי נוסף מתייחס לטכנולוגיה לבישה באפריקה ובמזרח התיכון, שההכנסות ממנה צפויות לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 157% עד 2018".
 
המחקר כולל גם ראיונות ייחודיים עם אנשי מפתח, שהעלו תובנות מרתקות מניסיונם. בין היתר, מצוטט סיימון רנדל, מנכ"ל חברת OMG Life, שפיתחה מצלמה לבישה בשם Autographer.

רנדל: "ממדי החדירה של טכנולוגיה לבישה לשוק בעוד כ-10 שנים יידמו לאלה של הסמאטרפונים היום. הטכנולוגיה הלבישה כבר מוכיחה את עצמה בתחום הרפואה, כשמכשירים טכנולוגיים כמו קוצב לב מושתלים בגופם של חולים. ברגע שאנשים מרוצים מהשתלת שבבים בתוך גופם לצרכים רפואיים, יהיה טבעי להרחיב זאת גם לצרכים חברתיים או פונקציונאליים מעבר לתחום הרפואי".
 
המחקר, שכותרתו Global Wearable Technology Market 2013-2018, מספק תובנות על המניעים והאילוצים המרכזיים מאחורי פיתוחים בתחום, מציג ניתוח איכותני לצד נתונים כמותיים ותחזיות מספריות על השוק ברמה הגלובלית, האזורית והלאומית תוך הדגשת ההזדמנויות האסטרטגיות בענף.
גוגל גלאס
Bookmark and Share