Telecom News - הפחתת דמי קישור גומלין ברשת הטלפון הנייחת לאגורה אחת בלבד

הפחתת דמי קישור גומלין ברשת הטלפון הנייחת לאגורה אחת בלבד

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הפחתת דמי קישור גומלין ברשת הטלפון הנייחת לאגורה אחת בלבד
הפחתת דמי קישור גומלין ברשת הטלפון הנייחת לאגורה אחת בלבד
מאת: מערכת Telecom News, 29.10.13, 13:00גלעד ארדן
 
שר התקשורת גלעד ארדן החליט :הפחתה של כ-  60%בתעריף קישור הגומלין הנייח. עלות הקישור לשיחה לטלפון קווי )נייח) תרד. המחיר יירד לאגורה אחת בלבד.
 
שר התקשורת גלעד ארדן: "המהלך הוא חלק מעידוד התחרות והורדת חסמי הכניסה
למתחרים חדשים. ההחלטה תביא לייעול והפחתת עלויות ממנה ייהנה גם הציבור הרחב.
ההחלטה תאפשר גם לחברות התקשורת הקטנות להציע לצרכנים חבילות תקשורת מוזלות".
 
שר התקשורת גלעד ארדן (בתמונה) מפרסם היום את החלטתו בעניין שינוי התעריף להשלמת שיחה ברשת נייחת. עמדה זו מתבססת על עבודת מחקר כלכלית רחבה, שנערכה בתקופה האחרונה ע"י משרד התקשורת.
 
התעריף החדש יחול על כל הרשתות הנייחות בישראל. על סמך המודל הכלכלי העדכני,  קבע השר ארדן כי יש להפחית את התעריף בעד השלמת שיחה ברשת נייחת לסכום של כאגורה אחת בלבד.
 
בניגוד לעבר, המחיר החדש שנקבע משקף אך ורק את העלות הכרוכה באספקת השירות על בסיס תנועת הדקות בלבד, ללא התחשבות בעלויות הקבועות של אספקת קווי טלפון וללא תוספת של עלויות אחרות.

תעריף השלמת שיחה מבוסס עלות דקות בלבד, יתרום לתחרות בתחום הטלפוניה הקווית בישראל, ישפר את היכולת התחרותית של מפעילים קטנים וחדשים ויביא לעלייה ברווחת הצרכנים.
 
לאור ההתגבשות של מספר קבוצות תקשורת בשוק המציעות שירותים נייחים וניידים, עמדת השר ארדן היא כי יש לאפשר להן להציע לצרכן חבילות "הכל כלול" אטרקטיביות. 
 
בשל העובדה, שהוצאת חברות הסלולר בגין שיחה מטלפון נייד לטלפון נייח תפחת לאגורה אחת בלבד, החברות תוכלנה כעת להציע גם חבילות תקשורת אטרקטיביות. בנוסף, הורדת המחיר תאפשר גם למתחרים קטנים, שאינם חלק מקבוצת התקשורת הגדולות, להציע חבילות משופרות.
 
בעבודתו המקצועית הסתייע משרד התקשורת בשירותי חברת הייעוץ הבינלאומית,Frontier Economics  שבנתה מודל עלויות לרשתות נייחות בישראל ובפרופ' ראובן גרונאו. המודל מבוסס על נתונים, שהתקבלו מהמפעילים בישראל.

עדכון: תגובת גולן טלקום להודעה זו

חברת גולן טלקום מברכת את משרד התקשורת והעומד בראשה, השר גלעד ארדן, על הפחתה משמעותית של עלות דמי הקישוריות קווים נייחים. מהלך זה, שמבשר את מעורבות הרגולטור לטובת הצרכן הישראלי ופתיחת השוק לתחרות חופשית אמיתית, יוביל לכניסתה של Golan Box לשוק האינטרנט, הטלוויזיה והקו הביתי בישראל ויאפשר לבצע מהפכה דומה לזאת, שביצעה גולן טלקום בשוק הסלולר.


הערה חשובה: בשלב זה, היחידים שמרווחים מההפחתה של הקש"ג הקווי אלו חברות התקשורת, לא הציבור. בהמשך, אם תתממש התכנית של מיזם הסיבים לכל בית ועסק כמפורט והמנותח כאן, גם הציבור הרחב ייהנה מהורדת המחיר.

בשולי הדברים נציין שחשבון מתמטי פשוט לא מוביל לירידה של 60% בתעריף, כמו שכתב השר בהודעתו (ראה ציטוט שלו בשורה הראשונה). כנראה שהוא גם לא יודע חשבון, לא רק איך מנהלים משרד ממשלתי. די חבל. מצאתי שבכל סמארטפון יש מחשבון קטן וחופשי שאפשר לחשב בו אחוזים. מומלץ לשר למצוא בסמארטפון שלו את היישום המדליק הזה, לקראת ההודעות הבאות שהוא מתכוון לפרסם. 
המחיר צונח



 
 
Bookmark and Share