Telecom News - יהב בטקס הענקת מלגות : "לטכניון תפקיד מרכזי בהסמכת מהנדסי העתיד"

יהב בטקס הענקת מלגות : "לטכניון תפקיד מרכזי בהסמכת מהנדסי העתיד"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> יהב בטקס הענקת מלגות : "לטכניון תפקיד מרכזי בהסמכת מהנדסי העתיד"
יהב בטקס הענקת מלגות : "לטכניון תפקיד מרכזי בהסמכת מהנדסי העתיד של מדינת ישראל"
מאת: מערכת Telecom News, 31.10.13, 08:30טכס המלגות בטכניון
 
העירייה העניקה 266 מלגות לסטודנטים תושבי חיפה הלומדים לתארים מתקדמים בטכניון.

עיריית חיפה העניקה, מתקציב פרויקטים משותפים עם הטכניון, מלגות ל-119 דוקטורנטים ול-147 סטודנטים לתואר שני, תושבי העיר חיפה, הלומדים בשנת הלימודים הנוכחית בטכניון. המימון למלגות, בסך כולל של 4 מיליון ₪, התקבל בטכניון זו השנה השלישית ברציפות, הודות לשיתוף הפעולה בין העירייה והטכניון עליו הוחלט לפני מספר שנים.
 
ועדת ההיגוי המשותפת לעירייה ולטכניון בחרה לתעדף את נושא המלגות כחלק ממדיניות עיריית חיפה אותה הוביל ראש העיר יונה יהב (בתמונה – משמאל), הרואה בעידוד השכלה אקדמית ובתמיכה בסטודנטים תושבי העיר כלי חשוב בחיזוק חיפה ובשמירה על צביונה כעיר מטרופולין רב תרבותית המהווה מרכז טכנולוגיה ותעשייה לחיזוק הצפון.
 
לצד מימון המלגות הוחלט על מיזמים נוספים בנושאים אקדמיים, תוך מתן דגש על עידוד תלמידים ללמידת המקצועות המדעיים ברמה מוגברת והשתתפות בפעילויות שעיקרן מדע, שותפות בתכנון המרחב העירוני ופעילויות סטודנטים ברחבי העיר.
 
נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא (בתמונה - מימין) הודה לראש העיר על תרומת העירייה למימון המלגות, ואמר: "עידוד ההשכלה האקדמית והתמיכה בסטודנטים הם כלים חשובים לחיזוקה של חיפה ולקידום עתידה הטכנולוגי. הטכניון ובוגריו הפכו את חיפה לעמק הסיליקון של המזרח התיכון, וקיימת סינרגיה בין הטכניון ובוגריו לעיר חיפה."
 
ראש העיר יונה יהב אמר: "המחסור במהנדסים בעוד כעשור עלול לסכן את מעמדה של מדינת ישראל כמדינה מובילה בתחומי ההיי-טק. לטכניון תפקיד מרכזי בהסמכת מהנדסי העתיד של מדינת ישראל ועליו להוביל תכנית לאומית למתן מענה למצב שנוצר, כל זאת מבלי לפגוע באיכות ההוראה של הטכניון המציבה אותו בין המוסדות המובילים בעולם."

קרדיט תמונה: יח"צ
 
השכלה גבוהה
Bookmark and Share