Telecom News - חסכון באנרגיה בסביבת ענן

חסכון באנרגיה בסביבת ענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> חסכון באנרגיה בסביבת ענן
חסכון באנרגיה בסביבת ענן
מאת: חיים חביב, 10.11.13, 14:15IBM
 
יבמ רשמה פטנט לניהול דינאמי של סביבת ענן המגלם חיסכון באנרגיה.

IBM רשמה פטנט על טכנולוגיה שפיתחה, שמאפשרת למפעילי מרכזי מחשוב בסביבת ענן להסיט באופן דינאמי עומסי עבודה למערכות הפועלות בהספק (חשמלי) נמוך יותר, או למערכות בניצול חלקי, תוך הפחתת נזקי הסביבה של שירותי מחשוב בסביבת ענן.
 
השימוש בתשתיות ענן בסביבת טכנולוגיות מידע צומח בהתמדה תוך שהוא משליך ישירות על צריכת הזרם במרכזי העיבוד המרכיבים תשתיות אלו. רוב ספקי שירותי הענן מתנהלים במתכונת של "מידה אחידה מתאימה לכל צרכן", ומספקים את מכלול השירותים על בסיס מערך שרתים אחיד, מבלי להתחשב בשיקולי קיימות סביבתית, אותם מביא עימו כל צרכן.
 
הפטנט החדש מקביל לאופן שבו מעודדים יצרני חשמל את הצרכנים להשתמש בחשמל המופק מאנרגיה מתחדשת במטרה לתרום לאיכות הסביבה. בגישה זאת, ניתן להגדיר ולכוונן סביבת ענן כך, שתנתב את הבקשה לשירות למכשירים, מערכות וכלי תוכנה המבצעים את המשימה המבוקשת, תוך מזעור צריכת האנרגיה למינימום האפשרי במסגרת התשתיות הזמינות.

הפטנט מקביל לשיטת התמחור המשתנה הנהוגה בחברות חשמל במדינות מסוימות, דוגמת תעריף תעו"ז ותעריפי החשמל המוזל בשעות הלילה, שהיו נהוגים בישראל. הגישה של יבמ מתמודדת עם המורכבות המאפיינת תהליכי הקמה, ניהול והקצאת משאבים בסביבות ענן.
יבמ משקיעה מדי שנה למעלה מ-6 מיליארד דולרים במחקר ובפיתוח. בעשרים השנים האחרונות, ברציפות, מחזיקה יבמ במקום הראשון ברשימת מקבלי הפטנטים בארה"ב.
 
מרכז מחשבים



 
 
Bookmark and Share