Telecom News - "הפורום הראשון בכלכלה יצירתית בין קוריאה וישראל", נחנך בתל אביב

"הפורום הראשון בכלכלה יצירתית בין קוריאה וישראל", נחנך בתל אביב

דף הבית >> חידושים הכרזות >> "הפורום הראשון בכלכלה יצירתית בין קוריאה וישראל", נחנך בתל אביב
"הפורום הראשון בכלכלה יצירתית בין קוריאה וישראל",  נחנך בתל אביב
 מאת: מערכת Telecom News, 13.11.13, 19:45שגריר קוריאה בישראל
 
מטרת הפורום שהתכנס במעמד שגריר קוריאה בישראל קים איל-סו (בתמונה): להציג נקודות מבט ייחודיות ביחס לאפשרויות שיתופי הפעולה בין המדינות בטכנולוגיות מתקדמות לקידום צמיחה כלכלית, בסמינר נחשפה לראשונה "רשת קוריאנית-ישראלית לטכנולוגיות מתקדמות" - פרויקט הקמת מאגר מידע דו-לאומי מקיף של חברות קוריאניות וחברות ישראליות העוסקות בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות.
 
"הפורום הראשון בכלכלה יצירתית בין קוריאה וישראל",  התכנס השבוע בתל אביב במעמד שגריר קוריאה בישראל קים איל-סו. מטרת הפורום הינה להציג נקודות מבט ייחודיות של קוריאנים וישראלים ביחס לאפשרויות שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי טכנולוגיות מתקדמות לקידום צמיחה כלכלית.
 
בסמינר השתתפו יזמים, אנשי הון סיכון, נציגי חברות אנרגיה ונציגים של ממשלות קוריאה וישראל, וכן, קבוצה של 15 מתמחים קוריאנים צעירים, שבאו לישראל במסגרת תכנית היזמות הבינלאומית הנערכת באוניברסיטת תל אביב, במסגרתה הם נחשפים לתעשיית היי-טק הישראלית ועוברים התמחות בחברות הזנק מקומיות.
 
רעיון פרויקט המיפוי הדו-לאומי של חברות טכנולוגיה נולד בשגרירות קוריאה בישראל לפני כשנה והוא נועד לסייע ליצירת קשרים עסקיים בין גורמי תעשיית ההיי-טק משתי המדינות.
 
השם הרשמי לפרויקט המיפוי הדו-לאומיKorea-Israel Hi-Tech Network - , או בקיצור KOILTECH.NET, ניתן על ידי שגריר קוריאה בישראל שהורה על הוצאתה לפועל כבר ב-2013. הרעיון קיבל תמיכה מה"סוכנות לעסקים קטנים ובינוניים" בקוריאה, ממשרד החוץ הקוריאני ומהמטה לקידום השקעות במשרד הכלכלה הישראלי. שלב הפיילוט של הפרויקט למיפוי תחומי ביומד ואנרגיה חלופית יצא לפועל השנה.

ד"ר צ'ו וון ג'ון, נציג חברת KOGAS הסביר אודות המאמץ של תאגיד האנרגיה הקוריאני לפתח דלק סינתטי כחלק מההתמודדות עם אתגר מציאת תחליפים למוצרי נפט. אתגר מציאת התחליפים לנפט בתחבורה הוא ללא ספק יעד משותף לקוריאה וישראל ובשתי המדינות מושקעים מאמצים רבים במחקר ופיתוח למציאת פתרונות יצירתיים בתחום.
 השגריר מרצה
הרצאתו של שגריר קוריאה בישראל, קים איל-סו, עסקה במדיניות "הכלכלה היצירתית" של קוריאה בשילוב תובנותיו האישיות של השגריר על תרבות היזמות הישראלית. המפתח, לדעת השגריר, טמון בקידום העסקים הקטנים והבינוניים בקוריאה והשרשת תרבות היזמות במדינתו. כיום, אמר השגריר, האנשים הכישרוניים ביותר בקוריאה מגיעים לעבוד בסמסונג וחברות ענק קוריאניות אחרות, אך הדבר יוצר מחסור ביזמים כישרוניים ובחברות הזנק. היעדר מסה מספקת של חברות הזנק במדינתו מהווה חסם בהסתגלות השוק לשינויים טכנולוגיים מהירים. בהקשר הזה ישראל משמשת מודל יוצא דופן לתרבות היזמות, וקוריאנים שואפים ללמוד מן הניסיון ישראלי וליישמו בפיתוח הכלכלה הקוריאנית כמו גם ליצור סינרגיות עם ההיי-טק הישראלי.
 
ההרצאה המסכמת בכנס ניתנה על ידי יואב שלוש, יו"ר משותף של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. לדבריו, מכיוון שבניית הפלטפורמה ליזמות בקוריאה יכולה לקחת לא מעט שנים, על הקוריאנים להתמקד כעת יותר בסינרגיה של השוק הקוריאני עם השוק הישראלי. במיוחד יש לציין בהקשר זה את האפשרות בחיבור בין טכנולוגיה חדשנית ישראלית ליכולות ייצור המוני של קוריאה והכוונת השקעות הון מקוריאה אל תחום היזמות הישראלית. תחומי הטכנולוגיה בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לסינרגיה שציין מר שלוש הם הביומד (תחומי טכנולוגיות רפואיות ומדעי החיים) והקלינטק (טכנולוגיות אנרגיה חלופית, טכנולוגיות מים וסביבה).
 
הפורום לכלכלה יצירתית בין ישראל וקוריאה, שנערך לראשונה בישראל, מסמן את תחילת יישום מדיניותה החדשה של נשיאת קוריאה הנבחרת, פארק גיון-הי. אירועים נוספים בנושא מדיניות כלכלה יצירתית של קוריאה נערכו בימים האחרונים גם באנגליה ובבלגיה.
 
דרום קוריאה



 
 
Bookmark and Share