Telecom News - כספים באתרי מסחר בביטקוין ממשיכים להיגנב: האם תחילתה של מגמה?

כספים באתרי מסחר בביטקוין ממשיכים להיגנב: האם תחילתה של מגמה?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> כספים באתרי מסחר בביטקוין ממשיכים להיגנב: האם תחילתה של מגמה?
כספים באתרי מסחר בביטקוין משיכים להיגנב: האם תחילתה של מגמה?
מאת: מערכת Telecom News, 13.11.13, 21:09ביטקוין

לאחר היעלמות כספים בימים האחרונים באתרי מסחר בביטקוין באוסטרליה וסין, הצטרפה היום צ'כיה לרשימת הנפגעים. האם זו ראשיתו של גל פריצות עולמי? עם זאת, הביטקוין ממשיך לנסוק והיום עמד שיעורו סביב 400 דולרים לביטקוין.

לאחרונה התרחשו כמה גניבות מאתרי ביטקוין ברחבי העולם. דיווחנו בסוף השבוע על שוד הביטקוין הגדול באוסטרליה, בו נעלם ביטקוין בערך של 1.3 מיליון דולרים מאתר inputs.io, שתופעל ע"י צעיר מסידני בכינוי Trade Fortress.  גם GLB - אתר מסחר בביטקוין בסין btc-glb.com ששירת כאלף לקוחות נסגר שלשום ומפעיליו נעלמו עם ביטקוין בערך של 5 מיליון דולרים (30 מיליון יואן).

עתה הצטרפה צ'כיה לרשימה כאשר ביטקוין של 4,000 לקוחות נגנב ע"י האקרים בערך של כ-2 מיליון קרונות צ'כיות - כ -100,000 דולרים.

המדובר באתר Bitcash.cz, שהוסר למעשה ונרשמה בו "הודעת תחזוקה" כדלקמן:
 

Server Bitcash.cz was attacked by hackers. On 11.11. in the evening was broken by server security and thefts Bitcoin wallet. Unfortunately, the nightmare became reality. Addresses the attack, security and what we can take away. We will keep you informed

 
מחקר, שנערך ע"י חוקרים באוניברסיטת Southern Methodist ובאוניברסיטת Carnegie Mellon  מצא, ש-18 מתוך 40 פלטפורמות מסחר בביטקוין, שקמו ב-3 השנים האחרונות, נסגרו, כאשר 13 מהם נסגרו ללא כל הודעה מוקדמת ו-5 נסגרו עקב פריצות של האקרים. רק 6  אתרים הציעו פיצוי כלשהו ללקוחות.

האם היעלמות כספים מ-3 אתרי מסחר בביטקוין תוך 3 ימים יכולה להצביע על כיוון  ומגמה של פריצות לאתרים הללו?  הרי ככל שערכו של הביטקוין עולה כך גדלה המוטיבציה של ההאקרים לפרוץ ולגנוב את השלל. עם זאת, היה מצופה, שלאור הגניבות, הפריצות וההיעלמויות של אתרי ביטקוין מהרשת, יהיה פחות ביקוש למטבע הווירטואלי. אך מסתבר, שהמטבע דווקא נוסק למעלה והוא נסחר נכון להיום (עדכון: 14.11.13) בבורסת Mt. Gox ביפן ב-441 דולרים לביטקוין וב-Bitstamp Exchange בסלובניה ב-394 דולרים (כפול מתחילת נובמבר), (עדכון 17.11.13: הביטקוין הגיע היום בבורסת Mt. Gox לערך של 503.1 דולרים, פי 50 תוך שנה) מה, שקרוב לוודאי, יעודד עוד האקרים לפרוץ לאתרי הביטקוין והגלגל ימשיך להסתובב...
 
Bitcash


bitcash

 



 
 
Bookmark and Share