Telecom News - טריפל-סי בונים על מהפכת הסיבים והשירות של IBC

טריפל-סי בונים על מהפכת הסיבים והשירות של IBC

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> טריפל-סי בונים על מהפכת הסיבים והשירות של IBC
"מהפכה בשימוש בשירותי הענן בישראל: תשתית סיבים אופטיים לכל דורש" - כך מכונה התכנית של IBC בפי ראשי חברת Triple-C מפתח תקווה. "אין ספק, שמדובר במהפכה של ממש לאזרחי המדינה ולעולם בעסקי בישראל", הם טוענים.
מאת: מערכת Telecom News, 14.11.13, 10:00
טריפל סי

להלן ההתייחסות של חברת Triple C למהפכה הצפויה:

 

מהפכה בשימוש בשירותי הענן בישראל: תשתית סיבים אופטיים לכל דורש

חברת (Israel BroadBand Company) IBC, הוקמה לשם מימוש מיזם משותף של חברת חשמל וחברת ויה-אירופה, כדי לספק תשתית סיבים אופטיים בישראל לתקשורת המתקדמת מסוגה בעולם. מדובר בקפיצת מדרגה בדרך להרחבת התחרות בשוק תשתיות התקשורת והאינטרנט המהיר בישראל. בשוק הישראלי פועלות היום 2 חברות בלבד "הוט" ו"בזק", דרכן ניתן להתחבר אל רשת האינטרנט.

במחצית אוקטובר 2013 התקיים כנס בתל אביב בכורה של חברת IBC, בו השיקה החברה שירותי תקשורת של "סיב אופטי לבית". החברה מתכוונת לספק תקשורת אופטית בנפח של 100Mbps עד 1Gbps על גבי תשתית סיבים אופטיים של חברת חשמל במחירים שווים לכל נפש. החברה הודיעה כי מחיר חיבור של 100Mbps לבית יעמוד על 100 ₪, כולל מע"מ, לחודש.

לשם ההשוואה וכדי להמחיש את המהפכה במחיר נציין, שמחיר קו תמסורת 100 מגה סימטרי לעסקים בישראל עומד כיום על יותר מ- 3,500 ₪ לחודש. החברה תבסס את פעילותה בישראל באמצעות ערוצים חיצוניים, כלומר מכירת השירותים תיעשה באמצעות שותפים עסקיים בלבד.

קישוריות לאינטרנט:

ישראל, שנחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגי והמחשוב, מדורגת כיום במקום ה-34 בעולם במדד "מהירות הורדה ממוצעת למשקי בית", עם מהירות של 17Mb, ומדורגת במקום ה-109 בעולם במדד "מהירות העלאה", עם מהירות של 1.9Mb. פריסת רשת של סיבים אופטיים ברחבי המדינה ואספקת רוחב פס סימטרי קבוע ומובטח של 100 מגה לאזרחי המדינה מהווה פריצת דרך אמיתית ומאפשרת הרחבה וגיוון משמעותיים של שירותי תקשורת ברשת האינטרנט בישראל.

רוחב פס רחב לבית יאפשר לצרכן הישראלי לשנות הרגלים קיימים ולהתחיל לרכוש שירותי שידורי טלוויזיה רב-ערוצית באינטרנט (IPTV), להשתמש בטלפון IP-VoIP ללא צורך בהתקנת קו טלפון פיזי ולבצע גבוי של תמונות ומסמכים בענן במהירות גבוהה. מהפכת התקשורת תאפשר לאזרחים רבים בישראל לממש את חזון העבודה מהבית ע"י התחברות אל המשרד בחיבור מהיר ויציב. הדבר יחסוך זמן נסיעה יקר בבקרים אל המשרד ויצמצם משמעותית את פקקי התנועה בכבישים.

קישוריות לענן:

אחת הסיבות העיקריות בפיגור של מדינת ישראל בקצב חדירת השימוש בשירותי ענן, בהשוואה לעולם, היא עלותו של מרכיב התקשורת בישראל. עלות קו התקשורת בישראל, בין הרשת המקומית במשרד לבין הענן, יקר באופן משמעותי מהמקובל בעולם ומהווה חסם בולט במעבר לענן עבור העסקים הקטנים והבינוניים.

הבשורה של חברת IBC בנושא רוחב הפס ורמת המחירים מהווה פריצת דרך לצריכת שירותי ענן והיא תוביל למעבר רב-חשיבות לשירותי הענן בכל סוגי השירותים. יוסר מחסום התקשורת, שהיה עד היום, הן ברמת הקצב והן ברמת המחיר, ןיועצם היתרון של ענן מקומי מול מתחרים הפועלים מחו"ל, כמו אמזון ומיקרוסופט. במחיר שווה לכל נפש, יוכל כל לקוח להתחבר בתקשורת 1G, ולאמיתו של דבר, להתחבר לענן של טריפל סי, כאילו הוא מחובר ברשת תקשורת מקומית.

דני לאובר, מנכ"ל IBC: "תשתית סיבים אופטיים ניטראלית היא הדרך היעילה להבטחת זרם מתמשך של פיתוחים ושירותים חדשניים, שיוצרים צמיחה בקהילות ומחירים נמוכים יותר עבור צרכנים. תשתית תקשורת סימטרית וניטרלית היא הבסיס לשירותים מתקדמים ובמיוחד שירותי ענן מתקדמים. אנו בעיצומו של שלב הפיתוח בפרויקט תשתית חסר תקדים, שישנה את נוף התקשורת הישראלי ואת מגוון השירותים המוצעים ללקוח הפרטי והעסקי".

אמנון אלמוג, סמנכ"ל אינטרנט בטריפל סי: "אין ספק, שמדובר במהפכה של ממש לאזרחי המדינה ולעולם העסקי בישראל. אני מאמין, שנוכל לראות שנוי משמעותי באופן צריכת שירותי תקשורת ע"י אזרחי המדינה, הגברת התחרות בשוק לטובת הצרכנים ופריצה דרך משמעותית בשירותי תקשורת, כגון טלפוניה וטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט, שתהווה תחרות רבת-חשיבות לרשת הכבלים הקיימת של הוט ו-יס. טריפל סי, שמשווקת כבר עתה את כל חבילות הגלישה על גבי הענן שלה, תהיה הראשונה ליהנות מהמהפכה, בכך שתוכל להציע את שירותי הענן לצרכן הפרטי כבר מתחילת פעילותו של המיזם החדש".

בן נחום, מנהל מכירות ענן בטריפל סי: "התחרות הישירה בעולם הענן שלנו היא מול ענקיים כגון אמזון, גוגל ומיקרוסופט. קפיצת המדרגה בתחום התקשורת בישראל, תוביל למעבר משמעותי לשימוש בענן. לקוחות יוכלו להעביר את ה-IT האירגוני שלהם לענן ולהמשיך ליהנות מחוויית המשתמש הרגילה שלהם כאילו היו בתוך הרשת הפנימית של הארגון. קפיצת מדרגה פנים- ארצית זו, תוביל גם להגירה משמעותית משימוש בעננים, שמעבר לים לענן הציבורי העיברי בארץ הקודש. אין לשכוח את העלות. המחירים יהיו שווים לכל עסק, מהגדול ביותר בתחום ה- Enterprise עד הקטן ב- Soho. אנחנו מברכים על המיזם ועל המהפכה בתחום התקשורת בישראל ורואים בה עתיד טוב יותר לכולנו".
 

רמי נחום
בתמונה: רמי נחום, מנכ"ל טריפל-סי

 



 
 
Bookmark and Share