Telecom News - יש המשך לעולם מרכזיות וטלפוני "כוכב" של טלרד – בפתרון "תקשורת אחודה"

יש המשך לעולם מרכזיות וטלפוני "כוכב" של טלרד – בפתרון "תקשורת אחודה"

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> יש המשך לעולם מרכזיות וטלפוני "כוכב" של טלרד – בפתרון "תקשורת אחודה"
יש המשך לעולם מרכזיות וטלפוני "כוכב" של טלרד – בפתרון "תקשורת אחודה"
מאת: אבי וייס, 18.11.13, 21:30כורש אברהמי 
ארגונים ועסקים רבים מחזיקים אצלם במערכות "כוכב". הבשורה: אין צורך לזרוק את המערכות הללו לפח בגלל שהן התיישנו ולא מתאימות לעולם החדש של "תקשורת מאוחדת" - UC. הן יכולות להשתלב.  וכן: למה הסנטרקס אינו הפתרון הנכון לעסקים.   
 
"ה- IP-Centrex זה פתרון רק לכמה שלוחות בודדות. לעסק ממש זעיר. כשרוצים יותר שלוחות ויותר יכולות, זה לא הפתרון. זה לא עובד, זה מתנתק כל הזמן ועם יכולות ירודות", טוען כורש אברהמי, מנכ"ל וויזקום (WiseCom). "אני מספק מערכת יציבה, עם תמיכה בכל סדר גודל של שלוחות. בעל העסק שולט בזה ב- 100% ואין לו הפתעות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם כורש אברהמי (בתמונה), כדי לשמוע על החידושים בעולם הטלפוניה לעסקים, ואיך התפתח קו מוצרי טלרד (כשבמרכזם עמדה מערכת "כוכב"), קו מוצרים ופתרונות אותה רכשה וויזקום מפתח-תקווה מכונס הנכסים ב- 2009. ב- 2010 רכשה וויזקום את "גג תקשורת" (שהייתה אינטגרטור של מוצרי "כוכב") ובכך השלימה את אחיזתה בשוק המרכזיות והטלפונים לעסקים על בסיס ה"כוכב", שכלל כ- 45 אלף התקנות בארץ ובעולם (כ- 250 אלף פורטים רק בישראל).  
 
שאלה: מה התחדש בוויזקום?
כורש אברהמי: "השקנו קו מוצרים חדש לגמרי. שם הקו הוא VegaIP, זה קו המשך ל'כוכב', אבל עם תפיסה חדשנית בשוק המרכזיות בישראל. הלכנו על פלטפורמה של שרת, שאנו מייצרים אותו בעצמנו. לא הלכנו על פלטפורמה של שרת פתוח רגיל, שהלקוח רוכש או שכבר יש לו, כמו שרבים עושים בשוק הזה. החלטנו, שאנו מספקים את כל המערכת, כולל השרת".
 
שאלה: מדוע?
תשובה: "כי זה לא שרת רק של טלפוניה. זה שרת יישומים לעסק. יש עליו יישומים רבים ושירותי ערך מוסף. העסק צריך שהכול יעבוד בהרמוניה. הכל היום מבוסס על אפליקציות והן צריכות לפעול בכל מצב.
 
למעשה, אנו מוכרים ללקוח רישיונות של תוכנה, רישיונות לאפליקציות. זה כולל יכולות רבות, החל מ- Call Center, רישומי שיחה, הקלטת שיחה, חיבור לאפליקציות שולחניות ואפילו Firewall. זו פלטפורמה שלמה לארגון הנותנת לו גם פתרון לדואר אלקטרוני עסקי, פתרון Data ופתרון לקול, כולל חיבור לסמארטפונים וטאבלטים, תחת מעטפת אחת אינטגרטיבית. אנו מספקים לשוק פתרון המכונה "תקשורת אחודה": UC - Unified Communications".  
 
שאלה: עסקים קטנים עד בינוניים יכולים ומעוניינים לשלם על UC?
תשובה: "בהחלט. מלבד תנאי התשלום האטרקטיביים עבור מוצר עילית, בנינו את המערכת מ-3 סוגי שרתים, המתאימים לצרכים השונים של השוק וניתן לשרשר אותם, אם רוצים הרחבה, בעת גידול העסק:
א. שרת Vega100 לעסק עם עד 24 עובדים \ שלוחות.
ב. Vega200 לעסק עם עד 200 עובדים \שלוחות.
ג. Vega300 שלא מוגבל ביכולות. יכול לטפל בעד 15 אלף שלוחות \ עובדים, שזה ארגון ענק במושגים ישראליים.
 
הלקוח רוכש רישיונות לאפליקציות הקיימות במערכת. יש גם רישיון כולל, שבו ניתן לקבל ברישיון אחד את כל האפליקציות האפשריות.
 
החוכמה של המערכת די זהה בכל 3 סוגי המוצרים. הדבר הכי חשוב: יש תאימות לאחור למוצרי ה'כוכב', שנמצאים בכמויות אצל הלקוחות בארץ ובעולם.
 
מערכת 'כוכב' היא מערכת מצוינת, שמחזיקה שנים רבות ועדיין קיימת בכמויות בשוק. לכן, אנו מציעים ללקוחות לשמר את השקעות העבר ולהשתלב במהפכה הטכנולוגית של ה- UC, בלי לזרוק לפח את מערכות ה'כוכב' הישנות".
 
שאלה: האם התחלתם בהתקנות של המערכת החדשה בשוק?
תשובה: "התחלנו ב'השקה רכה' ברבעון הראשון של 2013. יש לנו כבר כמה הצלחות די יפות. דוגמאות ללקוחות שלנו: כתר, תדהר, קק"ל, מרכז השלטון המקומי ועוד.
 
אנו ממשיכים לפתח את המערכת במחלקת המו"פ שלנו ובסוף רבעון ראשון של 2014 נציג שדרוג של המערכת, שזו תהיה קפיצת מדרגה משמעותית למערכת. השדרוג ללקוחות הקיימים ייעשה מרחוק".
 
שאלה: היכן המערכת הזו מיוצרת?
תשובה: "השרת מיוצר בקצרין ברמת הגולן, היכן שייצרנו את ה'כוכב'. טלפוני הקצה מיובאים מהמזרח הרחוק ועברו 'גיור' לעברית כאן. כל מכשיר טלפון IP תואם SIP יכול להתממשק לשרת שלנו. אולם, טלפוני ה- IP שלנו מכילים כמה יתרונות, עקב החיבור שלהם לשרת שלנו".  
 
שאלה: מהם הפיתוחים העתידיים המרכזיים של המערכת?
תשובה: "אנו מעוניינים להעצים את יכולות ה- Call Center. אנו מעוניינים לספק ללקוחות Call Center של הרמה העליונה, עם ממשקים מתקדמים ביותר ויכולות ניהול מתקדמות".
 
שאלה: איך אתה מגיע ללקוחות?
תשובה: "הרוב – באופן ישיר. השוק כבר מכיר אותנו. חשוב לנו המגע הישיר עם הלקוחות, כדי להבין מה הם צריכים. לכן, גם שדרגנו את מוקד שירות הלקוחות והתמיכה שלנו.
 
רמת התקלות היא מאוד קטנה ולכן אנו מספקים כל הזמן השבחות למערכת, לפי צרכים העולים ישירות מהלקוחות. יש לנו יכולת פיתוח מהירה על השרת, כדי לענות על כל צורך שעולה בזמן קצר ביותר".
 
שאלה: למה שלקוח עסקי יבחר בפתרון שלכם ולא יעבור לשירותי Centrex של מרכזיה וירטואלית מרחוק?
תשובה: "הלקוחות שלנו יודעים היטב למה הם בחרו בנו. חלק מהם כבר התנסו ב- Centrex וראו שזה לא בשבילם. הם צריכים מערכת יציבה שלא נופלת, מערכת עם UC. אין כזה דבר ב- Centrex.
 
הייחוד אצלנו זה הדגש על המשתמש. ההגדרה של משתמש במערכת דומה למה שיש ב-LDAP  ואפשר להשתמש ב-LDAP  אם יש בעסק וזה עובד שקוף ואוטומטית. אפשר להגדיר לכל משתמש כמה מכשירים כשלוחות, כולל הסלולר שלו והמכשיר בבית. כך, השיחה תמיד תתפוס אותו, באיזה מכשיר שלא יהיה. בהוצאת שיחות, גם על הסלולר או הטאבלט, ניתן להוציא את השיחות לפי שם ולא לפי מספר שלוחה או מספר חיצוני לחיוג. המערכת בנויה סביב השמות של המשתמשים ולא לפי המספרים שלהם. המספרים לא חשובים ואיש לא יכול לזכור אותם.
 
בנוסף, יש לנו כמה יכולות חשובות, שאין בסנטרקס. למשל: מספר אחד לשלוחה ולפקס על אותו חי"פ, הגנה על המערכת גם כלפי פנים וגם כלפי חוץ, קינפוג מערכת ע"י הלקוח מכל מקום, ניהול מרחוק, שדרוג מרחוק. כ"כ, ניתן לחבר למערכת הגדולה שלנו עד 1,024 שלוחות אנלוגיות ישנות. ראינו, שיש צורך כזה בשוק וענינו גם לצורך הזה".
 
שאלה: איך אתה משכנע לקוחות, שאתה טוב יותר מפתרון ה- Centrex או ממרכזיית IP מתחרה?
תשובה: "קודם כל, המשתמש במערכת שלנו יכול לקבל יכולות, שאין בכלל ב- Centrex, דוגמת UC וחיבור שקוף לעולם הסלולר והמכשירים הניידים. אנו מספקים ללקוח אפליקציות משולבות, למשל דואר אלקטרוני, כחלק מהמערכת. הכל משולב. אלו הצרכים של העסקים אותם אני פוגש.
 
בנוסף, הלקוחות מבינים, שהם לא תלויים בגחמות של רשת האינטרנט כדי לקבל טלפוניה. המערכת שלנו עובדת בכל מצב. לא צריך להתעסק בכלל עם המערכת, אנו יכולים לנהל אותה מרחוק. אנו מספקים שירות 24X7 כי זה הדבר הכי חשוב ללקוחות. הם רוצים שקט בגזרת שירותי התקשורת ורוצים להיות מרוכזים בעסק שלהם ולא בתקשורת. אי אפשר למכור טכנולוגיות עילית בשירות גרוע.
 
אנו מסוגלים לספק ללקוח שירות גם אם לו בכלל טלפון. הסיבה: הכל בנוי על אפליקציות. האפליקציות רצות על כל מכשיר קצה. יש לקוחות, שחושבים על הכיוון הזה, ולכן אנו מפתחים גם פתרון מלא של טלפוניה וירטואלית, בכלל בלי טלפוני IP על השולחן".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
כורש אברהמי: "אני חולם להיות 'אור לגויים'. התחלנו עם שיווק בחו"ל עם כמה עשרות התקנות, אבל זה ממש בתחילת הדרך. החלום שלי הוא לפרוץ לשוק העולמי עם מוצר 'כחול לבן' ולהקיף כמה שיותר מדינות, בעיקר מדינות בעולם המתפתח, יותר ממדינות העולם המערבי. הסיבה: בעולם המתפתח אנו יכולים להביא יותר ערך מידי לעסקים שם, עם מתן ערך כלכלי לעסקים הרוצים לצמוח וליישם UC.
 
אני מאמין, שאנו יכולים להיות מובילי תקשורת גם מחוץ לישראל ולהיות ה'גורו' של צרכי התקשורת לעסקים. אנו מספקים פתרון לעסקים וארגונים מכל סדר גודל ומכל פלח שוק ונותנים מענה לכל צורך שעולה מהשטח".

 
טלפון



 
 
Bookmark and Share