Telecom News - EMC מצטרפת למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב

EMC מצטרפת למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> EMC מצטרפת למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב
EMC מצטרפת למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב
מאת: מערכת Telecom News,18.11.13, 22:00
 
זו יוזמה שמובילים מטה הסייבר הלאומי במשרד רה"מ, עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן גוריון.
 
ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל  EMC Corporation דיווח לראש הממשלה בנימין נתניהו: "EMC תקים ותוביל את ה'ארגון לפיתוח קריית הסייבר' ותשקיע בהקמת Cyber-Gate - שער הסייבר – המרכז הלאומי ללמידה והדגמה של זירת הסייבר הישראלית".

טוצ'י עדכן את רה"מ נתניהו בתכניות ההתרחבות של החברה בישראל ובישר לו על הקמת מרכז מו"פ נוסף בצפון הארץ, שיצטרף לשש אתרי החברה במרכז ובדרום.

בפגישה שהתקיימה היום, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לג'ו טוצ'י יו"ר ומנכ"ל EMC Corporation, יחד עם הנהלת החברה בישראל,  מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר וראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה, הוסכם כי EMC תצטרף למהלך הקמת קריית הסייבר הלאומית בנגב, שמובילים מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן גוריון.

במסגרת זו, EMC אשר הייתה חלוצה בהקימה ב-2011 בבאר שבע מרכז מו"פ הממוקד בין היתר בטכנולוגיות אבטחה, תקים ותוביל את "הארגון לפיתוח קריית הסייבר". ארגון זה ייצג את כלל הארגונים והגופים בתחום הסייבר הפועלים בקריית הסייבר בבאר שבע, וישמש  כשותף למטה הסייבר הלאומי בפיתוח הקריה.

EMC אף תשקיע את המשאבים והידע הנדרשים להקמת Cyber-Gate – "שער הסייבר" – המרכז הלאומי ללמידה והדגמה של זירת הסייבר הישראלית", אשר יהווה שער לזירת הסייבר הישראלית.

ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC אמר לרה"מ נתניהו כי "חיזוק מעמדה המוביל של ישראל בתחום ההייטק בכלל ובסייבר בפרט עמד לנגד עינינו, כאשר נענינו לאתגר הלאומי לסייע בהקמה ופיתוח של קריית הסייבר בנגב. כחברה שפועלת שנים רבות בתעשייה הישראלית וצומחת בה בהתמדה, תוך קיום שיתופי פעולה הדוקים עם גורמים ממשלתיים, צבאיים, ציבוריים ואקדמיים, אנו מאמינים שמחובתנו לתרום לאבטחתן ולביטחונן של התעשייה ושל תשתיות לאומיות קריטיות, על ידי אספקת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי אבטחת מידע וניהול תשתיות המידע".
 
EMC מעסיקה בישראל יותר מאלף עובדים והשקיעה עד היום מיליארדי דולרים בישראל, ברכישה של תשע חברות, בהשקעות שונות בטכנולוגיות ישראליות, ובהקמה של מרכזי מכירות ופיתוח בשישה אתרים שונים בישראל. במהלך הפגישה בין טוצ'י לרה"מ נתניהו, בישר טוצ'י כי החברה מתכננת להמשיך ולהרחיב את פרישתה הגיאוגרפית ואת כוח האדם שלה ותקים כבר בשנת 2014 מרכז מו"פ נוסף בצפון הארץ, באזור התעשייה מת"ם בחיפה.

בנוסף, ציין טוצ'י בפגישה עם רה"מ, כי פעילות החברה בבאר שבע, צפויה להתרחב משמעותית במהלך השנתיים הקרובות, ולעסוק בין היתר בפיתוח פתרונות ייעודיים לצורכי משרד הביטחון ויחידות הצבא הנמנות על לקוחות החברה בישראל.

קריית הסייבר הלאומית הנה יוזמה שמוביל מטה הסייבר הלאומי, במטרה לייצר אשכול  גיאוגרפי ייחודי אשר ישלב חברות סייבר מובילות, מחקר סייבר אקדמי פורץ דרך, גופים ביטחוניים ומשרדי ממשלה הפועלים בתחום, כמו גם תשתית חינוכית ייעודית. זאת, במטרה ליצור "אקוסיסטם" המכיל את כל המרכיבים הנחוצים לביסוס מובילות סייבר עולמית במתחם מוגדר שיאפשר מיזוג של משאבים, תשתית טכנולוגית משותפת וסינרגיה בין עובדים, חוקרים וסטודנטים.

הסייבר-גייט אותו תקים EMC, במסגרת הארגון לפיתוח קריית הסייבר, יהיה מרכיב מרכזי באספקת מידע בכמה היבטים:
הצגת תחום הסייבר – היסטוריה וחדשנות - באמצעות חוויית למידה עבור סטודנטים והציבור הכללי;
הצגת זירת הסייבר הישראלית לגופים שונים מרחבי העולם, בהם ממשלות, גופים עסקיים ואקדמיים.
הצגת קריית הסייבר הלאומית בנגב, על מרכיביה התעשייתיים והאקדמיים, לגופים בינלאומיים שעשויים לגלות עניין בהקמת פעילות עסקית או מחקרית בנגב;
הצגת קריית הסייבר הלאומית לאנשי מקצוע בתחומי הטכנולוגיה ולחוקרים, על מנת לעודדם לרילוקיישן לבאר שבע.
בנוסף, יארח המרכז מפגשים בין הגופים השותפים בקריה, במטרה לייצר שיתופי פעולה ויהווה פלטפורמה לתערוכה קבועה של מיצגים אינטראקטיביים מדעיים, טכנולוגיים, כלכליים וחברתיים הקשורים בתחום הסייבר.

במהלך הפגישה, התייחס טוצ'י לפעילות החדשנית של החברה ולשיתופי הפעולה עם גופי אקדמיה בארץ. הוא ציין כי   EMCמבצעת כיום מספר מחקרים אסטרטגיים העוסקים בתחומים טכנולוגיים חדשניים, בשיתוף עם סטודנטים וחוקרים באוניברסיטת בן גוריון, הטכניון ואוניברסיטת בר אילן.

טוצ'י הוסיף כי החברה השיקה בשבוע שעבר, מוצר ראשון המבוסס על טכנולוגיית אחסון פלאש חדשנית וייחודית בתעשייה העולמית, פרי פיתוחה של החברה הישראלית XtremIO, אשר  EMCרכשה לפני כשנה וחצי.
 
במהלך הביקור בארץ, נפגש ג'ו טוצ'י גם עם שר האוצר יאיר לפיד ועם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. כמוכן, סייר בעיר הבה"דים בנגב, בפארק הטכנולוגיות המתקדמות בבאר שבע, בו ממוקם מרכז מחקר ופיתוח של החברה, שם נפגש עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. בביקורו בארץ, אף נכח באירוע של עובדי החברה בישראל, ובמפגש עם מבחר מלקוחות החברה, כמו גם עם הנהלת קרן JVP ועם ח"כ אראל מרגלית. את סוף השבוע עם נחיתתו בארץ, ב-15 בנובמבר, בילה טוצ'י עם ההנהלה הבכירה של EMC בישראל, בסיור פרטי בירושלים.



 
 
Bookmark and Share