Telecom News - קספרסקי בבשורה חדשה לשוק המובייל והמחשוב בישראל

קספרסקי בבשורה חדשה לשוק המובייל והמחשוב בישראל

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> קספרסקי בבשורה חדשה לשוק המובייל והמחשוב בישראל
קספרסקי בבשורה חדשה לשוק המובייל והמחשוב בישראל
מאת: חיים חביב, 20.11.13, 23:50קספרסקי
 
אחת לשנה מכנסת Kaspersky מחברות אבטחת המידע המובילות בעולם את העיתונאים והבלוגרים המקומיים למפגש הכרזות ועדכון. זה מתחיל בתרחישי האימה הצפויים לנו ומסתיים בהצגת הפתרונות העדכניים.
 
הערב השיקה מעבדת קספרסקי באירוע מוקפד בתל אביב את Kaspersky Internet Security Multi-Device, מוצר אבטחת מידע חדש המספק הגנה למכשירים הנפוצים בעולם.
 
כרגיל, האיומים במרחב הסייבר רק מתרבים ומתעצמים, וזו בהחלט סיבה טובה להישמר, לעדכן את תכניות האבטחה בארגון וגם במחשב הפרטי ולהבטיח מכל משמר את נכסי הקניין שלנו, רכושנו ובסיס המידע המשפחתי מפני פגיעה, גניבה או השחתה. עוד לא פגשתי מנהל, שאינו חרד או אדם פרטי, שאינו מוטרד (מאבדן סרט החתונה, תמונות הטרק להודו או אפילו פריצה לאחד מחשבונותיו בבנק, בפיי-פאל בדוא"ל או ברשת חברתית).
 נועם פרויימוביץ - קספרסקי
ובכל זאת מה השתנה? נועם פרויימוביץ (בתמונה משמאל), מנהל מעבדת קספרסקי ישראל, מדגיש את המשך הצמיחה המטאורית במכירות טאבלטים וסמארטפונים (ר' נתונים בהמשך) - מחשבים לכל דבר ועניין, האוצרים בתוכם את מיטב סודות הפרט ונכסי הארגון.

לפי סקר B2B מאפריל האחרון, בבית אב טיפוסי במערב אירופה פועלים כ- 5.1 התקנים ניידים בממוצע המתחברים לאינטרנט (גידול בשיעור 17% בהשוואה לשנת 2012). תמו הימים בהם משפחה התחברה לאינטרנט דרך מחשב אחד או שניים, נייחים או ניידים.

סמארטפונים וטאבלטים הפכו כלי יום-יומי לגלישה, תקשורת וביצוע רכישות מקוונות, אבל למרות השימוש הגובר שלהם למטרות גלישה, רבים מהמשתמשים אינם מודעים לכך, שהמכשירים בידם מהווים מטרה קלה לעבריינים ברשת ונדרשים להגנה מלאה, בדיוק כמו זו, שהפכה לסטנדרט במחשבים אישים וניידים. החשש מפגיעה בתכולת ההתקנים הניידים שבידינו השחתת וגניבת תוכן או שיבוש פעולות, גוברת בעיקר בשל השימוש הרב, שאנו עושים ברשתות WiFi חיצוניות מזדמנות (ליישומי whatsapp , wiber, גלישה וכו' – כמעט ללא הכרה, ובעיקר בשהותנו בחו"ל); על כך גם מתווסף שימוש גובר (כ-75% מהמשתמשים) באחסון ענן (Dropbox, Icloud, google drive ועוד).
 איומים בישראל על פי קספרסקי
נועם פרוימוביץ, מנהל מעבדת קספרסקי ישראל: "מדי שנה מתרחב משמעותית מספר המכשירים האישיים בעולם המחוברים לרשת, וההבדלים בין המכשירים הדיגיטליים השונים הופך למטושטש.

השוק הישראלי אינו שונה (נתונים בתצלום משמאל), ועוקב באופן רציף אחר המגמות הטכנולוגיות הבינלאומיות. אנו צופים ביקוש רב לפתרון החדש שאנו משיקים – Kaspersky Internet Security - Multi Device, שמספק הגנה מקיפה מפני כל סוג איום עבור משתמשי PC, מק וסמארטפונים וטאבלטים מבוססי אנדרואיד".
 
ובכל זאת המודעות לעובדה שמכשירים אלו נדרשים לאותה רמת הגנה מפני איומים כשל המחשבים האישיים והניידים הולכת וגוברת. הבשורה לפי קספרסקי למציאות החדשה: במקום לרכוש מספר מוצרי הגנה, יוכלו מעתה המשתמשים להגן על פעילותם בטווח שלם של מכשירים חכמים, באמצעות רכישה אחת בלבד - Kaspersky Internet Security Multi Device המשתמש בקוד הפעלה אחד לכל משתמש, ומציע תאריך תחילת שימוש אחיד להקלת השימוש במספר מכשירים.
 
לשיטתה של קספרסקי, המציאות החדשה של ריבוי התקפות על התקנים ניידים אינה מפתיעה, מאחר שהתנהגות עברייני הרשת צפויה למדי ומתאפיינת באיתור הזדמנויות חדשות לגנוב כסף. הנוכלים הללו יעדכנו את שיטות הפעולה שלהם ואת מטרותיהם כאשר הם מזהים הצפת השוק בטאבלטים וסמארטפונים המתחברים לרשת ללא הגנה מתאימה.
 
אלכסנדר ארופיב, סמנכ"ל שיווק, מעבדת קספרסקי מבטיח: "עם Kaspersky Internet Security – Multi-Device, יצרנו אפיק הגנה לכל המחשבים והמכשירים הניידים של המשתמש בצורה קלה ופשוטה. לקוחותינו יכולים לרכוש מוצר אחד, ולהתקין רישיון אחד על כל המחשבים והמכשירים הניידים, ולהמשיך בסדר היום שלהם כשהם בטוחים בהחלטה החכמה שביצעו".
 
מה מציעה לנו מערכת ההגנה החדשה?
הגנה לאנדרואיד - מערכת ההפעלה אנדרואיד היא המטרה המרכזית של עברייני הרשת. אנדרואיד שולטת ב-68% משוק הסמארטפונים העולמי. למעשה, כ-99% מכל הקוד הזדוני לניידים, שאותר במעבדת קספרסקי, תוכנן לתקוף מכשירי אנדרואיד (גדול פי 10 מאשר זה, שהתגלה ב-2011). קצב ייצור קוד זדוני הולך וגובר, ובמהלך המחצית הראשונה של 2013 זיהתה מעבדת קספרסקי יותר מ-53,000 יחידות ייחודיות של קוד זדוני לאנדרואיד. מגמות אלו מצביעות על הצורך בהגנה איכותית לכל מכשיר נייד המתחבר לאינטרנט.

מאפייני אבטחת מידע מרכזיים לאנדרואיד
  הגנה בזמן אמת נגד קוד זדוני נייד, כולל סריקה אוטומטית בעת הורדת אפליקציות, במטרה למנוע התקנה אפליקציות פולשניות המתחזות לאפליקציות אמיתיות. הגנה על גלישה ברשת מבטיחה כי משתמשים לא ילחצו על קישורים לאתרים זדוניים שנועדו לגנוב מידע אישי.
·  אינטגרציה עם Kaspersky Security Network, רשת נתוני איומים בינלאומית בזמן אמת, המאפשרת למעבדה לספק למשתמשים הגנה מפני איומים חדשים בתוך דקות.
·  מאפיינים נוספים נגד גניבה יאפשרו לאתר מכשירים אבודים באמצעות GPS ואותות סלולר. משתמשים יוכלו גם לנעול את המכשיר מרחוק, למחוק מידע, ולהפעיל את מצלמת המכשיר לזיהוי המחזיק בו.
·  סינון שיחות והודעות טקסט כדי לחסום ספאם ושיחות בלתי רצויות.
 
הגנה למחשבי מק
משתמשי מק ו-PC חשופים באותה מידה להונאות פישינג המפעילות אתרים מזויפים לגניבת מידע אישי. מעבדת קספרסקי תספק למשתמשי המק רמה גבוהה ביותר של הגנה באינטרנט, ללא האטה של ביצועי המחשב, לרבות: הגנה מאיומי קוד זדוני, כולל קוד זדוני ייעודי למחשבי מק, וכל הקוד הזדוני ל-PC שיכול להיות מאוחסן על מחשבי מק והדביק מחשבי ל-PC אחרים; מידע בזמן אמת מרשת ההגנה של קספרסקי המבטיח הגנה מפני אתרי פישינג.
 
הגנה למחשבי PC
הפתרון כולל הגנה מלאה הקיימת ב- Kaspersky Internet Security 2014. משתמשי PC יכולים לגלוש, לבצע פעולות בנקאיות, לרכוש באינטרנט בבטחה, עם הגנה מתקדמת ביותר נגד עברייני רשת, לרבות: הגנה פרואקטיבית עם Safe Money נגד גניבת נתונים פיננסים בעת קניות, בנקאות וביצוע פעולות פיננסיות ברשת; Anti-Blocker, טכנולוגיה נגד-חסימות, מחסלת קוד זדוני הגורם לנעילת המחשב ואשר דורש דמי כופר כדי להחזיר את השליטה בו; טכנולוגיית ZETA Shield , המשולבת לראשונה בפתרונות קספרסקי ללקוחות פרטיים ומספקת סריקות עומק אחר קוד זדוני נסתר וגם -  Parental Control, להגנה משופרת על קטינים מפני תוכן לא ראוי, כמו גם להגבלת הזמן בו הם מבלים ברשת, ומניעה מהילדים שיתוף של מידע אישי (מספרי אשראי, מספרי טלפון וכתובות ברשתות חברתיות).

ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי את סרגיי נוביקוב, סמנכ"ל מו"פ בכיר של מעבדת קספרסקי לאזור EMEA: האם יש סיכוי לראות שינוי תפישתי בדרכי השיווק של תוכנות ההגנה לפרט ולארגון. מדוע לדוגמא לא מציעים לנו 'פוליסת ביטוח' מלווה, שתבטיח לנו פיצוי מוסכם במקרה של פריצה ונזק למערכת IT  המוגנת כהלכה? סרגיי: "זה רעיון חדשני מצוין ואנו בוחנים אותו". הבוס שלו, יוג'ין קספרסקי היה הרבה יותר סקפטי ונחרץ כששאלתי אותו שאלה זהה לפני שנתיים במהלך ביקור בישראל.
אבטחה במובייל



 
 
Bookmark and Share