Telecom News - ד"ר סמארטפון לרשותך: אפליקציות רפואיות חדשות

ד"ר סמארטפון לרשותך: אפליקציות רפואיות חדשות

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> ד"ר סמארטפון לרשותך: אפליקציות רפואיות חדשות
ד"ר סמארטפון לרשותך: אפליקציות רפואיות חדשות
מאת: מערכת Telecom News, 21.11.13, 22:30אפליקציות רפואיות בסלולר
 
אפליקציות חדשות לניטור חולים תיחשפנה בקרוב בכנס. הן מיועדות לשימוש לפרמדיק, לחובש ולרופא.  ישראל הפכה למעצמה טכנולוגית בפיתוח אפליקציות ניטור רפואי.  בנוסף, המערכת מציעה לדוגמא עוד 3 אפליקציות רפואיות בחינם.
 
הרבה אפליקציות בתחום הרפואה פותחו בישראל והושקו בעולם בשנה האחרונה. בין באבלס לקנדי קראש מסתבר, שישראל הפכה מעצמה טכנולוגית דווקא בפיתוח אפליקציות ניטור רפואיות.
 
אלו,  תוצגנה לראשונה בכנס ICI Meeting, שייערך בתל אביב במלון אינטר קונטיננטל בין התאריכים 1-3 בדצמבר 2013.  בין האפליקציות החדשות,  תוצגנה כאלה, שתקצרנה את הדרך לניטור וקבלת טיפול רפואי מדוייק.  נעים להכיר -  ד"ר סמארטפון.
 
אפליקציות רפואיות בתוך הקטגוריה הרחבה של אפליקציות הבריאות מסייעות בגילוי ראשוני, תמיכה ובמעקב אחר מחלה, דיאגנוזה במצבים רפואיים שונים, הסבר על נטילת תרופות,  אבחון ראשוני של מחלות לפי מדדים  ועד שיפור איכות החיים,  גם בקרב חולים כרוניים. האפליקציות עדיין אינן צפויות להחליף את הרופא, הפרמדיק או החובש  אבל צפויות לתת הבחנה מהירה בזמן אמת ולמזער משמעותית נזקים הנובעים מזמן ההמתנה הממושך מהופעת הסימפטומים ועד הטיפול הראשוני. אפליקציות הרפואיות רבות משמשות לניטור עצמי, והן מהוות פלטפורמה זמינה ונוחה עבור המשתמש לצורך העברת מידע רפואי בסמארטפון ובטאבלט.
 
בניגוד לאפליקציות בריאות הפתוחות לציבור הרחב, כאן מדובר באפליקציות מקצועיות, פרסונליות-מותאמות אישית, שאינן מעבירות את המידע הנאסף לגורמים אחרים ומספקות הגנות פרטיות מלאה.
 
להלן מספר אפליקציות ואמצעי ניטור עצמי חדשניים שיוצגו בכנס (הדוגמאות להלן בתשלום, חוץ מ-medisafe): :
 
1Tytoמכשיר המזכיר בצורתו את מד החום לאוזן המוכר, המאפשר לכל אחד לבצע דיאגנוזה ראשונית און ליין למצבו הבריאותי. הדיאגנוזות האפשריות:
לב – מקשיב לקצב הלב ולדופק.
ריאות –האזנה לקולות הנשימה.
גרון וחלל הפה-הערכה של מצב רקמת הפה הרכה והקשה אשר מאפשרת לאבחן מצב כללי של החולה.
אזניים-איתור סוגים שונים של דלקות מקומיות.
עור-על ידי הערכת גוון העור, הטקסטורה ומצבו הכללי ניתן לשקלל למחלות עור מקומיות ומצבו הבריאותי הכללי של הנבדק.
עיניים-לאבחון מצב כללי ומחלות עיניים.
חום-מדידת מדוייקת של חום.                                

http://tytocare.com/    
 
2Telesofia
ברגע שמקבלים תרופה בבית מרקחת, החולה מקבל SMS באופן אוטומטי לטלפון או מייל, שם מופיע לינק לסרטון מותאם אישית לפי נתוני החולה (גיל, מין, דיאגנוזה, מינון ועוד), בסרט יופיעו הסברים על התרופה, למה כדאי לקחת אותה, אזהרות מותאמות אישית (גברים לא יקבלו למשל אזהרות בנוגע להריון והנקה), גם הדוגמן או הדוגמנית בסרטון מותאמים לגיל ולמין החולה.     
 
http://www.telesofia.com/ 
 
3. Angel 
מדובר בסנסור פתוח לרפואה מותאמת אישית. המכשיר עצמו נראה כצמיד. הוא מנטר כל העת דופק, חום, לחץ דם וריווי חמצן בדם. הקוד הפתוח של הסנסור מאפשר התאמה לאפליקציות שונות ומותאמות ולמשלוח מידע חיוני ליישומים בסמארטפון, המחשב הנייד, הרופא או כל מערכת אחרת. הניטור יכול לסייע באימוני כושר, בפיריון, בשינה ובניטור לצרכי מעקב רפואי.                
 
http://vimeo.com/74271995
 
4 Medisafe 
כ- 30% מבני האדם שוכחים לקחת תרופות, או לוקחים במינון לא נכון. בעולם ישנם כמיליון אשפוזים בשנה ערב לקיחת תרופות לא נכונה או אי לקיחתן .מדובר במערכת ניהול תרופות סלולרית מסונכרנת ענן ראשונה מסוגה. מדובר בטכנולוגיה המקלה על משפחות וחברים לתת תמיכה הנדרשת כדי לסייע ליקיריהם להשאר בריאים. אדם מקבל התרעה לקחת תרופה ואם לא אישר שלקח אותה גם קרובי משפחה מוגדרים יקבלו התראה כי הוא לא לקח את התרופה ויוכלו לסייע לו.

אפליקציה בחינם לאייפון: Medisafe Virtual Pillbox - family medication and pill manager/reminder
אפליקציה בחינם לאנדרואיד: MediSafe Medication Reminder
כאמור, האפליקציה בחינם מזכירה כאשר מישהו מבני המשפחה צריך לקחת את התרופה שלו. אם היא לא נלקחה היא מזכירה שוב.
 
http://www.medisafeproject.com/
 
5Counting App 
מדובר בניטור מרחוק של חולים באי ספיקת לב ובחולי ריאות כרוניים.
היישום מאפשר לחולים לפקח באופן עצמאי על תפקוד קיבולת הריאות שלהם בפרטיות ובנוחות של הבית שלהם, ללא כל התקנים היקפיים או פרוצדורות פולשניות. מדובר על צורך של מיליוני חולים כרוניים ברחבי העולם. הוכח כי ע"י ניטור מתמיד של מצב הריאות וע"י קבלת התראה מוקדמת לירידה בתפקוד הריאות ניתן למנוע אישפוזים וטיפולים ארוכים ויקרים למערכת הבריאות העולמית.
 
http://countingappmed.com/
 
6Healarium 
מספקת פלטפורמה מלאה להפעלת המטופל בתצורה מותאמת אישית לתמיכה במטרות תכנית הבריאות הייחודית של כל חולה וחולה ומאפשרת לספק למטופל  תוכנית בריאות אישית באמצעות הסמארטפון והאינטרנט בזמן אמת. המטרה היא לסגור את לולאת התקשורת בין חולים ורופאים ולשפר את ההיענות והתוצאות. במסגרת המערכת יכולים רופאים להקצות לחולים תוכניות טיפול מעשיות הכוללות משימות ספציפיות, תרגילים, תזכורות, העברת מידע לימודי, אתגרים, תמריצים ושיתוף בקהילות מקוונות. כרגע האפליקציה מופעלת ב-Mayo Clinic מתוך הבנה, שמדובר ב"מוצר בטא" בשרות הרפואה האישית.
 
http://www.healarium.com/


נספח:

בלי כל קשר להתקנים ולאפליקציות שיוצגו בכנס חשוב זה, מציעה מערכת Telecom News לבחון לדוגמא 3 אפליקציות בחינם בתחום הרפואי: 

Symple-Symptom Tracker - אפליקציה בחינם למעקב אחר תסמיני מחלה - האפליקציה בחינם לאייפון מאפשרת מעקב אחר סימפטומים של מצב תחלואה אצל המשתמש. ניתן לדרג כל יום עד 20 סימפטומים פוטנציאליים בסקלה עד 5 נקודות מהעדר סימפטום ועד סימפטום חמור ביותר. לאחר מכן יש לבדוק מה גרם לסימפטום ולמידת עוצמתו (שתיית אלכוהול, ריצה, לחץ וכד'). האפליקציה מייצרת גרפים, שניתן להשוות באמצעותם ולבדוק את האפקט שהיה לגורם מסוים על סימפטום לאורך זמן וגם לשתף. ניתן לשמור תמונות הקשורות למצב.

Mango Health - Medication Manager, Pill Reminder, Drug Interactions - אפליקציה בחינם לנטילת תרופות - האפליקציה בחינם לאייפון מאפשרת להכניס את רשימת כל התרופות ותוספי המזון שצריך לקחת במשך היום כולל הזמנים המומלצים לניטילתם. היא בודקת אם יש אינטראקציות מסוכנות בין התרופות ושולחת תזכורות לנטילתן. אם לא מאשרים נטילת תרופה היא ממשיכה להתריע כל 10 דקות.

SleepBot - Sleep Cycle Alarm - אפליקציה בחינם לאנליזה של השינה - האפליקציה בחינם לאנדרואיד כוללת:
Smart Cycle Alarm + Movement Tracker + Sound Recorder + Sleep Debt Log + Data Analysis + Trend Graphs + Sleep Help + Auto-Wifi/Silence/Airplane modes + Export  
היא מספקת מידע מה קורה למשתמש בזמן השינה שלו. היא מנתחת תנועות, קול ואת משך השינה ומספקת נתונים היכולים לסייע לשיפור השינה. יש בה גם שעון מעורר ואפשרות לתזכורות מתי רצוי ללכת לישון. האפליקציה גם יכולה להעיר בזמן "טוב" ליקיצה.
 
אפליקציות רפואיות למכשירים חכמים




 



 
 
Bookmark and Share