Telecom News - מערכת לקבלת החלטות אישית ומקוונת המובילה לרכישה

מערכת לקבלת החלטות אישית ומקוונת המובילה לרכישה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מערכת לקבלת החלטות אישית ומקוונת המובילה לרכישה
מערכת לקבלת החלטות אישית ומקוונת המובילה לרכישה
מאת: אבי וייס, 1.12.13, 15:00יונתן גן
 
בלעדי: קבלת תשובות מאנשים אמיתיים בזמן אמת לבעיות אמיתיות ולדילמות תוך שימוש בסמארטפון או בטאבלט. איך עושים מזה כסף? סטארט-אפ נולד ויוצא לדרך. 
 
"אנשים רוצים לקבל תשובות על שאלות כל הזמן", מדווח יונתן גן, (בתמונה), מנכ"ל ומייסד Whichit. "כל המחקרים מראים בברור, ש- 90% מההחלטות על רכישות מקוונות וגם לא מקוונות באות בעקבות חוות דעת של חברים ומשפיענים. זה המניע הכי חזק בזמן הרכישה. אנו נכנסים בדיוק לנקודה הזו ומפתחים אותה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם יונתן גן, כדי לשמוע על תהליכי הפיתוח של מערכת למתן תשובות לדילמות של אנשים בכל תחום, עם חיבור התשובות לעולם המעשי של מסחר אלקטרוני.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של מערכת לקבלת החלטות ועצות על סמך המלצות ברשת חברתית?
יונתן גן: "הניסיון הצבאי שלי כקצין בתוספת ההשכלה והניסיון יצרו אצלי את הזיהוי של צורך אמיתי, שחשתי, שקיים בשנים האחרונות ברשתות חברתיות. אני בא מהעולם העסקי, הפיתוח העסקי והאסטרטגי, עם ניסיון מגוון. כך, שהחלטתי לבצע 'בדיקת היתכנות' לרעיון שלי, שנמצא כעת בשלבי מימוש ראשוניים".
 
שאלה: מה המשמעות של "בדיקת היתכנות"?
תשובה: "חילקתי את הרעיון לכמה שלבים. השלב הראשון בכל מיזם הוא 'בדיקת היתכנות' הכוללת כמה אלמנטים:
 
1) בדקתי האם בכלל יש צורך? בניתי מצגת רעיונית בלגו על מסך של סמארטפון, שלב המקדים דמו. הצגתי זאת לאנשים ושמעתי את דעתם.
 
2) בדקתי מתחרים, מי נוגע בתחום הזה שאני עוסק בו. בדקתי מתחרים ישירים ועקיפים וכל מה שמסביב לתחום.
 
3) בדקתי את הרובד העסקי: מה זכות הקיום של הפיתוח. אי אפשר להמר, שלפיתוח תהיינה הכנסות. מהרגע הראשון היה ברור לי, שאני זקוק למודל עסקי ברור ובניתי אותו. בדקתי מול אנשי עסקים אם הם מוכנים לשלם על זה.
 
4) בשלב הבא ערכתי בדיקה של Go to market. בדקתי איך בונים תכנית שיווקית, איך מפיצים את המוצר וכיו"ב, בדיקה ותכנון עד לרמת המיקרו.
 
5) ביצעתי בדיקת משתנים אקראיים. כל הזמן נכנסים משתנים גם ממתחרים, וגם משינוי שוק, שיכולים להשפיע על הפיתוח והרעיון עצמו. זה קורה כל הזמן ומשפיע על תהליכי הפיתוח שלנו.
 
6) לאחר מכן עברתי לשלב התכנון. זה שלב טורי בו יש אלמנטים של בדיקת היתכנות בכל שלב. את התכנון התחלתי בראשית 2013, כרגע אני בשלב של יישום Go to market וגיוס כספים".  
 
שאלה: אילו החלטות היו צריכות להתקבל בשלב התכנון על ידך?
תשובה: "עברתי כמה שלבים בתכנון, למשל האם לפתח מוצר כאפליקציית Native ו\או Web ו\או Server. יש כאלו שהלכו על HTML5 אבל גילו שזו טעות. אני החלטתי לפתח פלטפורמה לכל מערכת הפעלה בנפרד. רציתי לצאת בו זמנית באנדרואיד ובאייפון.
 
בנוסף, ביצעתי 'ניתוח רגישות' בכל שלב של התכנון והפיתוח.
 
השלב הבא החשוב היה בניית צוות. רוב הסטארטאפים נופלים לא בגלל הרעיון אלא בגלל הצוות.
 
לפני כן הלכתי ל- Gaia כדי לבצע 'בדיקת היתכנות' מקצועית וחיצונית. הם עשו עבודת מחקר של 4 חודשים וקיבלתי מהם אסטרטגיית שוק מאוד ברורה.
 
בנוסף, עשיתי בדיקת היתכנות עסקית עם מומחה פיננסי מוביל בישראל, שגם סייע לבנות תכנית עסקית מפורטת".
 
שאלה: באיזה שלב אתה מצוי היום?
תשובה: "יצאנו עם גרסה 1 של המוצר, מה שרואים באתר. בחודשים הקרובים תצא גרסה 2, שזה יהיה המוצר השלם, שיש בו גם את הפונקציות המממשות את המודל העסקי. תהיה גם גרסת ביניים עם כמה אלמנטים פונקציונליים, שעדיין חסרים, שכרגע אנו עובדים עליה, גרסה שתצא בקרוב.
 
שם התוכנה WhichIt – Share to Choose מצביע מה היא עושה. שכן מטרתה היא לענות על שאלות המתחילות במילה 'Which' (איזה), כלומר, איזו מבין האפשרויות המוצעות. כל דילמה מלווה בארבע תמונות, שהמשתמש צילם או בחר.
 
עברנו את הבטא הפרטי הסגור בקיץ וכרגע אנו עם בטא ציבורי פתוח ועובד, להתנסות ב-iOS ובאנדרואיד ע"י כל גולש".  
 
שאלה: מה שוק המטרה שלך?
תשובה: "למעשה, אנו מכוונים את עצמנו לעולם המסחר האלקטרוני. זה שוק עצום, והוא מתפתח אקספוננציאלית גם בתחום הנייד. בקרוב תראה כמה הפתעות בתחום הזה, שאנו כעת מפתחים".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
יונתן גן: "לנהל ולהוביל חברה של מיליארד דולרים. מגיל אפס אני חולם ומבצע דברים, מוביל אנשים, מפתח נושאים חדשים. זה המנוע שלי. די ברור לי, שחברה של מיליארד דולרים לא תגיע מהפיתוח הנוכחי, אבל זה בטוח יהיה משהו הבנוי על הכרומוזומים של המוצר הבסיסי, שכעת אני מפתח. המוצר הנוכחי אין לו עדיין את כל היסודות להיות גדול, כי אנחנו נמצאים בשלבי פיתוח התחלתיים. אבל, התכניות והכיוון שלנו בפיתוחים נעשים תוך התאמה לכל המשתנים בשוק ואני מאמין ומשוכנע, שאנו בכיוון הנכון".
סימן שאלה וסימן קריאה



 
 
Bookmark and Share