Telecom News - במשרד התקשורת ממשיכים לשפוך כסף על יועצים

במשרד התקשורת ממשיכים לשפוך כסף על יועצים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> במשרד התקשורת ממשיכים לשפוך כסף על יועצים
ניתוח: משרד התקשורת בחר (במכרז) את חברת "עמרב השקעות" בראשותו של רם בלינקוב (בתמונה) לייעוץ ל"וועדת לנדס" הבוחנת את עתיד השידור הציבורי בישראל. לא די במיליוני השקלים, שנשפכו ונשפכים לייעוץ בתחום "השוק הסיטונאי", שאיננו ולא יהיה, כעת ישפכו עוד כסף על רפורמה נוספת, שלא תהיה בשידור הציבורי. 
מאת: אבי וייס, 1.12.13, 17:30רם בלינקוב

בישראל (כמו גם במקומות אחרים בעולם) כשפוליטיקאים לא רוצים (או לא יכולים) לקבל החלטות ברורות, הם מקימים ועדות ציבוריוות, שימסמסו את העניין עד שהציבור ישכח במה מדובר. החלק הרע והיותר מכוער (ציבורית) של ועדות אלו הוא גדודי היועצים המתפרנסים מעבודת הוועדות המיותרות הללו.

אם לא די במיליוני השקלים שנשפכים מזה כמה שנים (וימשיכו להישפך) על יועצים למשרד התקשורת בעניין "השוק הסיטונאי" שאיננו (וגם לא יהיה), כעת שר התקשורת הנוכחי, גלעד ארדן, במקום לקבל החלטות אמיצות בנוגע לרשות השידור ולאגרה המיותרת, שהיא גובה מאזרחי ישראל, מינה ועדה ("ועדת לנדס"), שתעסוק בנושא. 

כמו לכל ועדה במשרד התקשורת, גם לוועדה זו צריך למצוא יועצים, שיעזורו לה לבזבז את כספי הציבור והזמן. תוצאות המכרז פורסמו כאן ע"י משרד התקשורת מדברות בעד עצמן. רם בלינקוב (בתמונה), ותיק ומנוסה בעולם התקשורת (וגם באוצר), שלא ניגש בסופו של תהליך למכרז ה- FTTH של חברת החשמל וגם לא התקדם הרבה בכמה יוזמות אחרות דוגמת MVNO למגזר הערבי, יתפרנס כעת מייעוץ למשרד התקשורת, ייעוץ לגבי "איך להציל את השידור הציבורי". די ברור, שמדובר בתקוות שווא. הוועדה הזו לא תציל שום דבר חוץ מאשר את עצמה. כחצי מיליון ש"ח "עפים" רק על הייעוץ החדש הזה. סופה של הוועדה יהיה בדיוק כמו כל הוועדות הציבוריות, שקמו במשרד התקשורת (תשאלו את שמילה מימון, שאך לאחרונה היה מ"מ מנכ"ל, שהתמחה בגריסת ניירת מטרידה במשרד התקשורת. אגב, לא חייבים לגרוס, אפשר גם לתייק בארכיב). 

הדבר היותר מעציב או מצחיק, תלוי בנקודת המבט, שזו לא הוועדה הראשונה או היחידה, שהקים השר גלעד ארדן במשרד התקשורת, כדי לא לקבל החלטות בנושאים חשובים וברורים הטעונים החלטה מהירה. השר מקים ועדה נוספת (היו כבר שתיים) בנושא הרגולציה בשוק האינטרנט. ד"ר יובל קרניאל יעמוד כנראה בראש הוועדה הזו. גם לה ימצאו יועצים, שיבזבזו כספי ציבור וזמן במשימות סרק. זו בדיוק הסיבה למה ישראל נמצאת אחרי העולם השלישי בכל תחום: אין כאן דור רביעי בסלולר, אין IPTV\OTT ועוד ועוד. לעומת זאת, יש לנו שפע של ועדות, פקידים המסתובבים עם ניירת מכאן לשם, ויועצים.

בזבוז כספי ציבור
פרוייקט ישראלי טיפוסי
קריקטורה המתארת איך מתנהלים פרוייקטים, גם במשרד התקשורת



 
 
Bookmark and Share