Telecom News - טיפוח סטארטאפים ישראליים על ידי ענקית התקשורת מגרמניה

טיפוח סטארטאפים ישראליים על ידי ענקית התקשורת מגרמניה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> טיפוח סטארטאפים ישראליים על ידי ענקית התקשורת מגרמניה
המנכ"ל החדש של דויטשה טלקום - טים (טימותאוס) הוטגס פורש את משנתו לעידוד סטארטאפים ישראלים במימון ענקית התקשורת מגרמניה כדי לקדם את עולם ההיי-טק באירופה.
מאת: אבי וייס, 3.12.13, 11:00מנכ"ל דויטשה טלקום

במפגש GarageGeeks בהנחייתו של ד"ר יוסי ורדי (בתמונה למטה) עם המנכ"ל הנכנס החדש של ענקית התקשורת (הגדולה באירופה) דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) טים (טימוטיאוס) הוטגס (בתמונה משמאל), שאת התיחסותו למיזם IBC בישראל כבר הבאנו כאן, שטח בפני עשרות חברי GarageGeeks במפגש ב- 26.11.13 במכללה האקדמית ת"א, את משנתו בכל הקשור לעולם ההשקעות והיוזמה, מנקודת ראות של ענקית תקשורת אירופאית (שיש לה נוכחות ב-50 מדינות בעולם).

טים הוטגס: "אני נרגש להיות בישראל כי יש לדויטשה טלקום נוכחות בישראל, נוכחות אקטיבית. זה דבר יוצא דופן בין חברות התקשורת וההיי-טק באירופה. יש כאן נוכחות רבה של חברות היי-טק מארה"ב, אבל אין נוכחות של חברות אירופאיות. היום חנכנו את הרחבת השת"פ שלנו באוניברסיטת באר-שבע. החלק החשוב מבחינתי זה לבנות סביבה - Ecosystem של חברות, ולא לעסוק רק ברכישת חברות, שזה תחום יותר מצומצם ופחות מביא תועלת לתעשיית הסטארטאפים כאן.

אחרי 16 שנה בדויטשה טלקום, החלטנו ללכת בדרך חדשה. הכיוון הוא יזמות וגמישות. אנו מאמינים, שאנו הולכם לעולם של שיתוף. שיתוף של כל דבר. אולם, אנשים מעוניינים, שהשיתוף יהיה אמיתי, מאובטח ושומר על פרטיותם. אנו מספקים את הרשת והשירותים כדי שהעולם יוכל לנוע לכיוון של השיתוף המאובטח. באירופה, אולי בשונה מישראל, יש רגישות רבה לנושא הפרטיות. לכן נושא האבטחה עומד כרגע במוקד העניין של הציבור. 

למרות שבשנים האחרונות הייתי ה- CFO של דויטשה טלקום, החלטתי, גם לאור הניסיון הקודם שלי בתחומי השיווק, לצאת מהמשבצת של כלכלה, חשבונאות וכסף, ולהסתכל על עולם היזמות, שיש בו כללים שונים. אחרי שהכרתי היטב מה נעשה בעמק הסיליקון בארה"ב, בדקתי אם ניתן לאמץ את הרעיונות הללו במדינות אירופה. מה שמצאתי בישראל, שהיא שכנה של אירופה, שיש כאן מדינה שלמה שהיא 'סיליקון ואלי'. בכל אוניברסיטה בישראל יש טיפוח יזמות. יש אינקובטורים ואקסלרטורים בכל מקום, בכל עיר. אני חושב, שזה יתרון גדול לעבוד ביזמות קרוב כל כך אחד לשני. זה מפרה ומוביל להצלחות. באירופה, חסר לי דבר כזה. אנו רוצים לעודד את זה, אבל זה עוד לא קיים. יש כמה ניצנים, אולם הם עדיין רחוקים מהמודל של הסיליקון ואלי ומהקיים כאן בישראל.

אם נביט על עולם ההשקעות נראה, שרוב הכסף בעולם ההשקעות מושקע בארה"ב. בישראל, יש השקעות של VC יותר מכל מה שנעשה במדינות אירופה גם יחד. אולם, יש לי הרגשה טובה, שאנו הולכים נכון, כי ברלין הפכה למוקד בו מתפתחת תרבות של השקעות, יזמות וקהילת היי-טק צעירה. פתחנו בברלין את מעבדת החדשנות והיזמות הראשונה שלנו והתחלנו לקלוט לשם חברות. הראשונה היא חברה ישראלית שכבר התקבלה לשם. 

למה ספק תקשורת עוסק בחדשנות?
כי זה הטבע שלנו. אנחנו חברה בינלאומית המכסה מדינות רבות. ב- 15 מדינות אנו הספק המוביל במדינה. אנו עוסקים בכל, לא רק בסלולר, כמו שחושבים בטעות. אנו ספק קווי וסלולרי גם יחד, עם שפע של שירותים בכל תחום, לפרטיים ולעסקים.

ראינו בשנים האחרונות, שה-Data עולה ב-900% אבל ההכנסות של חברות ה-Data כמונו עולות רק ב- 25%. זה נתון עולמי. באירופה, יש בכלל יציבות בהכנסות. אין עלייה בהכנסות עקב העלייה ב-Data. לכן, יש קושי להמשיך ולהתפתח באירופה בלי להכניס את אלמנט החדשנות והיזמות. מנקודת מבט עולמית, אנו חברה של כ-50 מיליארד דולרים הכנסות לשנה, אבל זה רק שליש מ- AT&T האמריקאית. אנו רוצים להניע את עולם התקשורת באירופה קדימה, לא פחות מהר ממה שקורה בארה"ב.

העדיפויות שלנו נובעות מכמה הנחות בסיסיות:

א. ללקוחות בכלל לא אכפת מהטכנולוגיות. הם רוצים פס רחב, בכל מקום ועל כל מכשיר. מכאן, שהחיבור בין הנייח לנייד הוא חובה ומציאות לכל מי שחי בתחום הזה. זה גם יעיל יותר. הסלולר הופך באירופה גם לפתרון הקווי. דהיינו: אנשים משתמשים בסלולר רחב הפס גם בבית, במקום או במקביל לחיבור הקווי. 

ב. כדי להצליח, צריך להוביל את השוק. אי אפשר להסתגר ולהתרכז בפלח אחד של השוק. צריך לכסות את כל הפלחים של השוק ולהוביל בכל תחום.

ג. צריך להצליח בתחום ה-B2B. זה חלק חשוב באסטרטגיה שלנו. השוק של המסחר האלקטרוני הולך לכיוון של B2B2C ואנו חייבים להיות שם, כדי להוביל ולהצליח. 

ד. כל מה שאמרתי עד כאן עדיין לא יהיה מספק כדי להבטיח הצלחה. האלמנט הכי חשוב חסר כאן: אנשים בכל העולם וגם באירופה מחפשים אפליקציות, שתעננה על הצרכים שלהם. אני מעוניין לבנות קישור של התחום הזה למערכות שלנו, כדי שזה יאפשר לנו לספק אפליקציות ברמה, שאין בחנויות של גוגל ואפל. זה מתחיל מנושא האבטחה, דרך זיהוי נכון של משתמשים, בטיחות בשימוש ברשת הסלולרית ועוד. אנו לא נבנה את האפליקציות. זה תפקיד הנועד למי שישתף איתנו פעולה. אנו נספק את התשתיות והמסגרת. זה המקום ליזמים, שיפתחו אפליקציות ויציבו אותן על הרשת שלנו. זו תמצית האסטרטגיה שלנו להצלחה גם בעולם האפליקציות.

סטארטאפים
היות ואנו עוסקים ביזמות, ראינו, שלרבים אין מספיק משאבים וכלים כדי לפתח מוצרים מלהיבים ופורצי דרך. לכן, פיתחנו בדויטשה טלקום 4 כלים לעזרה ליזמים:

1. השקעות סיד ואינקובטורים. יש לנו אינקובטור אחד בברלין ושני בפולין. זה נותן לחברות במצב סיד גישה לרשת שלנו מהרגע הראשון, עם כל הכלים שכבר יש לנו. בעתיד נרחיב את התחום הזה של האינקובטורים.

2. השקעות VC במתכונת המוכרת של VC. יש לנו לא מעט כסף במסלול הזה. זו קרן של כ-400 מליון דולרים. אנו בוחנים חברות לפי נקודת המבט המיוחדת שלנו, נקודת המבט האירופאית.

3. מערכת לפיתוח בכלים שלנו.  אנו מספקים ליזמים המעוניינים בכך ומתאימים לגישה שלנו, את היכולת להשתמש בכלים שלנו וזה כמובן ייתרון משמעותי למפתחים וליזמים. 

4. יצירת שותפויות. אנו מבצעים החלטות על שותפויות ופתיחת שווקים ודלתות. במסלול הזה אנו לא משקיעים אלא 'פותחים דלתות' במקומות הנכונים. זה מהלך טוב לשני הצדדים. יש לנו כבר כמה שת"פים מעניינים, שרצים יפה. 

אם נביט על עולם ההיי-טק נמצא, שאין כיום שום חברה אירופאית המובילה בעולם, בשום תחום. אני חושב, שאנו חייבים לשנות את המציאות הזו. זה יכול להגיע רק מהכיוון של טכנולוגיות הרסניות - Distruptive. זה יכול להגיע מווירטואליזציה של הרשתות. אנו מסתכלים ובוחנים כמה כיוונים, למשל: וידיאו זורם, שיחליף את הטלוויזיה המוכרת. התחום החשוב ביותר הוא תחום האבטחה והסייבר. זה כולל בתוכו את התחום הגנת הפרטיות, שהוא נושא חשוב ביותר כיום באירופה. לדעתי, תחום האבטחה והפרטיות עומד כיום במקום הראשון מבחינת העניין שלנו בחדשנות. לכן, אנו מביטים על השוק הישראלי, שהוא שוק מאוד תוסס ומנוסה בתחום האבטחה".


 
יוסי ורדי וטים הוטגס



 
 
Bookmark and Share