Telecom News - הבנק הצרפתי הולך בעקבות הבנק הסיני ומזהיר מפני המסחר בביטקוין

הבנק הצרפתי הולך בעקבות הבנק הסיני ומזהיר מפני המסחר בביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הבנק הצרפתי הולך בעקבות הבנק הסיני ומזהיר מפני המסחר בביטקוין
הבנק הצרפתי הולך בעקבות הבנק הסיני ומזהיר מפני המסחר בביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 6.12.13, 20:42

יממה לאחר האיסור של מסחר בביטקוין, שהטיל הבנק המרכזי בסין על המערכות הפיננסיות הסיניות, יוצא בנק מרכזי אירופאי ראשון, הבנק המרכזי בצרפת, באזהרה (אם כי לא איסור) נגד המסחר בביטקוין.

הבנק המרכזי הצרפתי הוציא אזהרה לציבור נגד המסחר בביטקוין. הבנק מזהיר, שמחיר הביטקוין נזיל ומשתמשים עלולים למצוא עצמם בקשיים בבואם להמירו לכסף אמיתי. הבנק מודאג מהאנונימיות של הביטקוין ומכך, שאיננו נמצא תחת רגולציה כלשהי, ולכן מתאים להלבנת הון ולמימון פעולות טרור.

הבנק מדגיש, שהביטקוין איננו מהווה מכשיר השקעה אמין ומסכן את אלה, שבחרו להשקיע בו. בנוסף, הבנק גורס, שהספקולציות במחיר הביטקוין יכולות לעלות למשקיעים ביוקר ולהוביל בסופו של דבר לירידה בביקוש ולקריסה כללית. (זו גם דעתם של הרבה תומכי ביטקוין, שרואים בספקולציות איום גדול על התפתחות כלכלה בריאה של הביטקוין).

הבנק הזהיר גם סוחרים וספקי שירותים, שבחרו לקבל תשלומים בביטקוין, שהם עלולים למצוא עצמם ללא יכולת להמירו לכסף אמיתי. וזה למעשה החלק המעניין בהצהרה, כי הוא מכוון לעסקים של סחר אלקטרוני, שמקבלים ביטקוין במספרים הולכים וגדלים.

ראוי להזכיר, שגם Alan Greenspan, הנגיד הקודם של הבנק המרכזי בארה"ב, טען לאחרונה, שהביטקוין מסוכן להשקעה פרטית כי אין לו למעשה ערך "מהותי".

מעניין לציין, שהאיחוד האירופי לא הוציא עדיין כל הודעה לגבי הביטקוין.

לאחר האיסור הסיני, ההערה האמריקאית והאזהרה הצרפתית, יש לחכות ולראות לאן ילך הביטקוין, והאם תהיינה לאירועים הללו השפעות על ערכו של המטבע הווירטואלי.

עדכון 7.12.13, 01:32: חברת האינטרנט הסינית הענקית Baidu הודיעה, שהיא מפסיקה לקבל תשלומים בביטקוין לנוכח הודעת הבנק המרכזי הסיני מאתמול. הביטקוין ירד ב-13% והגיע לערך של 800 דולרים. בזמן כתיבת עדכון זה עומד שערו על 865 דולרים בבורסת Mt. Gox. יתכן וההשפעה היא לא רק של Baidu אלא גם של הבנק המרכזי הצרפתי.

עדכון 7.12.13, 11:30: הביטקוין צונח היום לשפל חדש של 576 דולרים, ובזמן עדכון זה נסחר בבורסת Mt. Gox בשער של 660 דולרים לביטקוין. להלן גרף "הצניחה" מאתר Clark Moody:

גרף צניחת הביטקוין
 



 
 
Bookmark and Share