Telecom News - כל-קו - אפליקציה גרועה לתחבורה ציבורית מטעם משרד התחבורה

כל-קו - אפליקציה גרועה לתחבורה ציבורית מטעם משרד התחבורה

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם לתחבורה >> כל-קו - אפליקציה גרועה לתחבורה ציבורית מטעם משרד התחבורה
מאת: מערכת Telecom News
17/12/13,  00:08
מטרת / הייעוד של התוכנה: תחבורה ציבורית (אוטובוסים).
שם התוכנה: כל-קו (אפליקציה בחינם של משרד התחבורה)
קישור להורדה: לאנדרואיד
לאייפד, אייפוד ואייפון
מאפייני התוכנה: מטרת האפליקציה בחינם להראות אלו קווים עוברים בתחנת האוטובוס, מתי מגיעים האוטובוסים, מה המסלול שהם עושים ומה תדירות הקווים.
כאפליקציה רשמית של משרד ממשלתי הציפיה היא לאפליקציה איכותית. אולם, כאן יש אכזבה גדולה כי האפליקציה גרועה בהיבטיה השונים ולכן היא לא מומלצת להורדה. יש אחרות טובות ממנה.

לא מומלץ להשתמש בה מאחר, שאין בה אפשרות לתכנון מסלול מנקודת המוצא לנקודת היעד או לכמה יעדים, היא לא מדייקת בזמנים ואין קשר בין הזמנים הנקובים בה למציאות, בחיפוש קו מופיעות כל האלטרנטיבות ולא ניתן לזהות כיווני הלוך וחזור, היא לא עושה שימוש במפות גוגל ולא מודיעה על פקקים כדי לעשות תכנונים בהתאם בזמן אמת, אין בה אינפורמציה על המחירים וההנחות, זמני ההגעה של האוטובוס מופיעים רק בדקות (אין שניות), לא ניתן לצפות איפה מצוי האוטובוס בדרכו אל התחנה, אין מידע על האוטובוס עצמו (אם יש בו WiFi), יש תצוגה רק של התחנה הקרובה ביותר ולא של שאר התחנות בסביבה, מיקום התחנות לא תמיד ברור, סימון התחנות לא נכון וגם אין מידע לגבי תכונותיהן (כמו גגון), מספריהן שגויים, שמותיהן שונים מהמציאות, ואין אפשרות של משוב של המשתמש לגבי איכות הנסיעה ועוד.

הסיבה לקיומה של האפליקציה הגרועה הזו: היא פותחה במחיר אסטרונומי של 230,000 ש"ח מכספי משלם המסים  לאחר הליך של "פטור ממכרז" שניתן ל"אנשי שלומנו" - לחברת אלעד מערכות. אם היה נערך מכרז כחוק הייתה זוכה חברה עם התמחות ונסיון בנושא זה ובעשירית המחיר, והיתה מפותחת אפליקציה, שהציבור היה משתמש בה. האפליקציה כל-קו מגלמת את המחיר (הן מבחינה כספית והן מבחינת התוצאה), שמשלם הציבור בגין המחלה של השירות הממשלתי הנקראת "פטור ממכרז". כל יום ניתנים פטורים כאלה למקורבים של עובדים0 במשרדי הממשלה. אין ספק, שהאפליקציה הזו תהפוך לאפליקציה "מתה" ו"תתייבש" בחנות האפסטור של אפל ובגוגל פליי כמו אפליקציות רבות אחרות.

יתר על כן, משרד התחבורה ממשיך לתת ל"אלעד מערכות" פטורים ממכרזים, כמו למשל הפטור מיוני 2013 לגבי מערכת ShareDocs לניהול מסמכים. המערכת מושתתת על תשתיות SharePoint. הפטור הוא לשדרוג המערכת לגירסת 2012 ולמערכת ShareDocs 4.0. הנימוק: רק לחברת אלעד מערכות היכולת לבצע את שדרוג הגרסאות של ShareDocs ושל SharePoint 
נו באמת... חברה זו מקבלת פטורים גם ממשרדי ממשלה אחרים כמו למשל פטור מחודש זה במשרד ראש הממשלה.

ראו מגוון אפליקציות בחינם לתחבורה ציבורית שהן מעולות ואיכותיות בתפריט זה של "אפליקציות בחינם לתחבורה". 
הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.
Bookmark and Share