Telecom News - האשמות לזיוף נתוני מסחר בביטקוין באקסציינג' הסיני הגדול OKCoin

האשמות לזיוף נתוני מסחר בביטקוין באקסציינג' הסיני הגדול OKCoin

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> האשמות לזיוף נתוני מסחר בביטקוין באקסציינג' הסיני הגדול OKCoin
האשמות לזיוף נתוני מסחר בביטקוין באקסצ'יינג' הסיני הגדול OKCoin
מאת: מערכת Telecom News, 21.12.13, 23:30

האשמות בסין נגד אקסציינג' הביטקוין וה-Litecoin השני בגודלו אחרי BTC China על ניפוח נפח המסחר ב-2 המטבעות הווירטואליים.

אתר Coindesk פרסם היום, שאקסצ'יינג' הביטקוין OKCoin, השני בגודלו בסין, הפסיק לקבל הפקדות לנוכח האיסור בסין מלפני שבועיים על מוסדות פיננסיים ולאחר מכן על מוסדות צד ג' לעבוד מול אקסצ'יינג'ים של ביטקוין. מאחר שלקוחות לא יכלו להפקיד בחשבונות שלהם, הרבה היו מופתעים לראות, שנפח המסחר באקסצ'יינג' הזה בכלל לא השתנה ונשאר גבוה באופן לא מציאותי.

מי שהבחין ראשון בכך היה Shi Diaomao, שבמאמר באתר Xueqiu טען, שבתקופת זמן של שעתיים ביום 19.12.13, הוא ראה, שהמידע ב-OKCoin הציג 30,000 ביטקוין, שהחליפו ידיים. אולם, כאשר הוא השווה את המספר הזה לס"ה פקודות הקניה/מכירה שהוצגו בנפרד, הסתבר שהנפח הוא עשירית מכך. הוא התקשר לשירות הלקוחות, ושם לא יכלו לספק לו הסבר מתקבל על הדעת ולאחר מכן כבר לא הגיבו. במשך ניהול ההתקשרות מול שירות הלקוחות הוא הבחין, שחל לפתע שינוי ונתון נפח המסחר נפל בפתאומיות, מה שהגביר את חשדו, ש-OKCoin זייף את נפח המסחר ועתה הוא תיקן אותו, כדי לא להיתפס "על-חם". ההסברים, שנתן Xu Mingxing מנכ"ל OKCoin, אחד ממחזיקי הביטקוין הגדולים בסין, לא היו משכנעים.

סלבריטאי הביטקוין בסין Li Xiaolai מולטי-מיליונר הביטקוין והאדם המפורסם ביותר בסין בתחום הביטקוין , ו- Zhao Letian העלו פוסטים באתר Sina Weibo וטענו שהנתונים של OKCoin הם "בעייתיים". Zhao Letian הראה, שהנתונים של OKCoin בעייתיים. זאת, באמצעות 2 גראפים המציגים נפחי מסחר דומים אצל OKCoin ו-BTC China, למרות ההבדל הגדול ביניהם בעומקי השוק במציאות. כלומר, מישהו מרמה כאן.

לאחר מכן הועלו פוסטים של משתמשים המפקפקים גם בהצהרת OKCoin, שהיא האקסצ'יינג' של ה-Litecoin הגדול בעולם. אחד מהם טען, שהטרנזקציות היומיות של Litecoin ב-OKCoin ב-18.12.13 היו 9 מיליון, בעוד שקיימים רק 20 מיליון בעולם. איך ניתן להאמין לזה?

בינתיים בוטל אירוע מתוכנן  אתמול של שאלות/תשובות עם מנכ"ל OKCoin, והיום, 21.12.13, נפח המסחר ב-OKCoin הוא 4,215.52 ביטקוין, ערך שהתכווץ דרמטית מרמה קודמת של עשרות אלפי ביטקוין ביום. כרגע, בזמן כתיבת שורות אלה, עומד נפח המסחר באתר OKCoin על 4,705 ביטקוין. 

 
לייטקוין



 
 
Bookmark and Share