Telecom News - סנטריקס בזק – מרכזיה וירטואלית: האם הפתרון מתאים לעסקים?

סנטריקס בזק – מרכזיה וירטואלית: האם הפתרון מתאים לעסקים?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> סנטריקס בזק – מרכזיה וירטואלית: האם הפתרון מתאים לעסקים?
סנטריקס בזק – מרכזיה וירטואלית: האם הפתרון מתאים לעסקים?
מאת: מיכאל פנחס, 24.12.13, 19:20מיכאל פנחס
 
מנהלים ובעלי עסקים רבים ניצבים בפני דילמה: איזו מרכזיה לרכוש לעסק? השאלה הנותרת: איך בוחרים בפתרון המתאים לצרכי העסק והאם הוא יהיה הפתרון של בזק?
 
השוק הישראלי למרכזיות עסקיות וארגוניות רווי בתחרות. כיום, אין כל טעם לרכוש, להתקין או לתחזק מרכזיות אנלוגיות או לחלופין מרכזיות היברידיות (מרכזיות אנלוגיות, שהוסיפו להן קישור IP). די ברור, שמדובר בהוצאה כספית, שניתן לחסוך בה, שמכבידה על העסק בתפעול השוטף שלו. המרכזיה האנלוגית או ההיברידית מספקת רמת שירות נמוכה ובסיסית בלבד לעסק, במחירי חיבור ושירות יקרים יחסית. במציאות בה רבים מסתובבים עם סמארטפונים והעובדים מצפים לעבוד בכלים מודרניים וממוחשבים, הדרך הנכונה היא לשלב מרכזיות IP מלאות (Pure IP) לעסקים במערך המחשוב בעסק.
 
השוק של המרכזיות הפך להיות שוק מאוד תחרותי בישראל, עם תחרות חריפה בין מותגים, החל מתדיראן טלקום, דרך פנסוניק, LG, אוויה, אלקטל-לוסנט, כוכב (וויזקום תקשורת) וכלה בסיסקו ועוד מותגים פחות מוכרים. מולם, יש 3 פלחי שוק יחסית חדשים, שגם הם מצליחים ונמצאים בעלייה מתמדת בשנים האחרונות:
 
1) מרכזיות מבוססות "קוד פתוח בתקשורת" במיוחד אסטריסק. כמות השחקנים כאן מאוד גדולה ומגוון הפתרונות רחב. בקרוב נראה פתרונות בקוד פתוח בפתרון יותר חדיש שנקרא: WebRTC.
 
2) IP-Centrex, בעיקר של בזק עסקים אך גם של המתחרות בבזק דוגמת קבוצת סלקום וקבוצת פרטנר.
 
3) שירותי מרכזיה בענן, שירותים הכוללים כמה חברות מתחרות דוגמת: Voicenter (קבוצת שטרודל), Triple-C (כולל בשת"פ עם תדיראן טלקום), Voipli, VoiceSpin, Microsoft Lync, אינטרנט בינת, בינת סמך, נימבוס טלקום, ועוד.
 
כל בעל עסק ומנהל המוצף בשפע הזה של מתחרים, עומד נבוך ואינו יודע באיזה פתרון לבחור, במיוחד כשענקית תקשורת דוגמת בזק, מציעה לו הצעות הנראות אטרקטיביות דוגמת ה- IP-Centrex. די ברור, שכל עסק אמור לנתח קודם כל את הצרכים שלו ולאחר מכן לקבל החלטה.

מרכזיות IP-Centrex של בזק – סקירה כללית

שירות IP Centrex הוא שירות מרכזיות חכם ומתקדם בטכנולוגיית IP המהווה תחליף מלא למרכזיה המסורתית בעסק. ספקי התקשורת הגדולים בישראל (לרבות קבוצות פרטנר וסלקום) מציעים שירותי IP-Centrex. כל המתחרים מציעים זאת על בסיס אותה פלטפורמה טכנולוגית (במרכז המערכת - מתגים של BroadSoft).
אולם, רק לבזק יש את הגרסאות החדשות והמתקדמות ביותר של מערכת IP-Centrex (פירוט קצר בהמשך). רק לבזק יש שפע של שירותים נלווים סביב ה- IP-Centrex דוגמת: שירותי Bizphone (לחיוג וקבלת שיחות מהסמארטפונים וטאבלטים), שרת SMS, ניתוב חכם (לרבות IVR רשתי), שירותי אלחוט (WiFi - Biznet), שילוב מצלמות – Bcam, שילוב מדיה - DLNA ועוד. לבזק גם הניסיון הרב ביותר בתחום זה, עוד מהעשור הקודם בו סיפקו בבזק שירותי Centrex ללקוחות העסקיים (זאת, ללא IP, מבוסס רק על חיבורי PRI ו-TDM).

המעבר של בזק ל- IP-Centrex מאפשר ללקוחות מגוון תצורות חיבור, לרבות חיבור מעל רשת האינטרנט (לרבות ב-xDSL), או בחיבורי נל"ן מגוונים דוגמת: MPLS, VPN, מטרו ו-SDH.
 
מרכזיות IP-Centrex של בזק נסקרו על ידי בהרחבה, והפעם אתרכז רק בחידושים האחרונים של מערכת IP-Centrex גרסה 17, ששוחררה לרשת בזק אך לאחרונה. 
 
בגרסה חדשה זו התמקדו בבזק במספר תחומים, שיאפשרו (כך לדברי בזק) להציע את השירות העדכני ביותר בשוק, בדגש על אינטגרציה עם "מוקד טלפוני" - Call Center, שילוב עם "תקשורת אחודה", יותר שרידות ויכולת חיבור סוגי טלפונים חדשים כדלהלן:
 
1. פישוט השימוש: במעבר לגרסה 17 ניתן יהיה להפעיל תוכנות (כמו המוקד הטלפוני – Call Center), שבעבר נדרש היה להתקין על המחשב של הלקוח. כעת זה ייעשה דרך ה-WEB (בדפדפן) בפשטות.

2. המערכת החדשה מציעה יכולות מתקדמות ומשופרות למוקד הטלפוני על מנת לייעל את ניהול המוקד ולאפשר ללקוח לשפר מדדי שירות ויעילות בארגון.

3. המערכת החדשה מציעה שירותי IP-PRI שרידים יותר, בזכות טבעות התקשורת הכפולות והפריסה של בזק.

4. המערכת החדשה מאפשרת ללקוח יכולות Unified Communications ("תקשורת אחודה" - UC) מתקדמות, כגון התממשקות למערכות Lync ארגוני (מערכת התקשורת מבית מיקרוסופט), למי שכבר משתמש ב-Lync.

5. כחלק מהתהליך, בזק גם תציע דגמים חדשים של טלפוני IP (המגיעים מ"פוקוס טלקום" וספקים נוספים דוגמת "פוליקום"), למגוון אוכלוסיות המשתמשות בשירות, כגון טלפוני מזכירה וטלפוני מנהלים חדישים, לצד הטלפונים הסטנדרטיים למשתמש הקצה.
 
הערה חשובה:
לכל המוצרים בגישת ה- IP-Centrex יש סדרה שלמה של מוצרים נלווים, שנרכשים בנפרד ובראשם טלפוני IP וכמובן חיבורי פס רחב \ PRI. את התוכנות הנלוות ושירותי ערך מוסף רבים לרבות Call Center מקצועי ויכולות הקלטה, רוכשים ומתקינים בנפרד. יש לבדוק היטב טרם הרכישה אילו יכולות נכללות בחבילה הבסיסית של רכישת המרכזיה ואילו נדרשות ברכישה נפרדת ו\או רישיונות נפרדים.

לסיכום: הבחירה בין החלופות בשוק אינה פשוטה וברורה ומומלץ שכל עסק יבחן את צרכיו, לפני בחירת הפתרון המתאים לו
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, דצמבר 2013.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

 
מרכזיה עתיקה
צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share