Telecom News - הבנק המרכזי בהודו מזהיר מפני השימוש בביטקוין

הבנק המרכזי בהודו מזהיר מפני השימוש בביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הבנק המרכזי בהודו מזהיר מפני השימוש בביטקוין
הבנק המרכזי בהודו מזהיר מפני השימוש בביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 24.12.13, 14:17ביטקוין. צילום: ש. וייס

ראשונים לדווח: הבנק המרכזי בהודו, ה-RBI, מצטרף היום לשורה של בנקים מרכזיים בעולם ומזהיר את ההודים מפני שימוש ומסחר במטבעות וירטואליים. הבנק מתכוון למנוע מהודו להפוך למוקד מסחר בביטקוין, לאור ההתעניינות הגבוהה לאחרונה של ההודים במטבע זה, לנוכח הכמות הגדולה של האנשים שם העוסקים בנושאי היי-טק ומאחר שצצו עסקים המוכנים לקבל ביטקוין.

אתר thehindu, מדווח היום, שהבנק המרכזי The Reserve Bank of India הזהיר היום מפני שימוש בביטקוין ובמטבעות וירטואליים אחרים, והצביע על הסיכונים הפוטנציאליים הפיננסיים, החוקיים וסיכונים הקשורים באבטחה בכל הנוגע לביטקוין. הבנק הודיע, שהוא בדק את כל הנושאים הקשורים בשימוש במטבעות וירטואליים במסגרות הרגולטורית והחוקית בהודו, והשימוש בביטקוין לא מאושר ע"י הבנק המרכזי עצמו וכל רשות מוניטרית בהודו. לכן, אין ללקוחות כל מסגרת הגנתית על השקעותיהם ופעולותיהם בביטקוין.

בכך מצטרף הבנק ההודי לשורה של בנקים מרכזיים כמו למשל הבנק המרכזי הסיני, רשות הבנקים האירופית ה-EBA, הבנק המרכזי בצרפת, הולנד ונורבגיה, שאינם מכירים בחוקיות של המטבע הווירטואלי. זאת, בשונה ממדינות, שהצהירו, שהן החליטו לא להתערב בנושא המסחר בביטקוין כמו הבנק המרכזי בסינגפור, או לא להטיל איסורים כמו למשל נכון לרגע זה בשווייץ.

חברת SourceForge - פלטפורמת אינטרנט המקשרת בין לקוחות לבין פרויקטים קוד פתוח כמו ביטקוין, כדי לאפשר הורדות, מסרה, שהיו 35,648 הורדות מ-9.11.13 ועד היום. בחצי השנה האחרונה נוצרו כמה אקסצ'יינג'ים בהודו למכירת ביטקוין עבור רופי. עתה טוען הבנק המרכזי, שאין אישור לפעולות הללו.

בבורסת Mt. Gox נסחר היום הביטקוין בערך של 655 דולרים, ולא ידוע כיצד תשפיע ההחלטה הטריה של הבנק המרכזי ההודי על ערכו של הביטקוין, מאחר שההצהרה יצאה זה עתה ויש להמתין להשפעותיה.

עדכון 26.12.13, 18:05: אופרטורים של ביטקוין בהודו החלו לסגור את עסקיהם בעקבו אזהרת הבנק המרכזי בהודו.
עדכון 26.12.13, 22:46: מסתבר, שכמות גדולה של אופרטורים של ביטקוין הפסיקו פעילותם בהודו, כולל Buysellbitco.in. באתר זה  הועלתה ההודעה הבאה: 

Post the RBI circular, we are suspending buy and sell operations until we can outline a clearer framework with which to work

This is being done to protect the interest of our customers and in no way is a reflection of Bitcoin's true potential or price

עדכון 27.12.13, 20:48: לראשונה נערכה פשיטה בהודו של ED - Enforcement Directorate על Buysellbitco.in  וגם על rbi.rbit.co.in בגין הפרת האיסור למסחר בביטקוין.
 
מסחר בביטקוין בהודו
Bookmark and Share