Telecom News - האם 2014 תהיה שנת ה-Litecoin?

האם 2014 תהיה שנת ה-Litecoin?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> האם 2014 תהיה שנת ה-Litecoin?
האם 2014 תהיה שנת ה-Litecoin?
מאת: מערכת Telecom News, 4.1.14, 15:33

2013 הייתה שנת הביטקוין, בה עלה ערכו מ-13 דולרים ל-1,200 דולרים וכרגע הוא נסחר סביב 850 דולרים בבורסת Mt. Gox. האם במחיר זה ירצו משקיעים חדשים להיכנס לעולם הביטקוין או יעדיפו להשקיע ב-Litecoin?

ה-Litecoin דומה מאד לביטקוין, ומכונה לעיתים כ"כסף – silver" לעומת הביטקוין המכונה "זהב – gold". לשניהם יש נפח שוק מוגדר וכורים אותם באמצעות יישומים ייחודיים של כרטיסים גרפיים GPUs ומערכי ASIC. בשניהם נעשה שימוש כאמצעי תשלום בסחר מקוון, אם כי עדיין הביטקוין הרבה יותר מקובל ככזה בהשוואה ל-Litecoin.  ראו אינפוגרפיה בתחתית הכתבה.

ההבדל העיקרי נכון להיום הוא, שה-Litecoin נמצא בדיוק היכן שהיה הביטקוין בתקופה המקבילה אשתקד (תחילת 2013). כרגע ערכו הוא סביב 24 דולרים, יותר גבוה מפי 2 ממה שהיה הביטקוין בתחילת 2013.

מי שפספס את רכבת הביטקוין יכול להסתכל עתה לכיוון של "הדבר הבא". יש הזדמנות להיכנס מוקדם, בשער סביב 24 דולרים בלבד, ולהרוויח כאשר המטבע יקפוץ לשקף קשר קרוב יותר לביטקוין. לקחים מעולם הביטקוין יכולים להילמד ולהיות מושלכים על עולם ה-Litecoin.

עם זאת, יש מגמות ותופעות בעולם ה-Litecoin, שלא קיימות ביטקוין כאשר ערכו עלה, במיוחד בכל מה שקשור לטכנולוגיות הכרייה. כרטיסי ה-GPU של החברות השונות פשוט אזלו ולמרות התחרות ביניהן המחירים עלו בגלל הביקוש במקום לרדת בגלל התחרות. מחשבי כרייה ייעודיים ל-Litecoin עומדים להגיע לשוק, כפי שדווחנו - כאן על חברתAlpha Technologies  המקבלת כבר הזמנות למכונות ASIC המיוחדות שלה ל-Litecoin.

בכל מקרה, כריית ה-Litecoin כרגע קלה יותר מכריית הביטקוין וגם חשבון החשמל קטן הרבה יותר. כלומר, כרית Litecoin יכולה להשתלם הן בנושא חשבון החשמל ובטווח ארוך יותר גם לגבי החומרה וכמובן  גם לגבי רווח פוטנציאלי בשער המטבע, כי ב-Litecoin משתמשים באלגוריתם שונה מזה של הביטקוין, קל יותר לכרות אותו ויש ממנו יותר, מה גם שנראה, שהגורל של 2 המטבעות הווירטואליים הללו כמעט קשור זה בזה.

ביום חמישי הייתה עליה בשעה ה-Litecoin ולאחר מכן חלה עליה גם בשער הביטקוין: הפוך ממה שהיה עד כה. בד"כ הביטקוין הוביל. אולם, עם יותר ויותר משקיעים ב-Litecoin המצב יכול להשתנות, ושנת 2014 יכולה להיות בהחלט השנה של ה-Litecoin.

הכתבה מבוססת, בין היתר, גם על נתונים מאתר brighsideofnews.

הערה 13.1.14: יש כבר די הרבה אתרי מסחר מרכזיים המקבלים Litecoin עבור מוצרים, כמו למשל GoCoin, ואקסצ'ייג'ים מרכזיים מתחילים להוסיף Litecoin לממשק של הפלטפורמה של הביטקוין שלהם כמו למשל BitKonan.  יתר על כן, Litecoin בערך של 100 דולרים לפני שנה שווה כבר היום 30,000 דולרים. (עלה מ-7 סנט ל-24 דולרים).

 
ביטקוין מוחל לייטקוין



 
 
Bookmark and Share