Telecom News - EMCommunity – פרויקט התנדבותי לקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה

EMCommunity – פרויקט התנדבותי לקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> EMCommunity – פרויקט התנדבותי לקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה
EMC השיקה את EMCommunity – פרויקט התנדבותי לקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה
מאת: מערכת Telecom News, 5.1.14, 11:15EMC
 
חברת EMC, שמעסיקה בישראל יותר מאלף עובדים, השיקה תכנית חדשה וייחודית לקידום החינוך הטכנולוגי בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. במסגרת התכנית, שנקראת EMCommunity , יתגייסו מאות מתנדבים מעובדי EMC להובלת פעילויות לקידום החינוך הטכנולוגי של נוער באוכלוסיות הרלוונטיות.
 
הנהלת EMC בישראל החליטה להוביל מהלך זה בעקבות תוצאותיו של סקר פנימי, שנערך בחברה, בו הביעו העובדים רצון עז לקחת חלק בפעילות התנדבותית במסגרת עבודתם. לאחר תהליך חשיבה מקיף בלווי "ציונות 2000" הוחלט להתמקד בקידום החינוך החברתי בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, וכשותפים לפרויקט נבחרו 2 מוסדות התואמים חזון זה:  כפר הנוער "הדסה נעורים" השוכן בחוף בית ינאי ומיזם "העוגן הקהילתי" בבאר שבע.
 
פרויקט EMCommunity מורכב מכמה מסלולי התנדבות לתמיכה בתלמידי "הדסה נעורים" ו"העוגן הקהילתי". את כל מסלולי הפעילות יוזמים ומפעילים עובדי EMC בהתנדבות מלאה.
 
אילת גולן, סמנכ"ל משאבי אנוש ב-EMC ישראל: "מאוד מרגש להוביל מהלך כזה בארגון עסקי השם לעצמו מטרה להיות מעורב יותר בקהילה בה הוא פועל ולתרום באופן אקטיבי לקידומה. העובדים הם אלו, שהעלו את הצורך, וההנהלה כולה נרתמה סביב החזון הקהילתי ויצרה פלטפורמה עשירה במעגלי התנדבות כדי שכל אחד יוכל להירתם במסגרת הזמן והמשאבים העומדים לרשותו. דרושים סבלנות ואורך רוח כדי להתמיד במשימה וליצור שותפות אמיצה וארוכת טווח עם הארגונים בהם בחרנו כשותפים לדרך. אנו גאים מאוד ברוח ההתגייסות של העובדים הרבים, שכבר נרשמו לפרויקטים השונים".
 
בין המסלולים, שיזמו עובדי EMC ונכללים בפרויקט:
  • חונכות אישית - לחיזוק מקצועות המתמטיקה והאנגלית, והכנה לבגרות.
  • הכרת המחשב –  קורס מיומנויות ושליטה ב-Word, Excel, and PowerPoint.
  • "חשיפה לתעשיית ההייטק" – מסלול  בו יכירו התלמידים חברות הייטק שונות ואת מגוון התפקידים והאפשרויות הטמונות בהתפתחות באפיק זה.
  • "גלישה לחיים" – גלישת גלים בים הפתוח, בשילוב עם מיומנויות גלישה באינטרנט.
  • "סיירת מחשבים" – אנשי EMC יתמכו ויתחזקו את המחשבים בכפר הנוער.
  • קבוצת רכיבה על אופניים.
  • אירוח משפחות – עובדי EMC מארחים בביתם נערים ונערות בסופי שבוע ובחגים.
מפגש ראשון במסלול "חשיפה להייטק" התקיים לאחרונה במשרדי EMC ובשבועות הקרובים תחל הפעילות בשאר המסלולים.
 
אודות השותפים:
 
"כפר הנוער הדסה נעורים" הינו כפר נוער חינוכי טכנולוגי ובו גרים ומתחנכים כ-400 תלמידים מתוכם 280 בתנאי פנימייה. הפנימייה מכילה תלמידים משלל גווני הקשת החברתית וכמחצית מהתלמידים הם עולים חדשים והשאר ישראלים ותיקים. בכפר מקבלים התלמידים כלים המסייעים להתפתח ולהצליח: תכניות חינוכיות, תכניות אלטרנטיביות של תרפיה הוליסטית ותכניות אימון מקצועיות. כפר הנוער מעניק מגורים תחת השגחה ומסגרת של בית ספר,ששם דגש על היכולות הפרטניות של כל תלמיד. הכפר חקק על דיגלו את החינוך הטכנולוגי ועל כן נמצא מתאים לחזון  EMC.
 
"העוגן הקהילתי" בבאר שבע, הוא מיזם ייחודי, שהוקם על מנת לתת מענה טיפולי מלא למתבגרים בסיכון. המיזם כולל 6 תכניות שונות למתבגרים:
·         קורת גג –מענה זמני לנוער מחוסר קורת גג.
·         מית"ר –מסגרת יום 08:00-20:00 לנערים מנותקים ממסגרת לימודית.
·         פנימייה – מסגרת טיפול חוץ-ביתית כוללנית לבני נוער במצבים קשים.
·         מועדון – מסגרת טיפולית משלימה לבני נוער בקהילה, שנועדה למנוע הוצאה מהבית.
·         מרכז הורים מתבגרים – מרכז טיפולי למשפחות ולילדיהם.
          דירות בוגרים – לבוגרי הפנימייה.
 
תמונה 1
תמונה 2



 
 
Bookmark and Share