Telecom News - הישג אדיר לסטארטאפ הישראלי Altair: גוגל בחרה בשבב 4G שלו לכרומבוקס

הישג אדיר לסטארטאפ הישראלי Altair: גוגל בחרה בשבב 4G שלו לכרומבוקס

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הישג אדיר לסטארטאפ הישראלי Altair: גוגל בחרה בשבב 4G שלו לכרומבוקס
הישג אדיר לסטארטאפ הישראלי Altair: גוגל ו-HP בחרו בשבב 4G שלו למחשבים הניידים שלהן
מאת: מערכת Telecom News, 17.1.14, 18:49ערן אשד

ראשונים לדווח: Altair Semiconductor הקדימה את קוואלקום במירוץ לדבר הגדול הבא בתקשורת הנתונים הסלולרית.

Altair, סטארטאפ קטן מהוד השרון, הודיע, שהוא מקדים את הענקית קוואלקום לאחר שזכה בעסקה להטמעת ערכת השבבים שלו FourGee-3100/6202 בכרומבוקס החדשים המיוצרים ע"י גוגל ו-HP. כך דווח בהודעה לעיתונות באתר ההודעות לעיתונות PRNewswire.

ערן אשד, (בתמונה) Co-Founder and Vice President of Marketing and Business Development ב- Altair: "העסקה דוחפת את Altair המייצרת שבב 4G/LTE לליגה חדשה לגמרי. זו באמת עסקה גדולה מאד עבורנו בפרט ול-4G בכלל. 4G הוא השוק העתידי וזו הסיבה, שיצרנית גדולה כמו קוואלקום נתנה לנו אפשרות להסתנן לשוק הזה, שהוא כרגע קטן בהרבה משוק ה-3G והוא לא מספיק גדול כעת לקוואלקום כדי להתחרות בנו. עכשיו, לאחר העסקה הזו, המצב ישתנה.

הכרומבוקס לא היו עד כה להיטים במכירות. גוגל לא מפרסמת נתונים. אולם, מנתונים שאספתי הם היו 10% מכלל המחשבים הניידים ו-20% מכלל המחשבים הניידים, שנמכרו למוסדות חינוך. זאת, עקב המחיר ההגיוני שלהם הנע בין 250 דולרים ל-500 דולרים, שהוא סביר בהחלט מול היכולות שהם מספקים.

עם 4G ניתן יהיה להתחבר מכל מקום במהירויות גבוהות, והמהירויות ביחד עם גורם המחיר יובילו למכירות מרובות של הכרומבוקס. לגוגל ול-HP יש גם הסכם עם וריזון לספק חיבורי 4G במחשבים הניידים החדשים. רשת 4G של וריזון הולכת ומתרחבת בארה"ב וזה גם יתרום למכירות. השבב  של Altair מקשר את הכרומבוק לרשת דור 4 של וריזון.

המחיר הוא אטרקטיבי. מכשיר הכרומבוק 11 (הושק באוקטובר) עולה רק 279 דולרים לדגם WiFi ובתוספת של 100 דולרים מגיע גם עם חיבור 4G כדגם 11.6LTE. אולם, קונים, שיהיה להם חוזה ל-,4G ישלמו 50 דולרים פחות, ס"ה 329 דולרים, (בתוספת 10 דולרים לחודש עבור נתונים לווריזון). הכרומבוק 11.6LTE הוא כרגע היחיד עם קישוריות דור 4 בשוק, וגם הכרומבוק היחיד הזמין כרגע בתצורה כזו.

הסיבה, שהמחשבים הניידים יהיו כה זולים נובעת מגורמים רבים כולל ממרווח נמוך של השבב 4G שלנו (single-mode LTE chipset). זאת, לעומת שבב משולב 3G/4G יקר, שמייצרת קוואלקום. החסכון עובר לצרכן. זה הופך את הכרומבוקס ליותר אטרקטיביים. כאשר גוגל מתחייבת ל-4G זה הופך למיינסטרים ולמזלנו אנחנו שם ראשונים וגם נשגשג למרות תחרות עתידית. ע"י מיקוד על 100% שבב LTE ללא מרכיבי 3G היקרים, אנחנו נעזור לשותפים להוריד את מחיר תכונת הקישור ל-LTE".
LTE



 
 
Bookmark and Share