Telecom News - על הכישלון - ליעד אגמון, מנכ"ל Dynamic Yield

על הכישלון - ליעד אגמון, מנכ"ל Dynamic Yield

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> על הכישלון - ליעד אגמון, מנכ"ל Dynamic Yield
על הכישלון - ליעד אגמון, מנכ"ל Dynamic Yield
מאת: ליעד אגמון, 20.1.14, 18:00ליעד אגמון
 
באוקטובר 2006, בשעת לילה כה מאוחרת עד כי ניתן היה כבר לקרוא לה דמדומי בוקר, הגענו לשלב קשה במיוחד בתהליך המכירה של הסטארט-אפ שלנו לחברת "מקאפי", בשל מה שאקרא לו בעדינות, "מריבות משקיעים" אצלנו בחברה. היה נראה, שהכול אבוד ושהעסקה לא תצא לפועל. חברי הטוב ג'ים, אחד המשקיעים האמריקאים שלנו, ואני יצאנו להליכה ליד הים, במהלכה הוא נתן לי עצה חשובה: "אנחנו חייבים לוותר לבעל המניות הסרבן למרות שאתה ואני יודעים, שאנחנו צודקים. תוותר, משום שאתה בן 29, קריירה ארוכה לפניך, והאקזיט הזה יהווה נקודת קפיצה חשובה. ההצלחה הזאת יותר חשובה מהכסף, שאתה משאיר על השולחן".
 
ויתרתי וג'ים צדק. ההצלחה של "אוניגמה" פתחה בפניי דלתות ואפשרויות, שיכולתי לפני כן רק לקוות להם, ואני מברך כל יום על המזל, שנפל בחלקי, להמשיך וליצור מוצרים המרתקים אותי ובתקווה שהם מרתקים גם את לקוחותיי.
 
ומאז, בעודי פוסע בדרך החתחתים ומלאת התהפוכות של עולם היזמות, אני חושב רבות על ההבדל הדק הזה, שבין הצלחה לכישלון. הבדל כה דק עד שהתחלתי להתעניין אצל עשרות ומאות יזמים, שפגשתי במהלך השנים, מה לדעתם גרם להם להצליח.
 
ומה התשובה הכי פופולרית אתם שואלים? - "היה לי מזל".
 
רגע, מזל? כל העבודה הקשה, הכישרון, ההשקעה של שנות חיים, ובסוף היזם משייך את ההצלחה שלו למזל? איך זה מסתדר?
 
והתשובה היא פשוטה. זוהי ענווה. זוהי ההבנה, שלא משנה כמה אתה מוכשר וחכם, התוצאה הסופית תלויה בכל כך הרבה גורמים, שאינם בשליטתך – בשלות השוק, מתחרים, גיוסי הון, Macro Trends. כך, שאם צלחת את המסע בשלום והקמת חברה לתפארת אתה מסתכל על המסלול שעברת ומתקשה להאמין, שהצלחת לעבור את דרך החתחתים הזאת.
 
ופה בדיוק ההצלחה פוגשת את הכישלון במשחק הפוקר של עולם היזמות. כמו במשחק פוקר, צריך לקחת בכל רגע החלטות במצב של חוסר ידיעה. צריך להמר על כיוון השוק, על שותפים פוטנציאלים, על פיצ'רים של מוצר, על העסקת עובדים – החלטות קריטיות הנלקחות על בסיס ניסיון, אינטואיציה, מידע אמפירי ועבודת צוות. אך תמיד, אלו החלטות הנלקחות במצב של חוסר ודאות. גם אם כל החלטה היא בעלת תוחלת חיובית, עדיין יש סיכוון, שהקלפים ישחקו לרעתך.
 
אם יזם נמצא בצמתים קריטיות 10 פעמים במהלך חיי החברה, וכל החלטה הינה בעלת הסתברות של 90% להוביל להצלחה, מכפלת ההסתברויות תשאיר בידיו בסך הכל 35% סיכוי לסיים את המסלול להצלחה.
 
לכן, תעשיית ההיי-טק, שמובילה את העולם, ומובלת ע"י יזמים, שחוו את העליות והמורדות על בשרם, כל כך סובלנית לכישלונות. כולם היו שם, בלילות בלי השינה, בחרדות, בפחדים, שהכול הולך להתרסק. אל תיתן לכישלונות שלך להטיל בך מורא. חבריך לעשייה מזמן עברו הלאה, מסתכלים קדימה ומחכים לראות מה הפרויקט הבא, שתיקח על עצמך, את הזיק הזה בעיניים, את התשוקה, את הרצון ליצור יש מאין.
 
ב-23 בינואר תתקיים לראשונה בישראל ועידת Failcon הבינלאומית, המביאה לקדמת הבמה דווקא סיפורים על טעויות, כישלונות, ומהלכים שלא צלחו.
 
Failcon



 
 
Bookmark and Share