Telecom News - אירוע הכשלון - Failcon הביא מנהלים רבים לדווח על כישלונותיהם ולקחיהם

אירוע הכשלון - Failcon הביא מנהלים רבים לדווח על כישלונותיהם ולקחיהם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אירוע הכשלון - Failcon הביא מנהלים רבים לדווח על כישלונותיהם ולקחיהם
איש ממשרד התקשורת לא הגיע לאירוע רב-המשתתפים שהתקיים היום בת"א. לעומתם, שר הכלכלה, המדען הראשי ומנכ"לים, יזמים ומשקיעים רבים, לא היססו לחשוף כשלונות ולדווח מה למדו מהם.
מאת: אבי וייס, 23.1.14, 20:45אבי חסון

ועידת Failcon, שהתקיימה היום בפעם הראשונה בישראל (בסינימטק בת"א), קיבצה סביבה מעל ל-500 מנהלים, יזמים, משקיעים, יועצים, בעלי עסקים ואנשי ממשל (כולל קצינים בכירים מצה"ל ובמיוחד מחיל האוויר), שעלו זה אחר זה על הבמה להציג את כשלונותיהם ומה הלקחים, שלמדו מהם. האירוע נועד לקדם את השיח הציבורי בתחום למידה מכשלונות, למידה מטעויות ותהליכי תחקור והפקת לקחים (השיטה לתחקור, שחיל האוויר חשף בכנס, עוררה התפעלות). למותר לציין, שהפשלונרים המרכזיים של עולם ההיי-טק בישראל (דהיינו: אנשי משרד התקשורת) לא נראו בכנס. הם, כמובן, לעולם לא טועים. 

אבי חסון, המדען הראשי (בתמונה למעלה): "בישראל יש תרבות של יזמות. וחשוב להכניס לשיח שלנו הכרה בכך, שכשלון הוא חלק מהמשחק ולא מחסום לעשייה עתידית. יש מדינות, שפשיטת רגל אצלם היא עבירה פלילית ומכתימה את הנכשל. אנחנו לא שם. ההכרה בכישלון קשורה קשר בלתי ניתן לניתוק בתפיסת הסיכון. יזם לוקח סיכון והמשקיע לוקח סיכון והנכונות לקחת סיכונים היא חלק מהתרבות היזמית. אני עצמי מאמין בכך. בישראל, התרבות של ההכרה בכשלון אינה נפוצה ואינה מובילה. יש בישראל נטייה להאשים אחרים ולא לקחת אחריות. אני רואה את זה כל הזמן סביבי". 
נפתלי בנט
נפתלי בנט, שר הכלכלה: "הכנס הזה הוא רעיון ענק. כשצלצלו אלי ובקשו ממני להרצות אמרתי, שאשמח להופיע. אני אפילו כתבתי ספר בשם אקזיט, שאני מזמין את הקהל להוריד אותו בחינם מהאינטרנט, בו אני מספר על כל הכשלונות שלי, ויש הרבה. טעיתי כמה פעמים בחברת סיוטה, כי לא הסתכלתי למציאות בעיניים. היום אני יודע, שחשוב להקשיב גם לבשורות רעות. צריך כל הזמן להעיז ולא לפחד מטעויות. אסור לעמוד בצד משום החשש להכנס לזירה בה יש סיכונים. אני מאמין, שיש להיכנס לזירה גם אם אין הבטחה להצלחה.

כך אני גם עושה בממשלה. הכשלון הגדול ביותר שלי היה, שלא הצלחתי, כשהייתה לכך הזדמנות בעת הכנת התקציב, לשנות את הנושא של "פצצת הפנסייה". הפצצה הזו מתקתקת ואני אשם, שלא שיניתי את זה. רובנו, שאין לנו פנסיה תקציבית ואלו שלא עשו אקזיט בחיים שלהם, עלולים להגיע לגיל פרישה עם ירידה דרמטית של 70% בהשתכרות. כולנו הולכים כצאן לדבר הזה. זו תקלה חמורה של הממשלה. אל תסמכו על אף אחד בנושא הזה. תדאגו לעצמכם". 

את תמצית דברי שאר הדוברים - נביא בנפרד. 
Failcon



 
 
Bookmark and Share