Telecom News - שירותי תקשורת מאובטחים כולל מרכזיה והצפנת שיחות סלולר בענן

שירותי תקשורת מאובטחים כולל מרכזיה והצפנת שיחות סלולר בענן

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירותי תקשורת מאובטחים כולל מרכזיה והצפנת שיחות סלולר בענן
שירותי תקשורת מאובטחים כולל מרכזיה והצפנת שיחות סלולר בענן
מאת: אבי וייס, 01.02.14, 17:45אייל אלון
 
חשיפת מערכות הסייבר וההאזנות לכל רשתות התקשורת הנייחות והניידות מביאה עסקים וארגונים בכל העולם לחפש פתרונות לאבטחת מערכות התקשורת שלהם. ל- Gama Operations יש את התשובות לבעיה.
 
"אנו מסוגלים לספק מרכזיה וירטואלית מאובטחת ובענן עם שילוב מלא של עולם המובייל", מתאר אייל אלון, מנכ"ל Gama Operations. "הלקוחות יקבלו פתרון שלם, קצה לקצה ומאובטח ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בעולם ובענן, בין בענן פרטי שלהם או בענן שלנו. מרכזיות מאובטחות בענן עם שיחות מוצפנות זה שוק חדש לגמרי ואני מאמין, שאנו נוביל אותו כבר השנה בארץ ובעולם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אייל אלון (בתמונה), כדי לשמוע על חידושים בעולם האבטחה של מרכזיות (לרבות בתחום הצפנת שיחות בכל המכשירים הקיימים בשוק, נייחים וניידים) ובתחומי התקשורת השונים המפותחים בגאמה, שממוקמת בפתח-תקווה.
 
שאלה: מה התחדש בגאמא?
אייל אלון: "יש לנו שפע של חידושים בכל תחום בו אנו פעילים ומפתחים מוצרים לעולם התקשורת. הפיתוח החדש ביותר הוא של אפליקציה ההופכת טלפון סלולרי לארנק אלקטרוני, מערכת מבוססת על IVR.
 
זו מערכת ייחודית בעולם המייצרת בנק אלקטרוני בעולם הסלולר, שפותחה על מערכת ה-IVR  שלנו. כמות היישומים כאן היא בלתי נדלית. תחשוב, למשל, על העברת כספים של אזרחים לרשות מקומית או לחברה ציבורית כלשהי בצורה מאובטחת. יש מדינות רבות בעולם, בעיקר באפריקה, בהן מערכת הבנקאות אינה מפותחת אולם מערכת הסלולר כן מפותחת. זה מאפשר לספק שירותי בנקאות בכל מקום על מכשיר הסלולר.
 
על המערכת הזו פיתחנו והוספנו מערכת לזיהוי קולי. כך, לא רק שניתן להעביר כסף, אלא ניתן לזהות את המתקשר באופן חד-ערכי לפי זיהוי קולי. זה יוצר שכבת אבטחה נוספת על המערכת הסלולרית המזהה את מכשיר הקצה וכעת גם את המחזיק במכשיר עצמו. יש דרישה לפתרונות כאלו בשוק של מודולים של IVR המשולבים עם זיהוי קולי.
 
מערכת זיהוי קולית חוסכת כסף לארגון, שכן היא מבטלת את הצורך במרכזנית ומייעלת את ניתוב השיחות בנוסף לשיפור חוויית הלקוח המתקשר. השימוש בזיהוי קולי חוסך למתקשר את כל עץ התפריטים הארוך של ה IVR-ומוביל אותו היישר ליעד \ השירות המבוקש. ניתן לבצע פרסונליזציה של הזיהוי הקולי. כך, שאם אדם מתקשר למשל מהרכב שלו תוך כדי נהיגה ואומר למכשיר: 'התקשר הביתה', או 'התקשר למשרד', המערכת מנתבת את השיחה ליעד המבוקש ללא צורך בחיוג.
 
בנוסף, פיתחנו שרת אפליקציות העובד מעל לכל סוגי המרכזיות הקיימות בשוק התקשורת. זו מערכת הכוללת רשימת אפליקציות הדרושות כיום לכל עסק בכל סדר גודל ושניתן לחבר אותן למרכזיה, החל מה-Voice-Mail וכלה בדיווח נוכחות ושעות עבודה ומודולים של פקס-סרבר. כך, עסק יכול לחבר בין הפקס לדואר האלקטרוני, לזיהוי הקולי ול-Active Directory של העסק שלו. הכל נעשה במערכת אחת ובגישה קלה למשתמשים. הפתרון הזה מאפשר הפיכת כל מרכזיה ל-Unified Communications.
 
מעל זה ניתן ליישם אין סוף אפליקציות הנדרשות לעסק מסוים, למשל: 'פקס לפי דרישה' השולח טפסים לאנשים, שפונים למערכת, ומעוניינים לקבל טפסים מסוימים הדרושים להם. הם מבקשים זאת במערכת ה-IVR והמערכת מתקשרת אליהם בחזרה ושולחת להם את הטפסים המבוקשים. פתרון כזה כבר מופעל בכמה משרדי ממשלה ועסקים גדולים".
 
שאלה: מה התחדש אצלכם בעולם אבטחה המרכזיות ושירותי התקשורת?
תשובה: "אנו בשלבי הרחבת הפעילות של מערכת ה-,PowerSec שנועדה להגן על מרכזיות IP. הרחבנו מאוד את היכולות של הצפנת שיחות והקלטת שיחות.
 
המוצר החדש שלנו מתבטא בהעברת כל פתרון האבטחה לענן. המוצר כולל בתוכו גם מרכזיה בענן וגם את כל שאר המוצרים הנלווים לרבות אבטחה. כך, אתה כלקוח עסקי מקבל את הכל בענן, החל מהמרכזיה וכלה בשירותי הצפנה ואבטחה וכל השירותים שציינתי קודם סביב המרכזיה".  
 
שאלה: היכן יהיה הענן? באמזון?
תשובה: "זה אפשרי להציב את הענן באמזון. אבל ראינו, שהלקוחות מבקשים להציב את המערכת בעננים פרטיים, בעננים שלהם בתוך העסק. כרגע אנו הולכים לפתרון של עננים פרטיים, בעיקר בגלל שמנהלים רוצים לשלוט בתקשורת ובמיוחד בתחום ההצפנות. הם לא מוכנים, שההצפנה תישלט בענן ציבורי. הפרסומים בעיתונות על מה שנעשה בתחום הסייבר וההאזנות של גופי ביון וגופים אחרים מפחידים מנהלים רבים".
 
שאלה: איך מאבטחים את מכשירי הסלולר המחוברים לעסק ולמרכזיה בגישת ה- BYOD?
תשובה: "אנו מציעים ללקוחות את המערכת של Pradeo, שהיא מערכת MDM. זו מערכת מובילה בעולם גם על פי גרטנר. זה מוצר מאוד חזק. אם תוסיף לזה את מערכת ההצפנה של השיחות בסלולר, שפיתחנו, שתואמת ופועלת כעת על כל סוגי המכשירים הניידים, אזי הלקוח מקבל פתרון ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בעולם התקשורת".  
 
שאלה: איך עובדת ההצפנה על מכשירי הסלולר?
תשובה: "אנו מספקים זאת גם כחלק מחבילת המוצרים שלנו וגם כשירות נפרד רק של ההצפנה. כדי לקבל רק הצפנה על הסלולר, הלקוח מוריד Client אליו למכשיר לפי מערכת הפעלה הקיימת על מכשיר הסלולר.
 
ברגע שבשני צדדי השיחה יש את ה-Client שלנו, זה יכול לעבוד בשיטת ה-P2P (ישיר בין המכשירים) בלי כל מרכזיה באמצע. לא רק השיחות מוצפנות, גם המסרים העוברים בין המכשירים מוצפנים והדוא"ל. הכל מוצפן. כך, אנו מבטיחים הגנה מלאה למשתמש בשירותי ההצפנה. החלה דרישה בשוק לרכישת הפתרון הזה של שירות הצפנה שהוא בלתי תלוי במרכזיה.
 
במקביל, יש לא מעט לקוחות הרוצים את הפתרון ביחד עם פתרון אבטחת המרכזיה. אז ההצפנה עובדת מתוך המרכזיה כולל מהמרכזיה בענן. כך, אני מצפין בענן את כל התעבורה לכל סוגי המכשירים. כך, גם ניתן לספק הצפנה למכשירים נייחים בעסק או בבית, שאי אפשר להתקין עליהם Client כמו במכשירי הסלולר.
 
כל מערכות האבטחה שלנו עברו 'מבחני חדירה' והלקוח יכול לקבל את הממצאים ולראות, שהוא מקבל מערכת ברמה הגבוהה ביותר בשוק. אנו כל הזמן בודקים את עצמנו כדי שנעמוד ברמה הגבוהה ביותר של ההגנות וההצפנות הקיימות, הרבה מעל לתקנים ולדרישות הרגולציה הקיימים במדינות רבות בעולם".
 
שאלה: מי מבקש בעולם את פתרונות האבטחה שלכם?
תשובה: "יש לנו לקוחות בכמה מדינות, אבל עדיין איני יכול לחשוף שמות. ישנו עסק גדול במקסיקו וחברות נוספות במכסיקו כולל התובע הראשי במקסיקו, שבודקים את המערכת שלנו. יש לקוחות באפריקה ויש עניין גדול בארה"ב. צריך להבין, שכל המרכזיות בארה"ב מבוססות כיום על חיבורי SIP Trunk. הן חשופות לפגיעות ולהאזנות. לנו יש את הפתרון המלא לבעיה הזו. לכן, אנו נמצאים כיום בתנופה ורואים עלייה בביקוש לפתרונות האבטחה וההצפנה שלנו".
 
שאלה: יש לכם התקנות מעניינות בתחום האבטחה?
תשובה: "בהחלט. ביצענו התקנה של מערכת הצפנה מעל מערכת של VMware המחברת כמה מערכות ובעיקר מעל Hotspots (בסיסי שידור אלחוטי ב- WiFi), כולל בניית אתר חלופי. המערכת החלופית נכנסת לפעולה כולל קוויי תקשורת, שיעבדו מעל ל WiFi, במקרה בו הקווים הפיזיים יינתקו או יפלו מכל סיבה. המעבר לעבודה מעל מערכות VMware ו-IP בקנה מידה גדול היה בשבילנו אתגר, שעמדנו בו. הלקוח ביקש גם, שנבצע "הרחקת שלוחות", מה שחוסך לו כסף רב, כי הוא לא צריך להתקין מרכזיה משנית בכל השלוחות שלו ברחבי המדינה או בחו"ל. הנושא של 'הרחקת שלוחות' הפך להיות פופולרי בגלל החיסכון הכלכלי הטמון בו לעסקים, שיש להם שלוחות וסניפים מרוחקים כולל בחו"ל".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אייל אלון: "אני מאמין, שהשנה (2014) תהיה שנת הפריצה העולמית שלנו בתחום מערכות האבטחה וההצפנה בעולם התקשורת. אני מאמין, שאנו מסוגלים להעמיד פתרונות, שהשוק צריך, ברמה הכי טובה תוך יכולת לתפור פתרון המתאים לצרכים הספציפיים של כל לקוח ולהתקין זאת במהירות אצלו, לרבות בענן שלו או בענן שלנו. אני חולם, שאוכל להקים ענן שירות מלא לכל השירותים שלנו בכל התחומים בהם אנו עוסקים, בנוסף לפתרונות בענן בעולם האבטחה של המרכזיות וההצפנה, ואנו בדרך ליישם את החלום הזה".
 
מרכזייה עתיקה
צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share