Telecom News - נקסוס 5 בגרסת אנדרואיד 4.4 – האם הוא הטוב ביותר לעסקים?

נקסוס 5 בגרסת אנדרואיד 4.4 – האם הוא הטוב ביותר לעסקים?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> נקסוס 5 בגרסת אנדרואיד 4.4 – האם הוא הטוב ביותר לעסקים?
נקסוס 5 בגרסת אנדרואיד 4.4 – האם הוא הטוב ביותר לעסקים?
מאת: מיכאל פנחס, 3.2.14, 19:50מיכאל פנחס
 
LG נכנסה לשוק הסמארטפונים עם מכשיר חדיש, דק ביותר וקל, במערכת ההפעלה המתקדמת ביותר של גוגל עם מחיר אטרקטיבי. האם המכשיר מיועד גם לעסקים?


הסמארטפון נקסוס 5 (ייצור של LG לפי הזמנת חברת גוגל) הושק ביום 31.10.13 ומיד זכה להצלחה אדירה. מעל לכל, זה הסמארטפון הראשון בעולם, שהושק עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.4 המכונה בשם KitKat. גרסת הנקסוס הקודמת (גלקסי נקסוס או נקסוס 4) שיוצרה לפי הזמנת גוגל, גם היא הייתה הצלחה מסחררת במחצית הראשונה של שנת 2012.
 
כעת, הצלחה זו חוזרת, שוב עם מכשיר מתוצרת LG. גוגל נוהגת להחליף יצרנים לסדרת הנקסוס, כדי לא ליצור לעצמה תלות ומחויבות מול חברה אחת. התוצאה: מלחמת מחירים בין החברות. כך קיבלנו, שהמחיר של הנקסוס 5 הוא כמחצית ממחיר מתחריו הראשיים מסמסונג, סוני, נוקיה ואפל, מה שהופך אותו לחלופה מושכת במיוחד לעסקים ומנהלים.
 Nexus 5
היתרון המשמעותי של המכשיר החדש, מעבר לכך, שהוא פותח בשיתוף פעולה עם LG, הוא העובדה, שמדובר במוצר גוגל טהור, שעתיד לקבל עדכוני מערכת במהירות ("באוויר"), ואינו מכיל תוספות או פיצ'רים של היצרניות השונות. כך, שאין כאן "גן נעול" למערכת של יצרן חומרה מסוים.  
 
מה מיוחד בסמארטפון של נקסוס?

המכשיר הזה מכיל אוסף עשיר של תכונות ויכולות:

א. מסך 4.95 אינץ' עם Corning Gorilla Glass 3. רזולוציה מעולה של 1080X1920 Full HD. הצפיפות היא 445ppi.
ב. מעבד Snapdragon 800 מרובע ליבות במהירות 2.26 ג'יגהרץ של קוואלקום. מעבד זה נמצא גם בפאבלט - G Flex (גם ב-LG G2 וגם במכשירי הדגל של סמסונג - גלקסי 4S ושל סוני -אקספיריה Z1). בנוסף יש במכשיר כרטיס גרפי Adreno 330. מכאן, שמדובר באחד המכשירים החזקים ביותר בשוק המסוגל לבצע ביעילות כל משימה.
ג. מצלמה אחורית 8 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי ותמיכה בצילום וידאו Full HD באיכות 1080p. מצלמה קדמית 1.3 מגה-פיקסל.
ד. זיכרון פנימי2GB . נפח אחסון 16GB ו-32GB.
ה. סוללה 2,300 מילי-אמפר. 8.5 שעות גלישה ב-WiFi ו-7 שעות ב-LTE.
ו. פרטים נוספים: משקל 130 גר', עובי 8.6 מ"מ, מכיל שבב NFC, קיימת תמיכה בדור 3, LTE ו-WiFi, מכיל בלוטוס 4.0, אפשרות למטען אלחוטי תקן Qi, אפשרות לכיסוי אחורי וכיסוי משולב אחורי וקדמי (ברכישה נפרדת).
ז. המכשיר מגיע עם שפע של אפליקציות מובנות חדשות של גוגל, גם כאלה, שהוכרזו ע"י גוגל אך לא היו מצויות בעת ההשקה בגוגל פליי כמו Hangouts, מצלמת קיט-קט ועוד. מערכת החיפוש מבינה עברית ומתפקדת טוב יותר מה-Siri של אפל, שלא מבין עברית.
 

האם יש חסרונות למכשיר?

בהחלט יש, כמו לכל סמארטפון. החסרונות הבולטים:

א. לא ניתן להחליף את הסוללה.
ב. אין יכולת הרחבה של הזיכרון.
ג. הרמקול אינו איכותי (בהשוואה למשל למוצרים של סוני).
 

איך המכשיר ממוצב מול מתחריו?

הנקסוס 5 ניצב בשורה אחת עם האייפון 5S, גלקסי 4S ו-One של HTC. הוא שייך לשורה הראשונה של מכשירי הסמארטפון הסלולריים בעולם. בכל המבחנים, שנעשו למכשיר ע"י מומחים ברחבי העולם, הוא נמצא ממש בצמרת המכשירים הניידים בעולם לשנת 2013. בוויכוח מה עדיף לאנשי עסקים: אנדרואיד או iOS, ניתחתי, שהאנדרואיד עדיף. בכל השוואה ניתן לראות בברור, שמערכת ההפעלה אנדרואיד תוכננה ובנויה טוב יותר כדי לענות על הצרכים העסקיים. אין ספק, שמכשיר הנקסוס 5 לא נופל ממתחריו וראוי לשקול בזהירות את יתרונותיו וחסרונותיו מול המתחרים.
 

מי יקבל את המכשיר בעסק?

הנטייה המקובלת בעסקים וארגונים רבים לספק את המכשירים המתקדמים ביותר והיקרים ביותר לחברי ההנהלה. זו טעות עסקית. מומלץ לבחון רכישת מכשירים יקרים כמו סמסונג גלקסי 4s, אייפון 5s, סוני אקספיריה Z1 או נקסוס 5, לאלו הזקוקים לשירותי אינטרנט בכל מקום, וזקוקים לזמינות וקישוריות גבוהים בכל מקום. לרוב אלו לא חברי ההנהלה אלא: אנשי התמיכה, השירות, ההנדסה, הפיתוח, השיווק וכיו"ב.
 

 מחירים

סביב הנקסוס 5 התפתחה מלחמת מחירים עולמית. בעת ההשקה, מחירו בארה"ב עמד על 349 דולרים לדגם 16GB ו-399 דולרים לדגם 32GB (תוספת של 50 דולרים בלבד להכפלת נפח האחסון היא זולה, בהשוואה למתחרות). זמן קצר לאחר ההשקה החלה הורדת מחירים בארה"ב: ספקית התקשורת Sprint החלה להציע ללקוחותיה את דגם ה-16GB ב-149.99 דולרים בחוזה לשנתיים. אמזון קיצצה במחיר והיא מציעה דרכה את דגם 16GBב-49.99 דולרים בלבד לחוזה של שנתיים ב-Sprint. ללא חוזה מוכרת Sprint את המכשיר במחיר הגבוה ב-100 דולרים ממחירו הרשמי של 349 דולרים בגוגל (מוכרת ב-449 דולרים). זאת, עקב הביקוש הרב למכשיר והמחסור שנוצר עם רשימות המתנה של שבועות. גם T-Mobile מציעה את המכשיר (ללא חוזה) ב-449 דולרים אבל בתשלומים למשך שנתיים.
 
כ"כ, ניתן לרכוש בנפרד כיסוי אחורי המכונה Bumper בצבעים שחור/צהוב/אדום/אפור במחיר 35 דולרים וכיסוי אחורי-קדמי המשולב המכונה Quick Cover בצבעים לבן/שחור במחיר 50 דולרים.
 
בישראל, LG ורונלייט הודיעו על שיווק המכשיר במחירים לא זולים בהשוואה לארה"ב. למשל: המכשיר משווק בסלקום ונמכר גם בשוק הפתוח במחיר של 2,799 ש"ח לדגם ה-16GB. כך, המחיר בארץ של היבואן הרשמי יצא יקר יותר מפי 2 מהמחיר בחו"ל. הפרש של 1,500 ש"ח הוא משמעותי ביותר (על מחיר סופי של 2,799 ₪). החלה להתפתח תחרות גם בארץ. למשל: אתר Buy2USA החל להציע את המכשיר במחיר הזול בארץ והוא היחיד המציע גם את ה- 32GB. זאת, כאשר נקסוס 5 גרסת 16GBמוצע באתר במחיר של 2,199 ₪ (מול ה- 2,799 ₪ של היבואן הרשמי ובחברות הסלולר), ונקסוס 5 גרסת 32GB במחיר של 2,499 ₪. אך עדיין המחיר הזה גבוה ב-1,000 ש"ח מהמחיר בארה"ב וההפרש נובע מהצורך לשלם על היבוא והשילוח בהטסה ומיסי יבוא ומע"מ. ניתן לבחור באתר Buy2USA בין שני צבעים-שחור או לבן וליהנות מ-3 תשלומים ללא ריבית עם אחריות יצרן לשנה בארה"ב. המכשיר מגיע ישירות לבית הלקוח בארץ עם שליח עד הבית.
 

טיפ

רכישה של מכשיר סמארטפון (מכל סוג, לא רק נקסוס 5) בחברת הסלולר או דרך אחד המשווקים של חברת הסלולר ברחבי הארץ אינה הקנייה המשתלמת ביותר. מומלץ לרכוש ישירות אצל היבואן הרשמי של המכשיר, או אפילו ישירות בחו"ל ולחפש ביטוח (אם בכלל צריך) אצל משווקים המספקים שירותי ביטוח אטרקטיביים יותר מהסכמי הביטוח בחברות הסלולר (דוגמת: רמי לוי תקשורת, Pay For Less, קופל (מבית סטארט), YouPhone, iCom Digital, גו-מובייל ועוד).
 
מומלץ לבחון ביטוח המכשיר שלא בחברת הסלולר, משום שתעריפי הביטוח של המכשיר בחברת הסלולר גבוהים ואינם כדאיים כלכלית, במיוחד במקרים של אבדן \ גניבה \ Total Loss של המכשיר. תשומת לב, שהביטוח בחברות הסלולר אינו מכסה (בד"כ) שבר מסך וקורוזיה.
 
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
קיטקט אנדרואיד



 
 
Bookmark and Share