Telecom News - בקרוב מאוד: אינטרנט של 200 מגה בהוט עם 10 מגה בערוץ העולה

בקרוב מאוד: אינטרנט של 200 מגה בהוט עם 10 מגה בערוץ העולה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בקרוב מאוד: אינטרנט של 200 מגה בהוט עם 10 מגה בערוץ העולה
ראשונים לדווח: בתים, שיחוברו בסיבים של הוט, יקבלו 300 מגה ובשנה הבאה עד 1 ג'יגה. כ"כ, הוט תנסה להדביק את הפער שיש לה בתחום העסקי (בעיקר בתחום שירותי ענן ושירותים מתקדמים לעסקים). פטריק דרהי (הבעלים של קבוצת הוט) מקווה, שעם הנהגת שוק סיטונאי, תוכל הוט (כמו גם בזק) להציע ללקוחות חבילות מרובעות. 
מאת: אבי וייס, 5.2.14, 21:15

עדכון 5.5.14: ראו כתבה בה חשפנו ראשונים (עוד לפני הכרזת הוט הרשמית שתתקיים בשבוע הבא ב-12.5.14) על התחלת שיווק ה-200 מגה שתוכרז כאמור בשבוע הבא - כאן.פטריק דרהי

פטריק דרהי (בתמונה) עם הצוות הבכיר שלו, התייצבו היום למסיבת עיתונאים, לחשיפה אישית של פטריק, החל מהיותו נער צעיר במרוקו ועד היום, כמוביל תחום הכבלים ושירותי הטריפל במדינות רבות בעולם. בין היתר, נחשפו היום כמה תובנות מעניינות הנוגעות לשוק הישראלי:

א. בניסויים, שערכה הוט, נמצא, שאפשר להעביר על רשת הכבלים הקיימת שלה עד 300 מגה ואף עד 500 מגה. לכן, בקרוב תציע הוט למנויה (עוד טרם סיום הפריסה של הסיבים) עד 200 מגה בערוץ היורד ועד 10 מגה בערוץ העולה. כיום, אין לבזק יכולות להגיע לקצבים כאלה. 

ב. הוט תמשיך לפרוס סיבים עד לבתים בישראל, בלי כל קשר לתחרות (אם בכלל תהיה) מול IBC או בזק. המקטע האחרון מהכניסה לבניין עד הדירות והחדרים ישאר קואקסיאלי, בגלל שנמצא, גם בבדיקות, שנעשו ברשת הכבלים בפריז (צרפת), שניתן להגיע עד 1 ג'יגה ללקוחות בתצורת חיבור כזו.

לכן, בתים, שיחוברו בסיבים (יש כבר עשרות אלפי בתים בישראל עם חיבורי סיבים עד הבניין וזה יתרחב בהמשך השנה בהשקעה די כבדה למאות אלפי בתים), יקבלו נתב ביתי משולב חדש בשם FiberBox, כפי שפרסמנו כאן, נתב, שבשלב ראשון יספק 200 עד 300 מגה לכל לקוח ובשנה הבאה עד 1 ג'יגה לכל לקוח (באיזורים מסוימים 500 מגה).

הוט כבר דיווחה, שיש לה מעל ל-200 אלף לקוחות בחיבור של 100 מגה. כך, שבהחלט יש לה פוטנציאל יפה של לקוחות, שירצו את הקצבים היותר מהירים הללו בחיבור לאינטרנט. כפי שדיווחנו כאן, בערוץ היורד הוט-נט כ-ISP היא במקום שני בישראל אחרי מחב"א, ובהפרש ניכר ברוחב הפס הממוצע ללקוחות מול שאר ספקי האינטרנט המתחרים בה. לדברי מנכ"ל הוט (הרצל עוזר) , רמת שירות הלקוחות בהוט שופרה והיום היא הטובה מבין כל חברות התקשורת הגדולות בארץ. 

ג. לדברי אנשי המקצוע, שליוו את פטריק דרהי, הם מתכננים, שבשנה הקרובה הוט תנסה לסגור את הפער הטכנולוגי בינה לבין בזק בכל הקשור לפתרונות במגזר העסקי, בדגש על פתרונות של שירותי ענן. אגב, פטריק דרהי עצמו, כך הוא אמר, לא אכפת לו להיות מס' 2 בישראל, אחרי בזק...

ד. פטריק דרהי מאמין, שבישראל יתרחש אותו תהליך הקורה כיום באירופה, של קונסולידציה (מיזוג) בשוק ספקי הסלולר. לדעתו, בטווח הזמן היותר רחוק, יהיו בישראל 2 ספקי סלולר עם תשתיות, לכל היותר 3 ספקי סלולר, ו-2 ספקי תשתיות קוויות (בזק והוט). לדעתו, ל-IBC אין יכולת להרוויח ולהצליח בשוק הקווי, אם כי הוא מברך על כל תחרות. לדבריו, כל ספקי הסלולר (מלבד פלאפון ומלבדו....) מוכנים למכור את חברות הסלולר שלהם, אבל אין ולא יהיו כנראה קונים לחברות הללו... 

ה. לדברי פטריק דרהי, "השוק הסיטונאי" טוב לתחרות. הוא לא ישנה דרמטית את השוק, אבל מה שכן ישתנה באופן מהותי זו היכולת של השחקנים (דהיינו: בזק והוט), להציע "חבילה מרובעת" (Quadruple Play) ללקוחות, כמו שיש כיום בכל העולם המערבי. זו חבילה הכוללת את כל השירותים ללקוח מספק אחד, לרבות סלולר. לדבריו, זה לא סביר, שישראל נשארה המדינה האחרונה בעולם בה יש "הפרדה מבנית" של ISP ונדרש לספק אינטרנט ברישיון נפרד. 

ו. להערכת פטריק דרהי, הכי חשוב זה, שהרגולטורים יתכננו רגולציה לטווח ארוך ולא לטווח קצר כדי לאפשר לשחקנים בשוק להשקיע בתשתיות, שזה תהליך איטי ויקר. לדבריו, בכל מקום בעולם,שלא איפשרו השקעות בתשתיות לטווח ארוך, השחקנים בשוק התקשורת נקלעו לקשיים ובסופו של תהליך הם נרכשו ע"י סינים או אמריקאיים, וזה ממש לא היה האינטרס של הציבור באותה מדינה.
אלטיס
לדברי דרהי, יש חברות תקשורת שפורסות סיבים בשיטת ה- FTTPR, דהיינו: Fiber To The PRess (כלומר: רק ב"הודעות לעיתונות"), בעוד שהוט עושה זאת, כמו יתר אחיותיה בקבוצת Altice, בשקט ובהתמדה מזה כשנתיים ותמשיך בכך עד גמר הפריסה, כי היא מאמינה בסיבים.

ז. לדברי פטריק דרהי, הוא לא מצליח להבין למה הערוץ הישראלי, שהוא הקים, עם כל האישורים בנמל יפו, ערוץ חדשות ישראלי בשם i24News, לא יכול לשדר לתושבים בישראל, בעוד שהתושבים כאן יכולים לצפות בכל הערוצים ממדינות ערב וממדינות אחרות, ערוצים, שתוקפים את מדינת ישראל מבוקר ועד ערב. 

צילום תמונה: יח"צ הוט
טלוויזיה



 
 
Bookmark and Share