Telecom News - בורסת הביטקוין Mt. Gox עלולה לפשוט רגל - מיליון חשבונות בסכנה

בורסת הביטקוין Mt. Gox עלולה לפשוט רגל - מיליון חשבונות בסכנה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> בורסת הביטקוין Mt. Gox עלולה לפשוט רגל - מיליון חשבונות בסכנה
בורסת הביטקוין Mt. Gox עלולה להגיע לחדלות פרעון ולפשוט רגל - מיליון חשבונות בסכנה
מאת: מערכת Telecom News, 7.2.14, 20:55משבר

ראשונים לדווח: נטען, שהאקסצ'יינג' הגדול Mt. Gox עובר כנראה מה שנקרא "bank run" – מצב בו רבים מושכים את כספם באותה העת ולבנק אין מספיק כסף למסור. במצב כזה הבנק מתרוקן מכספו ופושט רגל.

היום מדווח dailytech, על המצב השברירי בו נתונה בורסת Mt. Gox, לאחר פרסום ההודעה שלה כפי שדיווחנו – כאן, על הקפאת משיכות "בגלל בעיה טכנית".  הדיווח מצביע על כך, שכנראה אקסצ'יינג' הביטקוין עומד מול סכנה של חדלות פרעון ומיליון לקוחותיו נמצאים בסכנה ממשית.

נטען, שהאקסצ'יינג' הודיע על הקפאת משיכות ומסרב לתת ללקוחות למשוך כספם במסווה של בעיות טכניות. זה כשלעצמו הביא מומנטום עצום של בקשות למשיכות, שגדל כמו מפולת שלג. Mt. Gox עובר כנראה את מצב ה-bank run הראשון שלו וכל לקוחותיו מצויים בסכנה. זאת, מבלי לדעת אם יוכל להתאושש מהמצב.

ביממה האחרונה ביצעו לקוחות בפאניקה נפח טרנזקציות גדול פי 5 מהרגיל בשיעור של 32 מיליון דולרים, ויש סימנים שהם יקבלו רק חלק מכספם אם בכלל. Mt. Gox מסרב לתת ללקוחות את כספם חזרה, ואצל חלקם רק אם ישלמו עמלות משיכה ל"זירוז הטרנזקציות". נטען בפירוש, שבהודעות של Mt. Gox על בעיות טכניות מנסה האקסצ'יינג' להסוות את מצבו החמור.

נטען, שכל מי שיש לו רקע בסיסי בכלכלה יכיר בסגירה כניסיון נואש לשרוד בתוך מצב של "digital age bank run"  ומי שיש לו כספים שם הם נמצאים כבר בסכנה מוחשית.

ציטוטים מחו"ל לדוגמא:


Most serious Bitcoin veterans have already fled the exchange, but for those who are still hanging out at Mt. Gox, it's important to recognize that your assets are in extreme danger
 
Users are left wondering whether this is simply minor technical glitch, the first hint at another security compromise, or signs that Mt. Gox may be treading dangerously close to insolvency
 
 
Anyone with a basic economics background will recognize the shutdown for what it is -- a desperate attempt to survive in the midst of a digital age bank run.  Banks typically keep only a small fraction of customer assets in liquid form, ready for withdrawals.  A bank run occurs when a large number of withdrawals overwhelm a bank's capacity to liquify its holdings


עדכון 8.2.14, 11:29: ציטוט מפי הגרמני Max Hampel, שדיווח לראשונה על בעיות משיכת הכספים, שלוקחות יותר מחודש, מהכתבה "The Fall of MT. Gox" באתר Business Insider. "קהילת הביטקוין מוכנה לוותר אחת ולתמיד על האקסצ'יינג'. אנשים יעזבו אותו בכל מקרה. האמון לא היה גבוה ועתה הוא  נמוך יותר...בעיות המשיכה שלו לא הולכות להיפתר. אפילו אם יתקנו זאת תישאר עדיין הבעיה עם הדולר והיורו":
 

The Bitcoin community may now be ready to give up once and for all on the exchange

People will be leaving Mt. Gox either way, the trust isn't already very high, and with this now people are going to trust them even less. I think Mt. Gox is going to lose relevance even more now, they're not very forthcoming in their public relations, their technical problems and their withdrawal problems aren't going away. Even if they fix it now, the withdrawal problem still remains with USD and Euro withdrawals

הכתר עובר לסלובניה, מדינה די נידחת:
The bitcoin exchange crown now falls to Slovenia-based BitStamp, which processes nearly twice as many as Mt. Gox
 

עדכון 8.2.14, 23:58: מומלצת להרחבת הנושא קריאת הכתבה ב-Coindesk תחת הכותרת: Why Mt. Gox, the World's First Bitcoin Exchange, is Dying. (למה Mt. Gox, אקסצ'יינג' הביטקוין הראשון, גוסס).

עדכון 9.2.14: השוק נמצא בהמתנה להודעת Mt. Gox מחר. גם אם תורשה משיכה הרי מצפים לנהירה החוצה של רבים.
 
mtgoxfev9

 
 



 
 
Bookmark and Share