Telecom News - עשרת הטיפים של סימנטק לשימוש נכון ובטוח באינטרנט

עשרת הטיפים של סימנטק לשימוש נכון ובטוח באינטרנט

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> עשרת הטיפים של סימנטק לשימוש נכון ובטוח באינטרנט
לקראת היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח: עשרת הטיפים של סימנטק לשימוש נכון ובטוח באינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 9.2.14, 15:45
  1. אל תיתנו מידע אישי – נתונים כגון כתובת מגורים, מספרי טלפון, מספר ת.ז. אלה יכולים לשמש עברייני סייבר להתחזות אליכם ולבצע פעולות בשמכם. 
  2. מה שמועלה לרשת, נשאר ברשת – תמונות, קטעי וידיאו, סטאטוסים, כל מה שאתם מעלים נשאר ברשת, לתמיד. עלו רק מה שאתם רוצים לשתף ולא אכפת לכם שאחרים יראו. קחו בחשבון, שלפני קבלה לעבודה או ללימודים, סביר להניח, שיערכו עליכם חיפוש ברשת. 
  3. בדקו את הרשאות האבטחה והפרטיות שלכם – ודאו, שהרשאת הפרטיות ברשתות החברתיות אליהן אתם מנויים מאפשרת רק לחברים לראות את הפרופיל האישי שלכם, את התמונות של ילדיכם ותמונות שלכם בבגד ים.
  4. עצור, סיסמה – בחרו סיסמה המשלבת מספרים ואותיות גדולות וקטנות וצירופי מילים ומספרים, שלא סביר, שאחרים יוכלו לנחש. הימנעו מלחלוק את הסיסמה עם חברים.
  5. הגנו על הטלפון הנייד  - וודאו, שהמכשיר שלכם על כל המידע האישי בו, נעול עם סיסמת כניסה. הורידו אפליקציית אבטחה, שתאפשר לכם למחוק את כל המידע האישי במידה והמכשיר ייגנב.
  6. היזהרו מאתרים לא מאובטחים או לא מוכרים -  קנו ברשת מאתרים ומפיצים מוכרים ובעלי מוניטין. כשאתם משלמים, עשו זאת דרך עמודים מאובטחים הניתנים לזיהוי על ידי סמל המנעול, שיופיע בצד העליון של הדפדפן שלכם. שימו לב, שבכתובת יופיע 'https'  האות S משמעותה 'secure'.
  7. בדקו כל לינק לפני שאתם מקליקים עליו – עברייני סייבר יפרצו לעיתים למיילים של חברים שלכם וישלחו אליכם הודעות בשמם. ההודעות יכולות לכלול בקשות לכסף או וירוסים למיניהם. אל תקליקו על לינקים חשודים.
  8. ודאו שתוכנת האבטחה שלכם מעודכנת – כיום ניתן להשיג תוכנות אבטחה עבור שלל מכשירים- טלפונים ניידים, טאבלטים, ומחשבים. עדכוני תוכנה יאפשרו לכם להיות מוגנים בצורה טובה יותר. 
ועוד שני טיפים חשובים במיוחד לילדים ובני נוער;
  1. אל תדברו עם זרים – לא אונליין ולא אופליין. אם מישהו, שאתם לא מכירים, ניסה ליצור אתכם קשר, ידעו את ההורים. אל תיפגשו עם זרים, שפגשתם ברשת. אם אתם חושדים במישהו שיצר עמכם קשר, דווחו על כך לאדם מבוגר.
  2. הקשיבו למבוגרים הקרובים אליכם – כיום ישנם יותר ויותר מקרים של עברייני סייבר המחפשים קורבנות בקרב צעירים בגיל ההתבגרות. חשוב, שתחלקו חששות שיש לכם לגבי שיחות טלפון, תמונות או מסרונים חשודים שקיבלתם. 
לקראת היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח- בתצלום מצויים הטיפים של סימנטק להורים וילדים:
יום האינטרנט הבטוח



 
 
Bookmark and Share