Telecom News - שני אירועים בתחום הידע והמדיה בחודש הקרוב באוניברסיטת חיפה

שני אירועים בתחום הידע והמדיה בחודש הקרוב באוניברסיטת חיפה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> שני אירועים בתחום הידע והמדיה בחודש הקרוב באוניברסיטת חיפה
שני אירועים בתחום הידע והמדיה בחודש הקרוב באוניברסיטת חיפה
מאת: מערכת Telecom News, 14.2.14, 14:00אוניברסיטת חיפה
 
האירועים המתוכננים בפקולטה לניהול, החוג לניהול מידע וידע: 1) סדנא אינטראקטיבית בנושא: מדיה חברתיים - האתגר הארגוני ב- 27.3, 2) פורום ניהול הידע והמידע לסקטור היצרני תעשייתי מרחב צפון ב- 24.2.
 
1. סדנא אינטראקטיבית בנושא: מדיה חברתיים - האתגר הארגוני
 
ארגונים בתחום העסקי והציבורי מכירים היטב את השימוש בכלי המדיה החברתיים לצורך מחקר עמדות גולשים והסקת תובנות ערכיות מפעילות ותגובות הלקוח. מחקרים מאפשרים להבין לא רק על מה מדברים, אלא גם לאפיין את האוכלוסייה ע"מ להתאים את המסרים בצורה מיטבית. המחקר מאפשר גם להבין עמדות של גולשים, למפות זירות שיח, לזהות מחוללי שיחה ונושאי שיחה ולהסיק תובנות בעלות ערך לפעילות הלקוח.
 
פחות תשומת לב ניתנת לשימוש בכלי מדיה חברתיים לניהול שיח פנים-ארגוני. כפי שקיימות רשתות חברתיות ברשת האינטרנט, מתפתחות גם רשתות חברתיות פנים-ארגוניות, פורמליות וא-פורמליות, המשמשות במה לשיתוף מידע ולעדכון עמיתים במתרחש. הכלים הטכנולוגיים מאפשרים לעשות זאת בקלות ובמהירות כדי ליצור בארגון ידע חדש באמצעות גישות שיתופיות, שיכול לסייע למקבלי ההחלטות.
 
עובדי הארגון הם נכס חשוב לא רק בכך שעושים את תפקידם אלא גם בכך שיכולים לספק מידע המגיע לידיעתם בצינורות שונים, בתנאי שידעו להכיר בחשיבותו ויהיו להם כלים להעבירו לאחרים בארגון. חברות משקיעות משאבים רבים באיסוף מידע כאשר במקרים רבים המידע נמצא כבר ברשותן אך הן לא עושות די כדי שיהפך ממידע אישי למידע ארגוני. רשתות פנים-ארגוניות יכולות לסייע בשימור קשר עם לקוחות, בהכרת סביבת התחרות, בשימור ידע פנים ארגוני, בעידוד חדשנות, כל זאת  כסיוע למקבלי החלטות.
 
ב- 27 למרס 2014 תתקיים באוניברסיטת חיפה סדנא אינטגרטיבית בנושא: 'מדיה חברתיים - האתגר הארגוני'. הכוונה לבחון בשיתוף פעיל של משתתפי הסדנא כיצד ניתן ליצר ידע ותובנות חדשות בתוך ארגון באמצעות גישות שיתופיות ולבחון הנחת תשתית לשינוי תרבות ארגונית באמצעות כלי מידע טכנולוגיים. הסדנא מיועדת לכל מי שעוסק במידע בארגונים (מנהלי ידע, מנהלי מודיעין, מידענים) וכן למי שמבקש לעסוק בנושאי מידע וידע בארגונים. 
לתוכנית מלאה ולהרשמה: כאן
 
 
2. פורום ניהול הידע והמידע לסקטור היצרני תעשייתי מרחב צפון
 
בעקבות ההתעוררות המבורכת בנושא ניהול הידע והבנת חשיבותו הקריטית לארגונים, עלה הצורך להקים פורום ניהול ידע עבור התעשיות השונות, ובאופן ספציפי במסגרת מחוז צפון של התאחדות התעשיינים בישראל. מחוז צפון של ההתאחדות התעשיינים בישראל, בראשותו של ליאור אפלבאום, פנתה לקבוצת ד"ר עדנה פשר ושות' – יועצים לניהול – חלוצת ניהול הידע בישראל, על מנת שתנהל את הפורום מקצועית. בשיתוף פעולה עם החוג לניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה בראשות ד"ר דפנה רבן והמכללה האקדמית אורט בראודה, הושק הפורום בנובמבר השנה. מטרת הפורום היא להעשיר את הידע של העוסקים בניהול ידע בארגונים וליצור פלטפורמה מתאימה לשיתוף ידע בין הארגונים על נושא זה, תוך הדגמת ניהול ידע הלכה למעשה בפורום עצמו ובאופן התנהלותו.
 
המפגש הראשון עסק בנושא "ניהול ידע - כמשאב בתעשייה" היה מוצלח מאוד. ליאור אפלבאום, דיבר על חשיבות ניהול הידע בתרבות הארגונית, ועל כך שלעיתים קל יותר לפתח ולקדם נושאים כאלו דווקא בפריפריה בכלל ובצפון בפרט; ד"ר דפנה רבן דיברה על כך שידע תורם לחדשנות ולאסטרטגיה של ארגונים, וצריך לראות איך משלבים בעניין זה גם את מפעלי התעשיה. בהרצאה שניתנה על ידי הדס רז, מקבוצת ד"ר עדנה פשר ושות', המשתתפים שיתפו בהגדרות שלהם לניהול ידע, העלו תמות שונות כגון ניהול ידע כאסטרטגיה, ניהול ידע לחדשנות וניהול ידע כבסיס לקיימות, ולמדו מושגים חדשים בנושא.
חנן לב, מומחה למערכות מידע, דיבר על התשתית הטכנולוגית הנחוצה לניהול ידע אפקטיבי בארגון, והרחיב בנושא של רשתות חברתיות פנים ארגוניות. לאחר מכן נערך תרגיל בשולחנות עגולים, בו המשתתפים שיתפו האחד את השני בידע שלהם.
 
תרבות של שיתוף בידע בארגונים הינה הבסיס החשוב ביותר לניהול אפקטיבי של ידע, אולם הטמעת תרבות שכזו הינה החלק המאתגר ביותר עבור העוסקים בתחום. כיצד "משכנעים" את העובדים לשתף בידע שלהם? וכיצד רותמים לכך את ההנהלה? בואו לשאול, להידיין ולשמוע סיפור הצלחה במפגש הקרוב.
 
המפגש השני של הפורום, בנושא "תרבות של שיתוף בידע בארגונים", יתקיים ביום שני 24.02.2014, בין השעות  14:30-18:00 בחדר 570, בנין חינוך באוניברסיטת חיפה.
לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן או צרו קשר בכתובת המייל כאן
שיתוף ידע



 
 
Bookmark and Share