Telecom News - יבמ רוכשת את Cloudant

יבמ רוכשת את Cloudant

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> יבמ רוכשת את Cloudant
יבמ רוכשת את Cloudant
מאת: חיים חביב, 25.2.14, 16:45IBM 

הנרכשת פועלת כחברת שירות בסיס נתונים NonSQL בענן בסביבה פתוחה ומסייעת לארגונים בפישוט תהליכי פיתוח ליישומי מובייל ו-Web.
 

יבמ רוכשת את חברת Cloudant מבוסטון ארה"ב, שמספקת בסיס נתונים כשירות ענן (DBaaS) המאפשר למפתחים בניה מהירה וקלה של יישומי דור חדש במובייל ו-Web. החברה פרטית וסכום הרכישה לא פורסם. הרכישה מרחיבה את סל המוצרים של IBM בתחום ה-Big Data והניתוח האנליטי, מחשוב ענן ומובייל.
 
הטכנולוגיה של קלאודנט כבר משרתת לקוחות רבים במגוון תחומי עסקים ותעשיות בעולם השירותים הפיננסיים, משחקים מקוונים, יצרני מכשירי מובייל, למידה מקוונת, קמעונאות ושירותי בריאות.

חברת קלאודנט פועלת בצומת מרכזי המקשר את עולמות ה-Big Data, ענן המחשוב והמובייל, תחומים מרכזיים בפעילותה של יבמ. בסיס הנתונים כשירות מאפשר ללקוחות ליהנות מחדשנות ולבנות ולהפעיל אפליקציות עתירות נתונים.
 
קלאודנט משתתפת ותורמת לקהילת בסיסי הנתונים בקוד מקור פתוח Apache CouchDBTM. לחברה בעלות על טכנולוגיה חדשנית לסנכרון בין מכשירים ניידים לבין בסיסי נתונים בענן במתכונת המבטיחה זמינות גבוהה וטווח גמיש של מדרוג והרחבה. שירות הענן JSON של החברה מאפשר למפתחי מובייל ו-Web לאחסן במהירות ובקלות ולגשת באופן נוח לכמויות עתק של נתונים ממכשירי מובייל, תוך שימוש בממשק תכנות יישומים (API) פשוט ונוח.

מפתחים רבים מאמצים את השימוש בבסיסי נתונים, שאינם מבוססי SQL, שזכו לכינוי NoSQL בזכות רמת הגמישות הגבוהה אותה הם מציעים. JSON הפכה זה מכבר לטכנולוגיית NoSQL מובילה בעולם מפתחי אפליקציות מובייל ו-Web.
 
הרכישה מרחיבה את סל מוצרי ה-Big Data והניתוח האנליטי של יבמ ומאפשרת לה להציע בסיס נתונים כשירות ענן לכל דבר. קלאודנט משתלבת גם כחלק אינטגרלי בסל פתרונות MobileFirst של יבמ: היא מאפשרת למפתחים המשתמשים בסביבת הפיתוח ליישומי מובייל Worklight של יבמ ליצור במהירות אפליקציות גמישות, אמינות וניתנות למדרוג ולהרחבה, שכוללות מגוון נתונים בפורמט מובנה ובלתי מובנה כאחד.
 
הרכישה מרחיבה גם את מגוון פתרונות ענן המחשוב של יבמ ומוסיפה לו כלים ומשאבים הנדרשים לבנות, לבדוק, לפרוס ולהרחיב פריסת אפליקציות ענן במגוון שכבות ומודלים של אירוח יישומים. קלאודנט פועלת על גבי פלטפורמת SoftLayer של יבמ ליישומי ענן, ומרחיבה את ההשקעה אותה ביצעה יבמ לאחרונה ברכישת SoftLayer. כשירות כלל עולמי המוצע ונמכר כבר ב-140 מדינות, מספקת SoftLayer מדרגות כניסה נוחות לענן ומאפשרת פריסה מהירה של יכולות מובייל בסביבה אמינה, מאובטחת ותוך שמירה על פרטיות המשתמשים בענן פרטי, יחד עם המחיר הנוח, הגמישות והמהירות המאפיינים את עולם הענן הציבורי.
 
דרק שואטל, מנכ"ל קלאודנט: "ההחלטה להצטרף ליבמ מצביעה על העובדה לפיה החדשנות הטכנולוגית הארגונית עוברת מעבר לתשתיות ומתנהלת עתה ברמת הנתונים. הקשר בינינו ובין יבמ ועם SoftLayer התפתח משמעותית בשנים האחרונות, ככל שיותר ויותר מכשירים הקשורים לרשת יוצרים נתונים בכמויות חסרות תקדים. המומחיות של קלאודנט בתחום ה-NoSQL יחד עם הניסיון בשוק הארגוני והמשאבים של יבמ, מאפשרים להציע שירות ענן בשכבת הנתונים, שאותו לא יוכלו אחרים לחקות".
 
הרכישה תושלם במהלך הרבעון ולאחריה תצטרף קלאודנט לקבוצת המידע והניתוח האנליטי, שהוקמה לאחרונה ביבמ והפועלת במסגרת חטיבת התוכנה.
 
ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share