Telecom News - הבנק המרכזי הדני: לביטקוין יש ערך כמו ל"חרוזי זכוכית"

הבנק המרכזי הדני: לביטקוין יש ערך כמו ל"חרוזי זכוכית"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הבנק המרכזי הדני: לביטקוין יש ערך כמו ל"חרוזי זכוכית"
הבנק המרכזי הדני: לביטקוין יש ערך כמו ל"חרוזי זכוכית"
מאת: מערכת Telecom News, 18.3.14 20:41ביטקוין

ראשונים לדווח: הבנק הלאומי הדני שחרר היום פרסום המהווה למעשה כתב לגלוג על הביטקוין. ניתן לראות את ההודעה - כאן

הבנק המרכזי בדנמרק שחרר היום פרסום, בו הוא טוען, שלא כמו מתכות לדוגמא זהב או כסף, לביטקוין אין כל ערך תועלתי. הביטקוין הוא לא מטבע אמיתי והוא דומה לחרוזי זכוכית כדלקמן:

  Bitcoins have no actual utility value bearing closer resemblance to glass beads
 
ראוי להעיר, שכמובן, שגם הערך "הפיזי" של זהב רחוק מלהיות ערכו הפיננסי – ערכו הוא זה בו מאמינים המשקיעים הרואים במתכת הצהובה נכס בטוח. אך לבנק המרכזי בדנמרק זה לא חשוב בכלל שלביטקוין בצורה דומה יש ערך בו מאמינים המשקיעים ולכן הוא שימושי עבורם באותה מידה.

מנהל הבנק הלאומי הדני Hugo Frey Jensen  אמר, שלביטקוין אין ערך והוא יכול לעלות וליפול בחדות בפתאומיות. תכונה חשובה במטבע היא היציבות שלו וכוח קניה, שלא משתנה בצורה משמעותית מיום ליום כלדקמן: 

Bitcoin is a virtual currency without any value anchor and hence it may rise sharply or fall very suddenly. A core property of money is that its value is stable so that its purchasing power does not change markedly from day to day
 
ראוי לציין, שמנהל הבנק מתעלם ממערכות המאפשרות המרת מטבעות רגילים לביטקוין וממערכות תשלומים, לגביהם התנודתיות בכלל לא רלוונטית.
 
הבנק המרכזי הדני צרף לפרסום את התרשים להלן המתייחס לנתונים החל משנת 2012:

תרשים ביטקוין
ראוי להזכיר, שהרשות הפיננסית בדנמרק כבר פרסמה בעבר הצהרה בה היא דוחה את הביטקוין כמטבע והודיעה שהיא לא תפעיל עליו רגולציה. כל זאת, במיוחד לנוכח מיליון הדולרים, שנגנבו בפריצה לאתר ביטקוין בדנמרק בנובמבר 2013 כפי שדיווחנו - כאן.

Ersek Hikmet מנכ"ל Western Union שחרר היום גם הוא הודעת ביקורת והתקפה על הביטקוין. אולם, זו ביקורת עיניינית ונוקבת ביותר אך לא בצורה בוטה ומעליבה כמו הודעת הבנק הדני.



 
 
Bookmark and Share