Telecom News - סיפור מדהים על סטודנט גרמני שהמציא את כספומט הביטקוין הראשון בעולם

סיפור מדהים על סטודנט גרמני שהמציא את כספומט הביטקוין הראשון בעולם

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> סיפור מדהים על סטודנט גרמני שהמציא את כספומט הביטקוין הראשון בעולם
סיפור מדהים על הסטודנט הגרמני שהמציא את כספומט הביטקוין הראשון בעולם
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.14, 18:36

הסטודנט המציא והציב את כספומט הביטקוין ביולי 2012, יותר משנה לפני שהחברות Robocoin ו-Lamassu החלו לשווק כספומטים לביטקוין. תמונת הכספומט הפועל גם כיום בתחתית הכתבה, כמו גם צילום "הקופונים" שלו.

במסגרת פרויקט לימודים בתחום האומנות והעיצוב באוניברסיטת Bauhaus בעיר Weimar בגרמניה בשנת 2012, עיצב עפ"י Coindesk הסטודנט Max Albrecht כספומט ביטקוין, שהמיר מטבעות של 1 יורו לביטקוין. (הכספומט פועל עד היום, פירוט להלן).

הגרסה ה-Low-tech נבנתה בתקציב של 150 יורו (ערך של 200 דולרים היום). הכספומט לא תוכנן במסגרת של קורס היי-טק/מחשבים/עסקים, אלא תוכנן במסגרת קורס אומנות/עיצוב.

כדי ליצור את הכספומט, קנה Albrecht כספומט רגיל יד-שנייה במחיר של 80 יורו (100 דולרים). הוא הדפיס מפתחות פרטיים וקישורים לארנקים פרטיים אונליין. שם את פתקי הנייר "קופונים" בקופסאות קרטון והכניס אותן לתוך הכספומט.

מה שהלקוח היה צריך לעשות, זה להכניס מטבע של יורו כדי לקבל קבלה על ערך הביטקוין שלו, שאוחסן ב-.easywallet.com על הקבלה היה גם הסבר מה לעשות עם הלינק, כך שקונים חדשים יכירו את טרנזקציות הביטקוין.

הוא יצר את הכספומט, לאחר שבמסגרת לימודי האומנות ב-Bauhaus, הייתה אחת מהמשימות לבנות התקן בנושא "הכל זורם".

במסגרת הקורס נערך סיור של הסטודנטים ביוון בעת שסבלה ממשבר פינסי חריף ובזמן זה היורו לא היה יציב כל כך. אז הוא הגיע לרעיון של כספומט ביטקוין, כפי שכתב:
The instability of the euro was part of my inspiration at the time. I thought it would be nice to have an artwork that could address the fact that we have a currency in Europe which is dwindling


בשעה שהיורו נחלש ב-2012 הגיע הביטקוין לערך של 9 דולרים ואנשים החלו לשמוע על המטבע הקריפטוגרפי הזה. אולם, לא היו מקומות רבים שניתן היה להשתמש בו. לכן, Albrecht הוסיף תכונה להתקן, כך שיאפשר למשתמשים לשלוח את הביטקוין שרכשו (באמצעות היורו שלהם) לארגון WikiLeaks. בעת ההיא חסמו מאסטרקארד ו-PayPal את האפשרות לתרום לוויקיליקס, וכך הביטקוין היה חלופה למשלוח תרומות לארגון זה.

בעת הצבת הכספומט באוניברסיטת Bauhaus, החליפו 30 אנשים יורו בביטקוין. אולם, זה שימש אז יותר כהצהרה לעולם ולאו דווקא כפתרון שימושי להפיכת מטבעות רגילים לביטקוין. Albrecht כתב:
 
My favourite story about the art project is from a friend of mine who told me, ‘your artwork works because last night I had to explain to some dude in a bar at 3am what the f*** is bitcoin

הכספומט המקורי הזה נמצא עדיין ב-Weimer.  מאחר שכרגע Albrecht גר בציריך ועובד באוניברסיטה לאמנויות של ציריך, הוא ממשיך לספק לכספומט ביטקוין, שהוא קונה בשוויץ, והחבר שלו Killian Ullmann ממלא באופן ידני את  הניירת בכספומט בגרמניה.

Albrecht דווקא אוהב את הפשטות והחידוש בכספומט שלו כדלקמן:
 
I really like this low-tech version of [an ATM] because this can go on forever. It’s not hackable and it doesn’t need electricity
 
הוא מתכוון להתקין גרסה שלו גם בציריך, לנוכח תמיכת קהילת הביטקוין שם במיזם הזה. הוא כתב, שהוא יטמיע קודי QR וארנקי נייר במקום ה"קופונים", שנעשה בהם שימוש מ-2012.

Albrecht יודע, שהכספומט שלו אינו בר השוואה לפתרונות המתקדמים היום, ביניהם הכספומטים של Robocoin המחליפים ביטקוין בכסף רגיל וכסף רגיל בביטקוין, והכספומטים של Lamassu הממירים רק מטבעות רגילים לביטקוין. כספומט של Lamassu הוצב בציריך, היכן ב-Albrecht גר כעת. אולם, הוא חושב, שההמצאה שלו ראויה להיקרא "כספומט הביטקוין הראשון בעולם", כי הוא הציב כזה ביולי 2012, שנה ו-3 חודשים לפני ש-Robocoin הציבה את הכספומט שלה, שכינתה אותו "הראשון בעולם" בוונקובר בסוף אוקטובר 2013 כפי שדיווחנו – כאן.

אכן, זהו פרק היסטורי בהתפתחות הביטקוין וראוי, איפוא, לתת לממציא הגרמני את התואר הזה.
כספומט הביטקוין הראשון באמת
הקופונים



 
 
Bookmark and Share