Telecom News - העברת מידע במהירות האור: אינטל חושפת העברת 1.6 טרה ביט לשנייה

העברת מידע במהירות האור: אינטל חושפת העברת 1.6 טרה ביט לשנייה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> העברת מידע במהירות האור: אינטל חושפת העברת 1.6 טרה ביט לשנייה
העברת מידע במהירות האור: אינטל חושפת העברת  1.6 טרה ביט לשנייה
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.14, 21:40לוגו אינטל
 
טכנולוגיית Silicon photonics המשתמשת בתקשורת אופטית ברכיב סיליקון, וכבלים חדשים המכונים MXC המכילים 64 סיבים אופטיים, מאפשרים העברת כמויות גדולות של נתונים במהירות רבה.
 
מה דעתכם על הורדת סרט HD באורך שעתיים (כ-4 גיגה בייט) בתוך פחות מ-2 שניות? זה החזון שאליו שואפת אינטל, שחשפה השבוע את טכנולוגיית Silicon photonics המאפשרת העברת מידע במהירות שיא.
 
אינטל משלבת את טכנולוגיית Silicon photonics בכבלים אופטיים המכונים MXC המצויים במרכזי נתונים. כבלים אלו מכילים עד 64 סיבים אופטיים ויכולים להעביר נתונים בקצב נטו של עד 1.6 טרה ביט לשנייה. הכבלים יכולים להיפרש על-פני 300 מטר בין שרתים או ציוד אחר המשמש במרכזי נתונים. את הטכנולוגיה הזו ניתן יהיה להתאים אחר-כך גם למוצרי צריכה אלקטרוניים.
 
טכנולוגיה זו תסייע להעביר כמויות מידע גדולות מהאינטרנט – מדיה או יישומים במהירות גבוהה בהרבה מזו האפשרית כיום. לדוגמה, כבל MXC אחד יכול להעביר 1.6 טרה ביט לשנייה - 64 סיבים בקצב של 25 גיגה כל אחד או 1,000,000,000,000 ביט לשנייה. במהירות כזו, ניתן למשל להוריד סרט באיכות HD שאורכו שעתיים (ומשקל הקובץ שלו כ-4 גיגה בייט) בתוך פחות משתי שניות.

עם 2.5 קווינטיליון (1 ואחריו 18 אפסים) בייט של נתונים הנוצרים מדי יום בעולם, אין חולק על כך, שנצטרך את רוחב הפס המוגדל, שכבלי MXC יוכלו לספק במרכזי הנתונים של המאה ה-21. גם מעבר לרוחב הפס המוגדל, כבלים אלה ניחנים במספר יתרונות על פני מחברים אופטיים קיימים. במחבר MXC יש פחות חלקים, הוא קטן ועמיד יותר, באפשרותו לתמוך ב-64 סיבים ויש לו עיצוב עדשה מיוחד המאפשר עמידות באבק של עד פי 10 מהקיים.
 
כבר כיום מאפשרת אינטל קצב העברת נתונים מהיר במיוחד באמצעות טכנולוגיית Thunderbolt. טכנולוגיה זו מחברת בין מחשבים וציוד היקפי כמו דיסקים חיצוניים במהירויות גבוהות בהרבה מאשר טכנולוגיית USB 3.0. ניתן למצוא שקעי Thunderbolt במחשבי מקינטוש ובמחשבי PC נבחרים עם מערכת הפעלה חלונות. הגרסה החדשה - Thunderbolt 2 - מעבירה נתונים בקצב של 20 גיגה ביט לשנייה.
 
מריו פניצ'יה (Paniccia), מנכ"ל פעילות ה-Silicon Photonics באינטל: "אינטל בוחנת כעת דרכים להגברת המהירות של Thunderbolt, אך בפועל החברה יכולה לפתח ולפרוס כבל מהיר אף יותר למחשבי PC המבוסס על טכנולוגיית silicon photonics, המשלבת תקשורת באמצעות אור בתוך רכיבי סיליקון".

בתמונה מריו פניצ'ה מאינטל, עם כבל MXC (הירוק):
מריו פיניצ'ה

המחבר הדק יכול להעביר נתונים במהירות של עד 25 גיגה ביט לשנייה לכל סיב בכבל, ובסה"כ עד 50 גיגה ביט לשנייה ב-2 הסיבים, שלדברי פניצ'יה, היא מהירות מספקת למוצרי צריכה אלקטרוניים.
 
מחברי MXC המשולבים עם טכנולוגיית Silicon Photonics יאפשרו לקדם חדשנות במרכזי נתונים. כך למשל חברת פוג'יטסו הציגה לאחרונה קופסת הרחבה המגדילה את קיבולת האחסון ומוסיפה מאיצי מעבד בשרתי 1U שלה. בספטמבר האחרון הציגה אינטל ארכיטקטורת מדף חדשה למרכזי נתונים המכונה RSA שבשילוב עם כבלי MXC וטכנולוגיית silicon photonics תאפשר ארכיטקטורת שרת חדשה לחלוטין המשפרת את הביצועים ומפחיתה עלויות. בחודשים הקרובים מתכוונת אינטל להכריז ולהדגים יכולות נוספות סביב השימוש ב-MXC ו-Silicon Photonics.
 
למידע נוסף:
https://www-ssl.intel.com/content/www/us/en/research/intel-labs-silicon-photonics-research.html
 



 
 
Bookmark and Share