Telecom News - מה משקיעים מחפשים בסטארטאפים? המבט של המשקיעים חד כתער

מה משקיעים מחפשים בסטארטאפים? המבט של המשקיעים חד כתער

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מה משקיעים מחפשים בסטארטאפים? המבט של המשקיעים חד כתער
מה משקיעים מחפשים בסטארטאפים? המבט של המשקיעים חד כתער
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.14, 18:30הרצאה של חיות יוגב
 
בסיכום אירוע משקיעים של Gaia ,ERB , דורון סוכנות לביטוח, עלתה התובנה, שרוב הסטארטאפים לא מממשים את הפוטנציאל שלהם כתוצאה מחוסר הכרות טוטאלי עם הקסם הנקרא שיווק. אנג'ל משקיע בחברה אחת מתוך 72 שהוא רואה.
 
באירוע, שהתקיים ביום 18.3.14, נכחו לקוחות של ERB, דורון סוכנות לביטוח ו-Gaia-VSM. המשקיעים, שנכחו והרצו באירוע: אביחי ניסנבאום, עמוס טלמור, אייל בינו. בקהל נכחו משקיעים נוספים (כגון מיקי ברונפלד). כן הרצתה חיות יוגב על שיווק סטארטאפ לשוק הבינלאומי.
 
סיכום ההרצאה של אביחי ניסנבאום:
  • אנחנו רוצים לעבוד עם אנשים, שיהיה לנו כיף לעבוד איתם.
  • זה שהשוק שלכם שווה מאה מיליארד דולרים זה לא אומר, שתכבוש את כל השוק. זה לא עושה עלינו כל רושם.
  • אנחנו רוצים להוריד את הסיכון של ה-Team. זה 50% מההחלטה מבחינתנו.
  • Distribution is the key.
  • ה-Timing גם קריטי. יש משקיעים האוהבים להיות Ahead of the curve ויש כאלה שלא.
  • רוב המשקיעים ב-Early stage רוצים 25% Equity בחברה.
  • יש 2 סיבות לכך, שמשקיעים לוקחים Equity גבוה: 1. הם גרידים 2. הם רואים את ה-Risk כגבוה והם מצפים, שידרשו השקעות נוספות בהמשך.
  • בשנים הראשונות של המוצר אתם רוצים להוכיח, שיש Fit למוצר שלכם בשוק. זה Quest ואתם צריכים להיות גמישים, מהירים ו-Agile. זה שלב ה-Seed.
  • ב-Seed אנחנו מהמרים על הצוות, על המוצר ועל ה-Fit, ב-Round A רוצים לראות מוצר ולקוחות.
  • The main thing is to keep the main thing the main thing.
 
סיכום הרצאה עמוס טלמור:
  • אם אתה יכול לראות 2-3 צעדים קדימה אתה כנראה תצליח.
  • בכל החברות אני נכנס כאנג'ל. אנג'ל נכנס בשלב ה-Seed, מאוד מאוד מוקדם. לא תמיד הוא מבין את החברה, בדרך כלל משקיעים את הכסף כשיש להם יכולת To contribute.
  • מי המשקיעים? חברים שהצליחו בחייהם.
  • אני אנג'ל, שעובד בשת"פ עם גופי השקעות.
  • המטרה היא להדריך את החברה גם כשיש לה Assets והיא רוצה לגייס מימון נוסף. תכניסו אנג'לים כשהם "כסף חכם".
  • שלבי ההשקה: Pre screening, Screening, Du-diligence, Investment presentation, Follow up, Discussion and Meeting, Closing.
  • התהליך עם האנג'לים פחות מסובך מאשר בקרנות.
  • יש יחס של 1 ל-72. אנג'לים משקיעים בחברה אחת מכל 72 שהם רואים.
 
סיכום הרצאה אייל בינו:
  • צריך לדעת להגיע נכון לניו יורק, זה יחסוך הרבה כסף.
  • אני בא מ- Community management. יש יותר Seed fund בניו יורק מאשר בסיליקון ואלי.
  • למשקיעים בניו יורק אין קשר ל- Start up Nation ולכן הם מפסידים חברות.
  • הם פתחו את WIN, שיכול לעשות קידום לחברות לפני Round A. הפכו משקיעים למנטורים.
  • יצרו את Hands On support Acceletant בניו יורק.
  • כעת זה הזמן הטוב ביותר להשקיע ב- Start up Nation
  • חשוב, שתהיה יכולת לבנות Value.
  • טיפים לחברות המחפשות השקעה:
    • לעשות מוצרים המייצרים Value
    • Having a big market opportunity
    • Developing key relationship
    • Big time exaction = Team
 חיות יוגב
סיכום הרצאה חיות יוגב:
  • הסטארט אפים הישראלים הם המחצב הגדול ביותר של המדינה, יותר מכל גז.
  • רובם לא ממשים את הפוטנציאל שלהם כתוצאה מחוסר הכרות טוטאלי עם הקסם שנקרא שיווק.
  • שיווק משמעותו לראות את הדברים מהעיניים של הלקוח. הכסף, שאנחנו מחפשים, נמצא אצלו בכיס.
  • השאלה היא איפה השוק ביחס למוצר שלנו.
  • אנחנו צריכים לענות על 4 שאלות:
    • צריך להבין איך מגדירים את המוצר - איך נראה המוצר בעיניים של הלקוח.
    • מי הלקוח הבשל ביותר לאמץ ולהפיץ את הטכנולוגיה שלנו.
    • איך להגדיר את הקטגוריה ולהוביל אותה.
    • מה הערך, מה הדרייבר שיניע אותם לרכוש את המוצר.
  • הדרך היחידה לענות על השאלות היא לעשות מחקר רציני. 
הדרך להצלחה
תמונה מהאירוע



 
 
Bookmark and Share