Telecom News - הושקה "הקפסולה" - האקסלרטור ברוח מהפכנית וצעירה של נתניה

הושקה "הקפסולה" - האקסלרטור ברוח מהפכנית וצעירה של נתניה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הושקה "הקפסולה" - האקסלרטור ברוח מהפכנית וצעירה של נתניה
בטקס רב רושם חנכה מרים פיירברג איכר, ראש העיר נתניה, את "הקפסולה", מרכז היזמות ומרחב העבודה ליזמים צעירים בנתניה, אותו החלה לנהל מאריתו קבדה (בתמונה) המביאה רוח חדשה, צעירה, מהפכנית ורעננה לעיר נתניה ולקהילת ההיי-טק הקיימת בה.
מאת: אבי וייס, 6.4.14. 23:30מאריתו קבדה

"הקפסולה" - האקסלרטור החדש בגוון שונה, צעיר, מהפכני ותוסס, ביוזמת ראש העיר נתניה (מרים פיירברג איכר), בניהולה השל מאריתו קבדה (בתמונה), מנהלת המחלקה לצעירים בעיריית נתניה, יצא הערב לדרך בטקס רב רושם, שנערך במתקן החדש, שהוא חלק ממתחם "הגג", הבית לצעירים בנתניה, ממש במרכז נתניה.

באקסלרטור יש כבר 4 סטארטאפים בשלבי הרצת המקום ובקרוב ייכנסו אליו עוד סטארטאפים. בנוסף, המקום יתפתח בצורה שונה מאקסלרטורים אחרים, שכן יש בנתניה דגש רב על יזמות בתחום היצירה: אמנות, מוזיקה, פעילות חברתיים וכיו"ב, בצד נושאים חדשניים מעולם ההיי-טק. "הקפסולה" הוקם תחת הסלוגן: "מרחב לאנשים ורעיונות". המרחב כולל את "המעבדה", "המבחנה" ו"המרקחה", שנמצאים במבנה "הגג" של הצעירים בנתניה. 

מאריתו קבדה, מנהלת המחלקה לצעירים, עיריית נתניה: "אך לא מזמן חנכנו את המרכז לצעירים והיום ראש העיר נתניה תשיק את הקפסולה. זו יוזמה שלה לבנות חממה ליזמים הרוצים לייצר עולם טוב יותר מבחינה חברתית, כלכלית וטכנולוגית. זה מרחב של אנשים ורעיונות. זה מהווה עבורנו כלי קיבול קטן שבו נפתח רעיונות בכל נושא. 

בנינו במרכז העיר מתחם סגור, מודרני, מרחב של קסם, שמפעיל אנשים ורעיונות. המטרה היתה להיות אבן שואבת ל- ecosystem עירוני מקיף. נציג כאן 4 יזמים צעירים שיצאו מנתניה, שאנו נוכל ללמוד מהם לאן אנו הולכים ומה אנו רוצים לבנות כאן. הדבר החשוב ביותר: היזמת הראשונה שלנו היא ראש העיר, שהיא היוזמת של המקום ובלעדיה זה לא היה קם".
מרים פיירברג איכר
מרים פיירברג איכר, ראש העיר נתניה: "לקחתי מבנה מוזנח והפכתי אותו לפנינה. כל תושבי העיר יכולים להתברך במה שיש כאן, אבל זו רק התחלה. אני רואה בעיני רוחי מקום שוקק חיים סביב השעון. המקום הזה מלא אנרגיה, שאפשר לחוש אותה באוויר. רבים תרמו להקמת המקום, בראשם חברת טמפו ומכללת אורט וגופים רבים נוספים וחשובים. 

אנו יוצרים כאן רוח רעננה וצעירה בעיר. שמנו את הצעירים בראש דאגתנו, החל מתחום הדיור וכלה בתעסוקה. לכן, אנו מטפחים מקומות תעסוקה חדשים - מקומיים. 

לפני כחצי שנה התחלנו עם המבנה לצעירים וכעת אנו עוברים לשלב השני של התכנית שלי, של שילוב הסטארטאפיסטים במבנה. ה'האב' שבנינו ייתן להם מרחב עבודה מקצועי עם תמיכה מקיפה. כך, אנו מתאימים את עצמנו לעולם המהיר והצעיר שמתפתח סביבנו. 

אנו נעודד חדשנות גם במערכות החינוך שלנו. נשנה את תהליכי הלמידה הפרונטלית ושינון חומר. אנו במרכזה של מהפכה במערכות החינוך שלנו. אנו מכניסים 'מעבדות חדשנות' לרשת החינוך, עם יזמות כמרכז עשייה במערכת החינוך כבר בגילאים הצעירים. לכן, אנו רוצים לשמר את המוחות הצעירים אצלנו, גם אחרי שהם מסיימים לימודים. 

בעתיד הקרוב יוקם כאן סטודיו של יצירה לאמנים צעירים, נפתח מרכז מוזיקלי בניהולו של יוני רואה, נבנה מעבדה להדפסת תלת-ממד ויש לנו עוד תוכניות בתכנון. כך, שאנו ניתן למקום הזה יכולת עדכנית, שתענה לכל הצרכים והיכולות של הצעירים שלנו". 

באירוע הציגו את המיזמים שלהם: ניב פועל – מייסד וסמנכ"ל קריאייטב – שרוטונים (מיזם יצירה ויוצרים ביוטיוב עבור מפרסמים, עם מעל ל- 100 מיליון צפיות באינטרנט), שיר נוסצקי – יזמית חברתית וממובילות המהפכה החברתית ו"מחאת האוהלים", עוסקת כיום בפרסום ושיווק בעולם המדיה החדשה, איתי שיף – יזם תרבות, אומן יוצר ומייסד להקת "בית הבובות". זאת, כדי להדגים את הרב-גווניות ביזמות המתפתחות בנתניה, עם "חשיבה מחוץ לקופסה" בתחום היזמות החברתית. 

תמונות מהאירוע: (מימין): מאריתו קבדה עם מרים פיירברג איכר (ראש העיר נתניה), שיר נוסצקי ומאריתו קבדה מנהלת את הטכס. 
טכס הקפסולה בנתניה
טכס הקפסולה בנתניה
טכס הקפסולה בנתניה
הצמד מנתניה



 
 
Bookmark and Share