Telecom News - רשמי ביקור במוזיאון לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה

רשמי ביקור במוזיאון לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> רשמי ביקור במוזיאון לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה
רשמי ביקור במוזיאון לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה
מאת: מיקי ברקאי,  22:30, 17.4.2014מיקי ברקאי

פרופ' נועם למשטרייך- לטר דיקן ביה"ס לתקשורת כתב מאמר ב-1972, בו צפה את הטלוויזיה האינטראקטיבית והציע מסך מגע. הוא לא הוציא פטנט על כך, אחרת היה רוכש מכספי התמלוגים את המרכז הבינתחומי כולו...
 
מוזיאון לתקשורת הוקם לאחרונה במרכז הבינתחומי בהרצליה. בקרתי בו בחול המועד, ואספר מעט על רשמי מהביקור. המרכז הבינתחומי נמצא בבסיס נ"מ לשעבר, עם מדשאות ועצי איקליפטוס וברוש ענקיים. האוירה הנעימה מלווה את המבקר עם כניסתו למתחם.

בעברית, משמשת המילה תקשורת בשתי משמעויות (לפחות): מדיה, שהיא תהליכים של הפצת מידע, וגם טכנולוגיה, שהיא הכלים ההנדסיים, או "הצינורות", בהם מועבר המידע. מוזיאון התקשורת מייצג את שתי המשמעויות.

בתוך בנין בית הספר לתקשורת הוקמה תצוגה של 13 נושאים, חלקם מיוצגים בתצוגת קיר, חלקם בחדרים המוקדשים לתהליכים. את הבאים מקדם מכבש דפוס, שרכש משה מונטיפיורי בשנת 1843 עבור דפוס ישראל ב"ק, ודוגמאות לראשית ימי הדפוס, ובהמשך פינה המוקדשת למילה הכתובה. אם היה חשש, שהתקשורת האלקטרונית (רדיו, טלוויזיה) תחליף את המילה הכתובה, בא האינטרנט וחידש ימיה (אך לא כקדם, אלא בצורות חדשות- דואר אלקטרוני, טוויטר ועוד). חלק התצוגה המוקדש לרדיו כולל מקלטים בני 100 שנה, רמקולים מקושטים, רדיו טרנזיסטור מהראשונים, אולפני שידור פעילים ועוד. אחד האולפנים משמש את תחנת השידור של המרכז בתדר 106.2FM.
תמונת המוזיאון
תמונת המוזיאון 2
תמונה 3 תמונה 4
מכבש דפוס מקלט הרדיו של לי דה פורסט (ממציא שפופרת הריק)
 
גם הטלוויזיה אינה מקופחת, מצאתי ענין במקלט משנות השלושים ובאולפן שידור משוכלל.

חדר החדשות מייצג את עבודת העיתונאים- כל אחד יכול להתנסות בקבלת מידע מרשתות בינלאומיות כגון רויטרס, ובעיבוד המידע לשפה ולצרכים של קהל הקוראים, המאזינים או הצופים. תצוגות מעזבונו של שלום רוזנפלד ממחישות את עבודתו כעיתונאי וכעורך עיתון.

בפינת הקולנוע צילומים נוסטלגיים של בתי קולנוע, שבחלקם היו ואינם, מכשיר הקרנת סרטים, מצלמות ראינוע ועוד.

בפינת הבולאות התצוגה כוללת בולים מייצגים עבור כל שנה מתוך חמישים השנים הראשונות של מדינת ישראל, כל בול מתחום אחר.

תוך כדי הביקור פגשתי לשיחה את דיקן בית הספר לתקשורת, פרופ' נועם למשטרייך- לטר. בצד השיחה המענינת על בית הספר ועל המוזיאון לתקשורת, מתברר כי הפרופ' הנכבד כתב מאמר בשנת 1972, בו צפה את הטלוויזיה האינטראקטיבית, והציע מסך מגע כדי לאפשר לצופה הטלוויזיה לתקשר עם מוקד. שאלתי, והתברר לי שנועם לא הוציא פטנט על כך, אחרת היה רוכש אולי מכספי התמלוגים את המרכז הבינתחומי כולו...

אני ממליץ על ביקור מהנה לכל המשפחה.

מאתמיקי ברקאי, יועץ מערכות תקשורת, אפריל 2014.
m@barkaicom.co.il
www.barkaicom.co.il
 



 
 
Bookmark and Share