Telecom News - הייטק באום אל פאחם

הייטק באום אל פאחם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הייטק באום אל פאחם
הייטק באום אל פאחם
מאת: חיים חביב, 1.5.14, 16:20הייטק באום אל פאחם

120 תלמידי תיכון ערבים ישתתפו ב-3.5.14 בתחרות האקתון שתתקיים בעיר.

בשבת הקרובה (3.5.14) יתקיים לראשונה באום אל פאחם מרתון טכנולוגי לתלמידי תיכון. למעלה מ-120 צעירים כבר נרשמו לאירוע, שיתקיים ביוזמת ארגון צופן וחברת ההיי-טק TOMODO.

האקתון (חיבור של המילים hackers ו-Marathon), הוא אירוע מוכר לכל היי-טקיסט. הוא מכנס לפרק זמן קצר קבוצה של אנשים יצירתיים ובעלי אופי יזמי על מנת לגבש רעיון חדש ולפתחו לרמת מוצר ראשוני או בטא. בתקופה האחרונה התנהלו האקתונים לא מעטים בארץ ובעולם. אבל הפעם יתקיים האירוע לראשונה בעיר הערבית אום אל פאחם ביוזמה משותפת של צעירים ערבים בעלי רקע בענף ההיי-טק.

באירוע האקתון ייטלו הפעם חלק תלמידים מצטיינים ממספר בתי ספר טכנולוגים במשולש. ההאקתון יימשך כ-7 שעות ובמהלכו ילוו התלמידים ע"י אנשי היי-טק, ערבים ויהודים, שישמשו "מנטורים" והתנדבו לתמוך במתמודדים לאורך האירוע וגם בעת ההצגה לשופטים. בין המנטורים מהנדסים מהחברות TOMODO ,E4d ,iceSCRM ועוד.

קבוצת שופטים של יזמים ואנשי הייטק, יהודים וערבים, תבחר את הקבוצה המנצחת. בין השופטים: פרופ' ניב אחיטוב, דיקן בי"ס ללימודי היי-טק במרכז ללימודים אקדמיים ומייסד המכון לחקר האינטרט, ד"ר אסמאא ג'אניים, יועצת ומרצה בתחום טכנולוגית מידע ותקשורת במכללת אל קאסמי, מחמוד נאסר, מהנדס תוכנה בגוגל ועוד. למנצחים יוענקו מחשבים ניידים וטאבלטים.

פרויקט קידום ההיי-טק במשולש הוא תוצר שיתוף פעולה של ארגון "צופן", שפועל לקדם שילוב צעירים ערבים אקדמאים בהיי-טק בישראל ומרכז אינג'ז, שפועל לקידום שלטון מקומי ערבי בישראל. הפרויקט ממומן ברובו ע"י האיחוד האירופי במסגרת תכנית "שותפות לשלום", הקרן החדשה לישראל, הפדרציה היהודית של סן פרנסיסקו וקרן פורטלנד ואח'.



 
 
Bookmark and Share