Telecom News - רוב הבריטים לא מבינים מה זה ביטקוין ולא רוצים בו. מה זה אומר לגבי ישראל?

רוב הבריטים לא מבינים מה זה ביטקוין ולא רוצים בו. מה זה אומר לגבי ישראל?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> רוב הבריטים לא מבינים מה זה ביטקוין ולא רוצים בו. מה זה אומר לגבי ישראל?
רוב הבריטים לא מבינים מה זה ביטקוין ולא רוצים אותו. מה זה אומר לגבי ישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 6.5.14, 22:18

הממצאים של  הסקר, שנערך בבריטניה בפברואר 2014, לא מחמיאים בלשון המעטה ביחס לביטקוין. המסקנות יכולות להתאים גם לארץ, ודורשות פעולות נמרצות מטעם שגרירות הביטקוין וחברי קהילת הביטקוין.

אתר cryptocoinsnews מדווח היום, שב-26-27 בפברואר 2014 ערכה חברת YouGov עבור חברת Venda סקר בבריטניה בקרב מדגם מייצג של  2,052 בוגרים מעל גיל 18. הסקר נערך אונליין (כלומר, בקרב בוגרים המשתמשים במחשב). הסקר גילה ממצאים לא מחמיאים בלשון המעטה ביחס לביטקוין.

71% מהבריטים שהשתתפו בסקר העדיפו שלא תהיה בכלל אופציה של שימוש בביטקוין ברשת. זאת, בניגוד לדו"ח שפורסם לאחרונה ומצא, שטרנזקציות הביטקוין הגלובליות גדלו פי 10 בשנה האחרונה והגיעו לממוצע של 69 מיליון דולרים ליום בפברואר 2014. כלומר, הביטקוין הפך לאופציה במסחר, שאי אפשר להתעלם ממנה. אז למה 71% מהבריטים לא רוצים את האופציה הזו? הממצאים הם מעניינים. להלן כמה מהם:

43% טענו שאין להם אמון במטבע. אך גם 43% טענו שהם לא מבינים איך הביטקוין עובד. יתכן, שהממצא השני מסביר את הממצא הראשון.

היעדר ההבנה היה נפוץ יותר אצל נשים (49%) לעומת גברים  (36%).

24% מהנשאלים הצהירו, שהם אינם רוצים להשתמש בביטקוין עקב התנודתיות שלו והשפעתה על ערכו. הם חשו, שהתשלום בביטקוין עלול להיות יקר יותר בשל כך.

8% חשבו שהביטקוין הוא מטבע לכל דבר וצריך להיות זמין.

6% אהבו את האפשרות לקנות מוצרים בצורה אנונימית.

5% אמרו שהם ירצו להשתמש בביטקוין רק אם הסוחרים יתנו הנחות בשל כך.

5% אמרו שירצו להשתמש בביטקוין אם פירושו של דבר שהוא יבוא במקום מזומן.

המחקר הזה מראה ממצאים מאד לא נוחים לקהילת הביטקוין. כי מסתבר, שהבריטים לא ממש "מתים" על הביטקוין: הם לא מבינים אותו, לא צריכים אותו, ולא רוצים אותו.

יכול להיות שהמספרים לא מדויקים. אולם, ב גלל שהסקר נערך רק בקרב אלה המשתמשים באינטרנט, הרי יש גם פלח אוכלוסיה שאינו משתמש במחשב וגם לו יש השפעה על פוליטיקאים ועל אורחות החיים בבריטניה. כלומר, נושא הביטקוין מרוחק מאד מהציבור הבריטי.

מה הפיתרון?  התשובה: חינוך.

וכאן טמון אתגר לקהילת הביטקוין הישראלית. למרות שהסקר נערך בבריטניה (ראוי לערוך סקר כזה גם בארץ), ניתן לשער, שחלק די גדול מהאוכלוסייה בארץ לא מבין את הביטקוין וחוסר ההבנה משליך על כל השאר. הפעולה החשובה ביותר למען  קידום הביטקוין בארץ היא חינוך הציבור. ראוי שהקהילה תגביר את המאמצים החינוכיים הללו לא רק בפעולות בשגרירות הביטקוין בתל אביב או בכנסים מקצועיים לקהילת ההייטק, אלא גם בפעולות רחבות היקף בקרב תלמידים, דור העתיד לשימוש במטבע הקריפטוגרפי, ובקרב מגזרים שאינם קשורים לתחום הטכנולוגיות.

 

סקר אונליין



 
 
Bookmark and Share