Telecom News - התאומים Winklevoss יצטרכו להחליט: או ביטקוין או קרן מסחר בביטקוין

התאומים Winklevoss יצטרכו להחליט: או ביטקוין או קרן מסחר בביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> התאומים Winklevoss יצטרכו להחליט: או ביטקוין או קרן מסחר בביטקוין
התאומים Winklevoss יצטרכו להחליט: או ביטקוין או קרן מסחר בביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 9.5.14, 22:54

התאומים Winklevoss יצטרכו ל"השליך" כנראה את כל הביטקוין שלהם בגלל קרן המסחר שהם יוזמים. ה-SEC בארה"ב לא יסכים, ככל הנראה, שהתאומים ישלטו על נתח משמעותי מהביטקוין העולמי בה בעת שהם ישלטו גם בקרן מסחר לביטקוין בנאסד"ק.

כפי שעדכנו – כאן, קרן המסחר בביטקוין ה-Bitcoin ETF – Excahnge Traded Fund של התאומים Winklevoss תיסחר כנראה בנאסד"ק. אולם, אתר equities טוען, שהתאומים יהיו במצב שהם יוכלו לנצל זאת ולדחוק את שוק הביטקוין לפינה. כדי ליצור את ה-ETF הם יידרשו, ככל הנראה, ע"י ה- SEC - Securities and Exchange Commission בארה"ב למכור את מרבית הביטקוין שלהם.

התאומים Winklevoss, שידועים בציבור בעקבות תביעתם נגד מארק צוקרברג ביחס לבעלות על פייסבוק, הם תומכי ביטקוין נלהבים. הם השקיעו בעבר בסטארטאפ הביטקוין BitInstant והצהירו, שהם מחזיקים ב-1% מהביטקוין העולמי, שערכו כעת כ-64 מיליון דולרים.

שליטה על 1% של נכס פיננסי ובו זמנית שליטה על ה-EFT הנסחר באותו הנכס מציגות בעיה חמורה של ניגוד עניינים, שגוף רגולטורי כמו ה-SEC מתעב. מכאן, התאומים יצטרכו למכור את הביטקוין שלהם אם הם רוצים קרן מסחר.

התרחיש שעלול לקרות בעת שליטה בו זמנית כזו:

ה-Bitcoin ETF מופיע בנאסד"ק. הקרן מקבלת זרם של הון בצורה של משקיעים המשלמים בדולרים. התאומים משתמשים בהון כדי לקנות עוד ביטקוין. גם מחיר הביטקוין וגם מחיר ה-ETF עולים, משפיעים זה על זה ומנפחים זה את זה. ברגע שהמחיר יהיה מספיק מנופח, התאומים עלולים לעשות אקזיט ולהפיק רווח.

מקרה דומה היה לפני שנה באותו מצב של שליטה בנכס ושליטה במניות הנכס. המדובר היה בקב' גודלמן זאקס, ששלטה בשוק האלומיניום הפיזי וסחרה במניות הקובעות את עתידו, וניצלה את המצב להשפיע על מחיר האלומיניום ולנפח את מחירו. ה-SEC לא ירשה לתאומים יכולת לעשות מניפולציות דומות על שוק הביטקוין. התאומים יצטרכו להחליט או להשקיע בסטארטאפים של ביטקוין וליצור קרן מסחר בביטקוין או להחזיק בביטקוין שלהם. לאור התהליך הארוך מאד שהם עוברים מול ה-SEC לאישור הקרן, הם כנראה יבחרו באפשרות הראשונה. זה לא אומר שהם זונחים את הביטקוין, אלא שהם יהיו מקושרים אליו בצורה אחרת - יותר מסורתית.

 



 
 
Bookmark and Share