Telecom News - יו"ר קרן ויקימדיה העולמית יגיע לכנס "אקדמיית ויקיפדיה" על עתיד ויקיפדיה

יו"ר קרן ויקימדיה העולמית יגיע לכנס "אקדמיית ויקיפדיה" על עתיד ויקיפדיה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> יו"ר קרן ויקימדיה העולמית יגיע לכנס "אקדמיית ויקיפדיה" על עתיד ויקיפדיה
יו"ר קרן ויקימדיה העולמית יגיע לכנס "אקדמיית ויקיפדיה" על עתידה של ויקיפדיה
מאת: מערכת Telecom News, 22.5.14, 12:10יאן-בארט
 
פאנל מיוחד יעסוק בשאלה האם צריך לאפשר ליח"צנים להציע שירותי כתיבה ועריכה בתשלום של ערכים בוויקיפדיה. זאת, בעקבות תביעה, שהגישה קרן ויקימדיה נגד חברה בארה"ב, שהטתה ערכים בוויקיפדיה ולאור מקרים של ויקיפדים, שהציעו שירותים שכאלה.
 
כנס "אקדמיית ויקיפדיה" יתקיים זו השנה השישית, ב-1.6.14, החל מהשעה 09:30, בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.
 
הרצאת הפתיחה תינתן ע"י יו"ר הוועד המנהל של קרן ויקימדיה,Jan-Bart de Vreede , תושב הולנד ומתנדב ותיק בתנועת ויקימדיה. יאן-בארט דה ורדה נבחר לוועד המנהל ב-2006 ונבחר ב-2013 לעמוד בראשו.  בעשור האחרון הוא עובד ב-Kennisnet Foundation, ארגון הולנדי במימון ציבורי העוסק בשילוב מערכות מידע בחינוך, וגם מעורב בפרויקט Wikiwijs  - יוזמה הולנדית, שמטרתה לעודד מורים לפתח ולשתף משאבים חינוכיים (Open Educational Resources). במסגרת ביקורו בישראל הוא ייפגש עם שר החינוך, הרב שי פירון, ארגוני חינוך ואינטרנט ועם קהילת ויקיפדיה העברית.
 
הרצאת הפתיחה של יאן-בארט תעסוק בעתידה של ויקיפדיה: האם תמשיך ותישאר מאגר הידע הגדול בעולם? האם הירידה במספר המתנדבים הכותבים בפרויקט וצמיחתם של רשתות חברתיות ואתרי תוכן אחרים תשפענה על ויקיפדיה?
 
בתום הרצאת הפתיחה יתקיים פאנל, שידון בכתיבה בתשלום בוויקיפדיה לאור מקרים בחודשים האחרונים בהם התגלה, שחברות עסקיות מציעות שכתוב והטייה של ערכים בוויקיפדיה (במסגרת זו גם הגישה הקרן הבינלאומית תביעה נגד חברת כזו בארה"ב) ולנוכח הצעות המגיעות לכותבים בוויקיפדיה במטרה לכתוב ערכים בתשלום אודות אישיים וחברות. חברי הפאנל ידונו האם יש לאפשר זאת וכיצד ישפיע הדבר על ויקיפדיה כאנציקלופדיה החופשית הגדולה בעולם.
 
אורח בינלאומי נוסף בכנס יהיה פרופ' דיוויד ווינברגר, מנהל מעבדת החדשנות בספרית אוניברסיטת הארוורד, שהרצאתו "העתיד הוא פלטפורמה" תעסוק באיך פרויקטי תוכן כגון ויקיפדיה יכולים להגדיל את ערך המידע על ידי שימושים חדשים ומפתיעים?
 
הכנס מופק ע"י עמותת ויקימדיה ישראל בשיתוף בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.

 לתכנית הכנס: http://www.wikimedia.org.il/events/conf14/program/

השתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום, אך דורשת רישום מראש באתר הכנס:
www.wikimedia.org.il/events/conf14
 
ויקיפדיה
Bookmark and Share