Telecom News - המגזר הערבי מחפש סיפור הצלחה כמודל לחיקוי

המגזר הערבי מחפש סיפור הצלחה כמודל לחיקוי

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> המגזר הערבי מחפש סיפור הצלחה כמודל לחיקוי
המגזר הערבי מחפש סיפור הצלחה כמודל לחיקוי
מאת: חיים חביב, 8.6.14, 16:00מגזר ערבי

הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, דרוזי וצ'רקסי במשרד ראש הממשלה נתונה בעיצומה של פעילות באמצעות קרן ההשקעות אל-בוואדר לעידוד יוזמות כלכליות ולקידום החברה הערבית בישראל לחלק בלתי נפרד מאומת הסטארטאפ הישראלית.

חסמים לא מעטים מונעים כיום מהחברה הערבית ליטול חלק באומת הסטארטאפ הישראלית. ככל הנראה, הציבור הערבי עצמו ואף המשקיעים עצמם ,בארץ ובחו"ל, טרם השתכנעו, שההשקעה כדאית. זאת, בעיקר בהיעדר סיפורי הצלחה עסקיים משמעותיים, שנולדו בחברה הערבית בישראל.

משרד ראש הממשלה, באמצעות הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, דרוזי וצ'רקסי סימנה לעצמה מטרה: להסיר מחסומים אלה ולהפוך יזמים מהמגזר הערבי לחלק בלתי נפרד מאומת הסטארטאפ הישראלית. הצעד הראשון היה בהקמת קרן ההשקעות הפרטית "אל-בוואדר", שמטרתה להשקיע ביזמים וחברות במגזר הערבי.

מדובר בהשקעה בהיקף 177 מיליון ₪, חלקה במימון ממשלתי ישיר של 80 מיליון ₪. כמו כן, סיוע בגיוס מקורות מימון ומשיכת משקיעים חדשים, יהודים, ערבים וזרים. קרן אל-בוואדר החלה בפעילותה בשנת 2010 ועד כה השקיעה למעלה מ-70 מיליון ₪ ב-7 חברות שונות במגזר הערבי.

בסיור, שקיימו השבוע בכירי הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, החשב הכללי  וסגניתו במשרד ראש הממשלה, הם נועדו עם מספר חברות בהן השקיעה קרן אל-בוואדר ואותן היא מלווה. זאת, על מנת לעקוב מקרוב אחר הפעילות להשגת היעדים, שהציבה המדינה בעת הקמת הקרן.

במהלך הסיור נפגש הצוות עם חברת "דאטומייט" - מפתחת תוכנות ייחודיות לענף המדידה, שמצויה בשלב גיוס שלישי. כמו כן, ביקרו ב-3 חברות מעולם האינטרנט בתחום הבריאות, התיירות והבידור.

אימן סייף, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי דרוזי וצ'רקסי במשרד רוה"מ: "מעבר לעובדה, שהצלחת חברות במגזר הערבי תתרום הן לחברה הערבית בישראל והן למדינה, המטרה שלנו היא בעיקר לייצר סיפורי הצלחה בקרב החברה הערבית, שיהוו מודל לחיקוי וידרבנו יזמים אחרים לשאוף גבוה, להאמין שניתן להצליח ולמשוך משקיעים נוספים". 

ד"ר איהאב פרח, שותף מייסד של קרן אל-בוואדר: "החזון שלנו הוא להרחיב את אומת הסטארטאפ ולכלול בה את הקהילה הערבית. יש הרבה אתגרים, כמו למשל הקושי, שמרבית היזמים מעולם לא פתחו חברה או יודעים איך להקים פעילות עסקית בעולם הטכנולוגי. אחת הפעילויות החשובות שעשינו היא רתימת שורה של בכירים במשק הישראלי לטובת החברות, שבהן השקענו כדי לסייע ליזמים החדשים בהקמת ופיתוח החברות".
 



 
 
Bookmark and Share