Telecom News - איך הופכים צעצוע טיפש לקונסולת משחקים מלהיבה בתלת ממד?

איך הופכים צעצוע טיפש לקונסולת משחקים מלהיבה בתלת ממד?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך הופכים צעצוע טיפש לקונסולת משחקים מלהיבה בתלת ממד?
איך הופכים צעצוע טיפש לקונסולת משחקים מלהיבה בתלת ממד?
מאת: אבי וייס, 5.7.14, 19:00יובל נחמדי ודפנה דנון
 
המצאה, שמפותחת במודיעין, מנסה לשנות את עולם משחקי המחשב בתלת-ממד ולספק חוויה חדשה, מהירה, זולה וכיפית, שמשלבת מוצרים מכל סוג של יצרני הצעצועים.
 
"השוק הראשון לפתרון שלנו הוא שוק יצרני הצעצועים. בפעם הראשונה אנו מאפשרים להם לקשר צעצועים למשחקי מחשב", מתאר יובל נחמדי ודפנה דנון, יזמי Wander3D. "בגלל שהפתרון שלנו ממוקד באובייקט אחד, אנו מגיעים לדיוק ויכולת לקשר ישירות צעצועים למשחקי מחשב. למעשה, כל צעצוע, שהמשתמש יחזיק בידו, יכול להפוך לכלי משחק בתלת ממד".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם יובל נחמדי (בתמונה - מימין), מייסד ומנכ"ל ודפנה דנון (בתמונה – משמאל), מייסדת משותפת ומנהלת התוכנה ב-Wander3D, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של הפיכת צעצועים פשוטים לקונסולות משחקים מלהיבה בתלת ממד.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של Wander3D?
תשובה: "לאור הניסיון שלנו בתחום ה-Image Processing החלטנו לפתח ביוזמה שלנו ובמימון עצמי שלנו פתרון העובד שונה מה-Kinect, בעיקר בכך, שהוא מתמקד באובייקט בו מחזיק המשתמש בידו. זה מספק חוויה אחרת, מהירה וטובה יותר לשחקנים.
 
הזיהוי של האובייקט, שיכול להיות מקל, חרב, או כל דבר, הוא גם לגבי מיקומו וגם לגבי הצבעים עליו. המצלמה והמערכת שלנו מזהים את מיקומו של האובייקט במרחב בתלת ממד.
 
כך, אנו בונים Grid מלא כולל שימוש בצבע הקיים על האובייקט ויכולים להתמקד באובייקט בלבד. זאת, בניגוד ל-Kinect הבוחנת את כל גוף האדם כולל את כל הקיים בחדר סביבו".
 
שאלה: מי בכלל צריך את הפתרון הזה?
תשובה: "זה תופס בכל גיל עם דגש לצעירים יותר. כך, כל צעצוע טיפש הופך ברגע אחד לצעצוע חכם. הצעצוע הטיפש ביותר הופך לקונסולת משחק חכמה.
 
ראינו, שמאוד חשובה העובדה, שהמשתמש יכול להחזיק את הצעצוע ביד ויכול להזיז אותו, להפעיל אותו ולהניע אותו במהירות בכל מצב ושזה יהפוך לחלק מצורת המשחק של המשתמש מול המסך. זה מספק חוויית משחק מאוד משמעותית למשתמשים.
 
בנוסף, תוך כדי תהליך הפיתוח למדנו, שחסר במשחק האלמנט של העכבר. זיהינו, שבתנועות מהירות אפשר להשיג אפקטים מרשימים. לכן, הוספנו מנורת LED זעירה בראש הצעצוע או החפץ שהמשתמש מחזיק בידו. ה-LED משנה את הצבע שלו כשהמשתמש לוחץ על כפתור, שהוספנו על הצעצוע. זה מחליף את העכבר ויכול לספק יכולות של עכבר לצעצוע. כך יצרנו מימד נוסף למשחק - יכולת של עכבר תלת ממדי".  
 
שאלה: האם כל צעצוע יכול לכלול את תכונת העכבר התלת ממדי?
תשובה: "בהחלט. אנו יכולים להוסיף את ה-LED על כל צעצוע. העלות של זה היא זניחה לעומת מחיר ייצור הצעצוע.
 
האפקט של זה מדהים. הצעצוע לא רק הופך בידיים של המשתמש לצעצוע אינטראקטיבי אלא הוא הופך לכלי מחשובי, שיכול לבצע מה שעכבר מבצע באינטראקציה עם המחשב, בלי שיש לך עכבר או מקלדת ביד. זה מצוין לשילוב יישומים אינטראקטיביים עם משחקים. יש כאן אין ספור אפשרויות לפיתוח יישומים חדשים".
 
שאלה: באיזה שלב נמצא הפיתוח?
תשובה: "יש לנו פרוטוטיפ העובד על 'חלונות'. כרגע אנו בשלבי פיתוח גרסה לאנדרואיד ואנו גם עובדים על בניית התאמה לטאבלטים.
 
אנו מצויים בדיונים עם מספר חברות צעצועים ומשחקים כדי לצאת, כך אנו מקווים, עוד השנה עם מוצר משותף לשוק".  
 
שאלה: איך אתם מוכרים את המערכת ליצרני הצעצועים והמשחקים?
תשובה: "המודל שלנו בנוי על רעיון ה-Royalties. יצרני הצעצועים ישלמו אחוז מסוים ממכירת הצעצוע, שיש לו את הטכנולוגיה שלנו.
 
מי שרוכש את הצעצוע, מקבל גישה למערכת התוכנה הנמצאת בענן. הצעצוע הוא די טיפש. לכל היותר יש בו LED. כל החוכמה נמצאת בתוכנה, שטוענים על המחשב, שיש בו מצלמה. כל מצלמה טובה לעניין זה. מי שקנה את הצעצוע מקבל כתובת להורדת התוכנה ומקבל ללא תשלום 3 משחקים ראשונים כחלק מהחבילה של רכישת הצעצוע. אחר כך, אם המשתמש מעוניין לשחק במשחקים נוספים, הוא רוכש אותם בפורטל. אנו מבצעים שת"פים עם יצרני משחקי מחשב כדי להתאים אותם לפורטל שלנו וזה יכול להיות ממותג לשם של יצרן הצעצועים".
 
שאלה: אתם נדחפים לשוק המשחקים האינטראקטיביים ב-3D הנשלט ע"י מיקרוסופט וסוני וקצת ע"י כמה שחקנים קטנים. האם זה לא שוק צפוף מדי עבורכם?
תשובה: "ממש לא. הפתרון שלנו לא רק שהוא שונה לגמרי מהשמות שהזכרת, הוא גם מאוד זול. העלות להוסיף את הטכנולוגיה שלנו לצעצועים היא כמה סנטים בודדים. לא צריך ציוד מיוחד ויקר כדי שזה יפעל. זה עובד על כל מסך עם כל מצלמה. החוכמה היא במשחק – באפליקציה ובענן.
 
כל טלוויזיית Smart-TV מתאימה למערכת מהרגע הראשון בלי כל התאמות והשקעות נוספות וניתן להתחיל לשחק בה מיידית.
 
אצלנו, המשתמש לא צריך לרכוש קונסולות משחקים ותוכנות. קונסולת משחק רגילה עולה כ-400 דולרים. אצלנו אין דבר כזה. למשתמשי הקצה אצלנו זה יכול לעלות בין 20 או 30 דולרים, תלוי בצעצוע. חוויית המשתמש שונה לגמרי.
 
אנו מביאים לשוק עולם משחקים אחר. זה הופך כל צעצוע למכשיר חכם, שיש לו חיים בעולם וירטואלי. ככל שתהיינה יותר טלוויזיות חכמות יוכלו לשחק בלי כל בעיה או צורך במחשב ישר על הטלוויזיה. אנו מאמינים, שהגישה הזו תהיה נפוצה בגלל החוויה שלה והמחיר, שהוא פחות מעשירית מקונסולת משחקים הקיימת כיום בשוק.
 
החלק החשוב ביותר במערכת שלנו זו מהירות התגובה. היכולת לעקוב במדויק אחרי התנועות של המשתמש. ביצענו מבחני השוואה מול ה-Kinect ומצאנו, שמערכת שלנו מגיבה פי 5 יותר מהר. זה פרמטר מאוד חשוב לשחקנים הצעירים. זה מספק להם חוויית שימוש אחרת. המשתמש מרגיש, שהמערכת מגיבה מיד לכל תנועה שלו והוא גם לא תלוי במצלמות יקרות. ה-Delay של מערכת ה-Kinect הוא כ-250 מילישניות ואצלנו הוא 50 מילישניות. זה הבדל עצום בחוויית השימוש במשחק".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
תשובה: "אנו בשלבי אפיון הפתרון עבור כמה חברות צעצועים ומקווים לסגור חוזה לפחות עם חברת צעצועים אחת די בקרוב ולצאת לשוק יחד איתה.
 
בנוסף ראינו, שיש רצון לספק משחקים בהם משתתף יותר מצעצוע אחד. דהיינו: משחקי מרובי שחקנים. יש לנו כבר פתרון ל-2 צעצועים מול מצלמה אחת וניתן לעקוב אחרי 2 הצעצועים הללו בו זמנית, כש-2 משתתפים משחקים זה כנגד זה. היכולת לעקוב אחרי יותר מצעצוע אחד במצלמה אחת היא יכולת, שאנו מפתחים, כדי לספק רמה חדשה של משחקי, בין כמה שחקנים המתחרים זה בזה על מסך אחד.
 
התברר לנו, שליצרנים של הצעצועים פחות חשוב הנושא של התלת-ממד ויותר חשובה להם האינטראקציה של הצעצוע עם המשחק. דהיינו: היצרנים שמים דגש חזק על חוויית המשתמש וחוויית השימוש בצעצוע. לכן, אנו נתמקד בכיוון הזה כי זה הצורך של השוק שלנו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלכם?
תשובה: "אנו עדיין לא חולמים על אקזיט. החלום שלנו הוא לשבור את המונופול (למעשה דואופול) הקיים בשוק קונסולות של המשחקים בעולם.
 
אנו מאמינים, שנשיג את המטרה הזו. אם נצליח לחדור לשוק ולערער את ההגמוניה, שנוצרה בשוק, נראה בזה הישג אישי שלנו".
 
קובץ הסבר על הפתרון – כאן.
תמונות המוצר (הצעצוע) שבידי השחקנים:
משחק תלת ממד
סוגי צעצועים למשחק
סרטון הדגמה: 



 
 
Bookmark and Share