Telecom News - כי מציון תצא תורה (תורת הספקטרום)?

כי מציון תצא תורה (תורת הספקטרום)?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> כי מציון תצא תורה (תורת הספקטרום)?
כי מציון תצא תורה?
מאת: חיים חביב, 7.7.14, 23:00ד"ר חיים מזר
 
סגן מנהל אגף הספקטרום במשרד התקשורת, ד"ר חיים מזר, (בתמונה), הוזמן להרצות באיגוד התקשורת הבינלאומי בנושא דרכי הרישוי הנהוגים בעולם לציוד אלחוטי דל הספק, SRD.
 

ציוד אלחוטי דל הספק Short Range Device (SRD)  משפיע על חיי היומיום שלנו ומאפשר לנו השגת יעילות ובטחון. רגולטורים ברחבי העולם משקיעים מאמץ רב על מנת להקצות יותר תדרים להתקניSRD , להסדיר ולתקנן את הנושא. הנושא חשוב מאד גם ליצואנים וליבואנים ישראלים.
 
ס/מנהל אגף הספקטרום במשרד התקשורת, ד"ר חיים מזר (מג'ר) הוזמן בחודש שעבר (3.6.14) לשוויץ לשאת דברים בנושא בפני קבוצת עבודה של אנשי רגולציה מהעולם הרחב, שהתכנסה במשרדי ה-ITU, איגוד התקשורת הבינלאומי ליד מוסדות האו"ם בז'נבה. נציין, כי התקני SRD פטורים מרישוי אך גם אינם מוגנים מפני הפרעות רדיו.
 
ההרצאה שכותרתה: International, regional and national regulation of SRDs  - מגדירה את תדרי ה-SRD, סוקרת יישומים אופייניים ומציגה טכנולוגיות חדשות, שנועדו לצמצם ואף למנוע הפרעות רדיו הדדיות להתקנים אלו משירותי אלחוט אחרים או מציוד SRD  אחר. נסקרו בה תנאי הכניסה לשוק באירופה הנגזרים מהדירקטיבה האירופית R&TTE, באמריקה ובאסיה.
 
ההסדרה הגלובלית מתייחסת להועדות של תדרים לציוד (ISM) Industrial, Scientific  and Medical, ולהקצאות ISM של תקנות רדיו של ארגון התקשורת של ה-ITU. נסקרו המאמצים לגלובליזציה ולהרמוניזציה של תקני SRD לרבות תיאום אזורי בין מדינות. כן פורטו במצגת הפרמטרים הטכניים והתפעוליים.  
 
הסקירה משווה ומעמתת בין ההסדרה האמריקאית CFR 47 FCC CFR 47 Part 15, האירופאית CEPT Rec 70-03 והאסיאתית APT REP-07 APT .
 
בנוסף, פורטו בה ההבדלים בקביעת רמות סף לשידור. ההשפעה האמריקאית ניכרת כשיחידת הסף הנה עצמת שדה חשמלי מיליוולט/ מטר במרחק מדידה של 3 מטר, מול התקינה האירופית המסתייעת ביחידה הלוגריתמית של עצמת שדה מגנטי dBμA/m  במרחק מדידה 10 מטר.
 
כידוע, ישראל שייכת לאזור 1 של ITU הכולל את אירופה, אפריקה ומערב אסיה. כיוון שהציוד הנייד בישראל עדיין משתמש גם בתדרים אמריקאים (דוגמת UMTS 850), מושפע ה-SRD בישראל גם מה- Rec 70-03 האירופאי וגם מ- Part 15 האמריקאי.
 
לעיון במצגת, ראו כאן.
אנטנות תקשורת
צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share