Telecom News - ההפחדות על התקפות סייבר נמשכות, הפעם תחת הכותרת של "צוק איתן"

ההפחדות על התקפות סייבר נמשכות, הפעם תחת הכותרת של "צוק איתן"

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> ההפחדות על התקפות סייבר נמשכות, הפעם תחת הכותרת של "צוק איתן"
כמות ההפחדות של "מומחים לרגע" על "מתקפות סייבר" על ישראל מתעצמת כל יום. ברור, שזה נועד לשרת אינטרסים מסחריים ציניים. הציבור הרחב ממילא הפסיק להאמין לשטויות הללו. גם המומחים (האמיתיים) לסייבר בחברות תשתיות האינטרנט לא זקוקים לסיפורים הללו. מבצע "צוק איתן" משמש כתירוץ לאזהרות החדשות-ישנות הללו.
מאת: אבי וייס, 24.7.14, 10:00דינה באר

מידי תקופה יש התעוררות של "הודעות לציבור" על התקפות סייבר. הגדילה לעשות אמש דינה באר (בתמונה), מומחית בינלאומית מדופלמת לענייני סייבר (היא מבינה בסייבר כמו שאני מבין בטיסות חלל), שבמקרה היא גם "מנהלת משותפת" של איגוד האינטרנט הישראלי, שפרסמה (כאן) לציבור הודעה "מאוד מעניינת", על התקפות הסייבר עקב מבצע "צוק איתן" והמאבק האמיץ וההירואי, שהיא מנהלת במסגרת האיגוד סביב השעון, כדי להגן על אזרחי ישראל. כנראה שאין "תחתית לחבית" של מלאי הבדיחות וההמצאות של איגוד האינטרנט הישראלי

אני אישית מקבל בין 5 ל-10 אזהרות וניתוחים מהסוג הירוד הזה, כל יום, וכל המיילים הללו (גם מחברות מאוד מכובדות) הולכים היישר לסל המיחזור. ברור, שאינני מוכן להיות פרזנטור של אינטרסים מסחריים, שמנצלים את מבצע "צוק איתן", כדי להפיץ את מוצריהם ושירותיהם, בצורה צינית של הפחדות ו"סיפורי סבתא" לציבור הרחב. הציבור הרחב מזמן הפסיק להאמין להודעות "המפחידות" הללו. 

כבר כתבתי כמה פעמים בעבר (למשל כאן וכאן), שאין להתייחס ברצינות לאזהרות הסייבר הללו. הרי ממילא אנשי המקצוע (האמיתיים) לסייבר, שעובדים בחברות תשתיות האינטרנט למיניהן ובארגונים הרגישים והחשובים בישראל, לא זקוקים לאזהרות הפומביות הללו והם יודעים מה נדרש מהם לעשות, בצורה מקצועית ושקטה, ללא כל פרסום מתלהם ומיותר. ההודעות השיווקיות של אנשי יחסי הציבור, שנכתבו ע"י אנשים, שאין להם "מושג ירוק" בענייני סייבר, הם לא יותר מבדיחה תפלה והגיעה העת להפסיק עם השיטה הקלוקלת הזו. 

בישראל יש תעשייה מאוד חזקה ומתקדמת של סייבר הכוללת כ-250 סטארטאפים ועוד כמה עשרות חברות ותיקות, כ-15 מרכזי מחקר של גופים וחברות בינלאומיים, שפתחו שלוחות בישראל, מרכזים אקדמיים ומרכזי מחקר כמעט בכל האוניברסיטאות, מסלולי תמיכה וסיוע רבים של המדען הראשי במשרד הכלכלה ותמיכה משמעותית מצד גופי הממשל האחרים (דוגמת "מטה הסייבר הלאומי"), עם ייצוא כולל של כ-2.5 מיליארד דולרים ב-2013, של תחום הסייבר לבדו. אין צורך לקלקל את השם של התעשייה היפה הזו בהודעות מפוברקות ובהפחדות דמיוניות מצד "טרמפיסטים". 

שורה תחתונה: כבר ציינתי כאן, שההתמודדות של אנשי המקצוע עם "התקפות הסייבר" במסגרת מבצע "צוק איתן" היא טובה ומוצלחת ורוב ההתקפות הקיימות הם של ילדים או ברמה של ילדים, מלווים באוסף של "סיפורי בדים" פרי הדימיון. 
xhhcr



 
 
Bookmark and Share