Telecom News - קריאה לפרסום מענקי המדען הראשי לחברות פירמידה

קריאה לפרסום מענקי המדען הראשי לחברות פירמידה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> קריאה לפרסום מענקי המדען הראשי לחברות פירמידה
קריאה לפרסום מענקי המדען הראשי לחברות פירמידה
מאת: חיים חביב, 18.8.14, 15:26התנועה לאיכות השלטון

התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר הכלכלה והמדען הראשי במשרדו לפרסם את השיעור המצרפי של מענקי משרדו לחברות הנמצאות "בחסות" חברות פירמידה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הכלכלה, נפתלי בנט ולמדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון בבקשה לברר אם המדען הראשי מיישם את המלצות יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה לשעבר, רונית תירוש, על פיהן על המשרד לפרסם את האחוז המצרפי של מענקי משרדו אשר מועברים לחברות הנמצאות "בחסות" חברות פירמידה או שחברות פירמידה מושקעות בהן.

התנועה לאיכות השלטון פנתה בנושא כבר לפני שנה (10.9.13) אל ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ואל המדען הראשי. התנועה מבקשת להזכיר, שהצורך בבחינת נתונים אלו התעורר בעקבות מחקר, שערך מכון ירושלים לחקר שווקים, שקבע כי אופן חלוקת כספי המדען הראשי תורם באופן ישיר להגדלת הריכוזיות במשק.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת לברר האם הנתונים המצרפיים הועברו לוועדת המדע והטכנולוגיה וכן מבקשת לפעול לפרסומם של הנתונים הללו כדי שהם יהיו גלויים לציבור הרחב. היא מדגישה, שחשיבות המידע האמור גברה לאור העובדה, שממשלת ישראל חרטה על דגלה להילחם בריכוזיות המאפיינת את המשק הישראלי ואף משקיעה משאבים רבים לצורך כך, לרבות חקיקת חוק, שמטרתו למגר את התופעה. אחד מיעדיו של החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, התשע"ד-2013, הוא להביא לכך, שנכסי מדינה יוקצו באופן, שאינו פוגע בתחרות הענפית ואינו מעודד ריכוזיות כלל משקית. 
 



 
 
Bookmark and Share