Telecom News - 300 מגה בסלולר: SingTel הראשונה להציע שירות מסחרי ברוחב פס מדהים

300 מגה בסלולר: SingTel הראשונה להציע שירות מסחרי ברוחב פס מדהים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> 300 מגה בסלולר: SingTel הראשונה להציע שירות מסחרי ברוחב פס מדהים
300 מגה סל"ש בסלולר בסינגפור: SingTel היא הראשונה בעולם להציע שירות מסחרי ברוחב פס של מדהים ב-LTE-A במבצע שיווקי ביחד עם מכשיר הסלולר סמסונג גלקסי +5S 4G התומך ברוחבי הפס הללו. ביפן ובדרום קוריאה הודגמו רוחבי פס טובים יותר, אבל הם עדיין לא בשירות מסחרי. 
מאת: מערכת Telecom News, 20.8.14, 21:00SingTel Logo

חברת הסלולר SingTel, שהמטה שלה מצוי בסינגפור (והיא, אגב שותפה של אמדוקס בפיתוחים מתקדמים, כאן ברעננה), הכריזה על השקת שירות מסחרי חדש (פירוט מצוי כאן) בשת"פ חברת אריקסון (בונת הרשת הסלולרית שלה) וחברת סמסונג (ספקית מכשירי הסלולר המתאימים לביצועים של השירות).

השירות מוצע כרגע עם מכשיר סמסונג גלקסי 5S בגרסה תואמת ל- LTE- Advanced ובשבוע הקרוב יצטרף לשירות מכשיר שני: סמסונג גלקסי אלפא (Alpha) בגרסת +4G. 

בכך, SingTel מקדימה את חברות הסלולר ביפן, באוסטרליה ובדרום קוריאה, שהדגימו ביצועי רשת LTE-A דומים ולעיתים טובים יותר ואף הדגימו דור 5 בסלולר עם חיבור של ג'יגות באוויר. אולם, כל זה נעשה בתנאי ניסוי ולא ברשת מסחרית המשווקת לציבור הרחב. כך ש-SingTel היא הראשונה בעולם המספקת 300 מגה סל"ש באוויר לצרכנים בשירות מסחרי עם מחירים וביצועים ברורים.

בישראל, לעומת זאת, הביצועים של ה-LTE ממש מאכזבים, כמנותח כאן, בגלל משרד התקשורת. זה לא ישתנה בקרוב.   

SingTel מספקת את השירות החדש ע"י שימוש בטכנולוגיית CA (ר"ת: Carrier Aggregation) של 2 ו-3 רצועות תדרים בנות 20 מגהרץ לכל רצועה. הרשת של SingTel עם יכולת של LTE-A מכסה כבר 55% משטח סינגפור ועד תחילת 2015 כל סינגפור תכוסה ביכולת הזו. בנוסף, יש ל-Singtel כיסוי של Offload ב-29 אזורים סגורים (כמו קניונים, שדה התעופה ומרכזים אחרים), שבהם יש כבר כיסוי של LTE-A מלא. 

בנוסף, SingTel ואריקסון הכריזו על השקת שירות VoLTE, דהיינו: ששירותי הקול עוברים על רשת ה-LTE, באיכות HD, וזה שירות הנמצא כבר בכיסוי ארצי מלא בסינגפור. השירות החדש הזה קרוי ClearVoice 4G. מכשיר ראשון, שתומך ביכולת הזו בסינגפור, הוא סמסונג גלקסי Note 3

הצפי הוא, שלאחר הכרזת SingTel נראה בחודש הקרוב הכרזות דומות של שירותי סלולר ב-300 מגה LTE-A גם באוסטרליה, בריטניה, דרום קוריאה, שוויץ, יפן וייתכן בעוד מדינות. 
 
LTE-A



 
 
Bookmark and Share