Telecom News - יש פתרון נדידה (Roaming) ברחבי העולם לכל מי שקשור באוניברסיטאות

יש פתרון נדידה (Roaming) ברחבי העולם לכל מי שקשור באוניברסיטאות

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> יש פתרון נדידה (Roaming) ברחבי העולם לכל מי שקשור באוניברסיטאות
חשיפת פתרון ה-Eduroam, פתרון הנדידה (Roaming) החופשי לכל מי שקשור באוניברסיטאות (סגל, חוקרים, סטודנטים ולכל מי שמקבל סיסמת גישה למערכת). המערכת מכסה כרגע 69 מדינות בעולם וכל הזמן גדלה בכמות בסיסי השידור והמשתמשים. 
מאת: מערכת Telecom News, 7.9.14, 20:30EDUROAM LOGO

בעוד תושבי ישראל משלמים לא מעט על שירותי הנדידה (Roaming) שלהם בעת שהותם בחו"ל עם מכשיר הסלולר, ומשרד התקשורת מנסה (ולא בהצלחה יתרה) להסדיר רגולטורית את התחום הדי יקר הזה עבור רוב האוכלוסייה בעת שהיא בנדידה, ישנו פלח אחד באוכלוסיה המקבל שירותי נדידה טובים ובחינם ברחבי העולם.

מדובר בפלח השוק המחובר לאוניברסיטאות ברחבי העולם. בישראל זה כל מי שקשור ב: אונ' תל-אביב, הטכניון, אונ' בן-גוריון, האוניברסיטה העברית, מכון ויצמן. השיטה: בכל השטחים האוניברסיטאים לרבות בקמפוסים קשורים (דוגמת מעונות סטודנטים, מעבדות מחקר וכיו"ב), פורסים בסיסי שידור ב-WiFi. כל בסיסי השידור מחוברים לרשת עולמית בשם Eduroam. הקישורים הבינלאומיים נעשים על רשתות רחבות פס בינלאומיות המחברות בין הקמפוסים האקדמיים ברחבי העולם, דוגמת GEANT.

את עלויות החיבורים משלמות האוניברסיטאות, במסגרת אחזקת החיבורים של רשתות אקדמיות כאלו (בישראל מטפלת בזה מחב"א). ההצפנה ברשת היא בד"כ WPA2 ויש מקומות שזה AES, וה-SSID אחיד בכל העולם (eduroam), כדי לאפשר כניסה מהירה לכל משתמש בכל מקום בו הוא יפגוש את הרשת הזו (אימות הכניסה נעשה במערכת RADIUS - אימות ברשת עולמית).

בסה"כ הרשת מקיפה כיום 69 מדינות עם מאות אלפי Access Points (בסיס שידור). לכל מי שמקבל סיסמת כניסה למערכת, השימוש בה הוא חינם וללא כל מגבלות. רשתות עירוניות וציבוריות רבות ברחבי העולם מספקות גם הן גישה למערכת (בהסכמים, שנעשו ע"י הרשויות הללו עם Eduroam). כך, שהמשתמש ברשת לא חייב להיות דווקא בתוך שטח הקמפוס. הוא יכול למצוא גישה לרשת ברחבי ערים רבות בעולם, עם פריסה טובה במיוחד ברחבי אירופה.

זאת, מעבר לכך שתחום ה- WiFi החופשי (לכולם) מתפשט ברוב העולם המערבי (במיוחד בבתי מלון, חנויות, קניונים וברשתות עירוניות וציבוריות רבות). 

מהירויות הגלישה (רוחבי הפס) ברשת ה- Eduroam תלויות בציוד הקצה, שהותקן בכל בסיס שידור במקום המסוים, שבו מתחברים לרשת. המערכת עצמה תומכת בכל התקנים החדשים של עולם ה-WiFi עד רמת תקן ac ו-HotSopt 2.0, שאלה התקנים האחרונים של עולם ה-WiFi. המערכת תומכת בנתבי שידור מכל יצרני הציוד המוכרים והגדולים בעולם, לרבות סיסקו. המשתמשים במערכת מדווחים, שמדובר ברשת רחבת פס ניידת  יותר טובה מכל מה שיש לחברות הסלולר בעולם להציע. 

וידיאו הסבר על המערכת:



 
 
Bookmark and Share