Telecom News - משלחת סטארטאפים מדרום קוריאה משיקה אקסלרטור משותף עם ישראל

משלחת סטארטאפים מדרום קוריאה משיקה אקסלרטור משותף עם ישראל

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> משלחת סטארטאפים מדרום קוריאה משיקה אקסלרטור משותף עם ישראל
בפעם הראשונה בהיסטוריה המשותפת של עולם ההייטק בין ישראל לדרום קוריאה, הושקה תכנית משותפת ישראלית - דרום קוריאנית לאקסלרטור, שיריץ, ישקיע יקדם וילווה חברות הזנק מבטיחות מ-2 המדינות, זו אצל זו, בתמיכת המרכז הבינתחומי בהרצליה. 
מאת: אבי וייס, 13.9.14, 22:50סרי שין

ביוזמה משותפת של חברת StartupEast, שמשמשת כאקסלרטור לארצות אסיה עם דגש לדרום מזרח אסיה (המייסד: עומרי שמיר והיו"ר: אמיר אופק), ביחד עם האקסלרטור הדרום קוריאני Venture Port (המייסדת והמנהלת: סרי שין - Seri Sheen, בתמונה), נחנך בשבוע שעבר המסלולר החדש של אקסלרטור משותף ישראלי-דרום קוריאני.

משלחת ראשונה של יזמים, משקיעים וסטארטאפים, שנבחרו בתחרות, שנערכה בסיאול (בירת דרום קוריאה) הגיעה לישראל עוד במהלך מבצע "צוק איתן" והחלה בתהליך של הכשרה, חונכות - מנטורינג ומפגשים עם משקיעים ומנכ"לים של חברות הייטק ישראליות.

תכנית ההכשרה נמשכה 3 שבועות כשבסיומה התקיימה (ביום 11.9.14) ההשקה הרשמית של המסלול החדש של אקסלרטור ישראלי-דרום קוריאני, אותו מנהלת חברת StartupEast בשת"פ Venture Port וצוות של משקיעים ומנטורים מובילים. בשבוע הקרוב ישתתף הצוות של הסטארטאפיסטים מדרום קוריאה באירועי DLD המתקיימים בתל-אביב.

המטרה הראשית של התכנית: להוות חלופה נכונה ומתאימה לנטייה של הישראלים (וגם של הדרום קוריאנים) להסתכל על השוק האמריקאי, שכרגע רווי בסטארטאפים וגם עתידו לא ברור. לעומת זאת, השוק האסיאתי נמצא בצמיחה, שתמשיך גם בשנים הבאות. לכן, יש צורך לגשר על הפער הקיים בין ההייטק ועולם היזמות הישראלית לבין עולם היזמות וההזדמנויות העסקיות שיש באסיה עם דגש על ארצות דרום מזרח אסיה. דרום קוריאה די דומה לישראל במאפיינים רבים ויש בה קהילת יזמים וסטארטאפיסטים צעירים בכמות לא קטנה, עם הון הממתין להשקעות, שלא לדבר על חברות ענק המובילות את השוק העולמי בחדשנות דוגמת סמסונג, LG ועוד. 

באירוע ההשקה הוצגו 2 סטארטאפים בתחילת דרכם מדרום קוריאה, שהגיעו להכשרה באקסלרטור החדש בישראל:

א. More Comic. המיזם פועל בתחום ה-E-Book ונועד לסייע למחברי קומיקס, שמאוד נפוץ בדרום מזרח אסיה ובמיוחד ביפן בשם Manga, ולסייע לסופרים, שלא מצליחים לפרוץ לשוק הנשלט ע"י כמה ענקים. הפתרון מגיע דרך אפליקציית סמארטפון, שמקשרת ישירות בין הכותב לבין הקורא, באופן ישיר, ללא תיווך של מערכת ההפקה וההפצה הקיימת בשוק. המערכת כוללת את כל פלטפורמות העריכה הנחוצות לסופר, לרבות כלי Big Data ספציפיים עבור הסופרים עם הגנת DRM מלאה על התוכן המופק והמוצג. התוכן מוצג על הסמארטפון ברמת HD עם פרסונליזציה מלאה של הספק לקורא. האפליקציות לאנדרואיד ולאייפון תושקנה בסוף השנה (2014). 

ב. Way. מיזם המטפל בהגנה על בריאות העור (בדגש על נשים) באמצעות "מחשוב לביש" ואפליקציית סמארטפון. המטרה: להשאיר את העור של המשתמש בריא ומטופח כל הזמן, תוך הגנה מפני סכנות לסרטן ולבלייה של העור. השילוב של צמיד חכם, אפליקציית סלולר ושירות בענן, מספק למשתמש Personal Skin Coach - מאמן אישי להגנה על העור. הסנסורים, שעל הצמיד, שלובשים על היד, מודדים ומנטרים מה נעשה סביב האדם ונותנים לו משוב על מה שקורה לעור שלו, דרך אפליקציה הקיימת על מכשיר הסלולר שלו והמחוברת בבלוטוס' לצמיד. האפליקציה מספקת משוב והדרכה אישיים ברמה מקצועית כדי לשמור על בריאות העור. המחיר של הצמיד צפוי להיות מאוד זול, כי עיקר ההכנסות תגענה מספקי מוצרים ושירותים סביב בריאות העור (לרבות תכשירים ותרופות), שניתן יהיה לרכוש אותם באמצעות האפליקציה על מכשיר הסלולר. 

ראיונות אישיים עם כמה מהיזמים מדרום קוריאה יתפרסמו בהמשך השבוע.

תמונה של היזמים מדרום קוריאה:
מדרום קוריאה

תמונה של היזמים מדרום קוריאה עם היזמים והמנטורים הישראליים בתכנית המשותפת:
כל המשלחת המשותפת
 



 
 
Bookmark and Share