Telecom News - הושק בהרצליה מיזם "עמודים מדברים" לביטחון אישי בסריקה מהסמארטפון

הושק בהרצליה מיזם "עמודים מדברים" לביטחון אישי בסריקה מהסמארטפון

דף הבית >> חידושים הכרזות >> הושק בהרצליה מיזם "עמודים מדברים" לביטחון אישי בסריקה מהסמארטפון
הושק בהרצליה מיזם "עמודים מדברים" לביטחון אישי בסריקה מהסמארטפון
מאת: חיים חביב, 18.9.14, 15:56סמארטפונים

הרצליה נבחרה לעיר הראשונה בישראל בה הופעל מיזם חדש המאפשר לכל אדם החושש לביטחונו האישי להזעיק בקלות עזרה מהסמארטפון שלו בסריקת קוד QR שהוצב בשילוט עמודי רחוב.
 
בהרצליה הושק אתמול (17.9.14) לראשונה בישראל פיילוט של המיזם הטכנולוגי "עמודים מדברים", שמאפשר לכל אדם החושש לביטחונו האישי להזעיק בקלות עזרה מהסמארטפון שלו בסריקת קוד QR, שהוצב בשילוט עמודי רחוב. במסגרת המיזם הותקנו כ-100 שלטים בחוצות העיר בעקבות מיפוי נקודות רגישות. המערכת תלווה מחקר מעקב ותהיה נתונה באחריות אגף מצילה - אגף חברה ומניעת פשיעה במשרד לביטחון פנים, לבט"פ.

טקס ההשקה התקיים בגן הציבורי ע"ש קצטניק, בהרצליה, בהשתתפות השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, רותם פלג, משנה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, אליעזר רוזנבאום, ראש אגף מצילה במשרד לביטחון הפנים, יעקוב גואז (גז), מפקד תחנת גלילות, ניצב משנה אבי ברסנו, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מנכ"ל העירייה, יחיעם השימשוני ומכובדים נוספים.

מערכת "עמודים מדברים" מתבססת על טכנולוגיה פשוטה, שאינה דורשת הורדת אפליקציה מיוחדת מראש ופתוחה לכל בעל מכשיר חכם. מיד בסריקת הקוד מועברת הקריאה ישירות למוקד הביטחון של עיריית הרצליה.

יצחק אהרונוביץ': "הביטחון האישי מעסיק אותנו והוא יעד מספר אחד מבחינתנו. הרצליה נבחרה להיות העיר הראשונה בארץ בה מושק מיזם  'עמודים מדברים' ואנו מתכוונים למנף את המיזם בערים ורשויות נוספות ברחבי הארץ. אחד היעדים אליו אני שואף הוא לחבר את כל מוקדי הביטחון והחירום יחד. זו המתכונת, שאנו צריכים ללכת בה. אני מקדם בברכה את ראש עיריית הרצליה עם השקת המיזם ואת הצוות הנפלא של אגף מצילה. אנו נלווה את המיזם גם במקומות אחרים".

משה פדלון: "אני שמח, שנבחרנו להיות העיר המובילה בארץ את מיזם 'עמודים מדברים' יחד עם המשרד לביטחון הפנים. סיסמת המיזם – ביטחון אישי זה הכי בסיס - זה המוטו שלנו בהרצליה".

שלטי "העמודים המדברים" הותקנו במקומות גלויים לציבור וניתן למקם אותם בקלות באזורים 'מועדים לפורענות' בריונות, פשיעה ואלימות. תושבים או אורחים בעיר החשים במצוקה או המבקשים לדווח על מפגע, יכולים לסרוק את קוד ה- QR ובכך לשדר התרעה ישירה למוקד הביטחון (המקבל עדכון מידי על מיקום הסריקה). המערכת מאפשרת לבחור בין שיחה ישירה עם המוקד לבין דיווח על מפגע באמצעות הודעות טקסט. מהעירייה הובטח, כי כל קריאה תיענה ע"י מוקד הביטחון העירוני.     
 
המערכת נבנתה כפלטפורמה גמישה היכולה בהמשך להתפתח ליישומים ביטחוניים נוספים. הרעיון בבסיס "עמודים מדברים"  - יצירת קהילה מתקשרת, נגישה ואיכותית, כאשר הביטחון בלב הפעילות - בהיבטים הרחבים שלו.

המערכת תופעל באחריות אגף מצילה, אגף חברה ומניעת פשיעה, בראשות יעקב גואז (גז). 

בתמונה: מימין משה פלדון ראש עיריית הרצליה ומשמאל השר אהרונוביץ.
 
חנוכת "עמודים מדברים"

 



 
 
Bookmark and Share